Pinkpop 2026

dus mogelijk een trio van Foo Fighters (of Linkin Park voor @DennisvdBr / Sabrina Carpenter / The Cure
dat zou wel eens een goed rijtje kunnen zijn in de long run

IMG_7557.jpeg

Enkel vrijdag kan nog voor Pinkpop. Zou het en zo ja, welke positie zouden die mannen willen? Sub Zuid voldoende, of zelfs met nog minder content?

Zo hele gekke opmerking is dit toch niet van Dennis? Een uitverkocht Bospop heeft een veld van 35k aan mensen. Meer dan BKS en volgens mij ongeveer hetzelfde als DTRH. En bovendien is het meer spot on qua doelpubliek dan Pinkpop en DTRH. Ik zie The Cure op Bospop hartstikke goed werken eigenlijk.
DTRH zat afgelopen jaar al op 50.000 bezoekers als ik het goed heb, misschien zelfs al 55.000. Andere categorie dus.

BKS niet stuk kleiner? 25.000 of zo?

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit
Kleine kans! Maar sub Zuid of afsluiter Noord is wel meer dan voldoende voor ze denk ik. Past wel mooi als act voor The Cure.
Snow Patrol, Twenty One Pilots, The Cure. Zou niet slecht zijn, mss wel beetje te eenzijdig als ik het nu zo schrijf haha

Snow Patrol, Twenty One Pilots, The Cure. Zou niet slecht zijn, mss wel beetje te eenzijdig als ik het nu zo schrijf haha
Zou niet slecht zijn? Ik denk heel eerlijk dat ze dan nog minder verkopen dan vorig jaar.

Snow Patrol stond op RW in de tent geboekt in 2024. Die zijn veel en veel te klein om te headlinen. En ook TOP vind ik zelf echt geen headliner materiaal, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Het is in ieder geval geen ticketkanon, dan moeten er echt nog serieuze namen naast worden geboekt...

Zou niet slecht zijn? Ik denk heel eerlijk dat ze dan nog minder verkopen dan vorig jaar.

Snow Patrol stond op RW in de tent geboekt in 2024. Die zijn veel en veel te klein om te headlinen. En ook TOP vind ik zelf echt geen headliner materiaal, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Het is in ieder geval geen ticketkanon, dan moeten er echt nog serieuze namen naast worden geboekt...
Snow Patrol zuid sub - Twenty One Pilots noord head - The Cure zuid head.

Lijkt me wel een typisch Pinkpop rijtje. Denk dat zo'n dag best prima verkoopt.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27 en Timmetje
Snow Patrol zuid sub - Twenty One Pilots noord head - The Cure zuid head.

Lijkt me wel een typisch Pinkpop rijtje. Denk dat zo'n dag best prima verkoopt.
Ohw wacht. Ik was te kortzichtig en dacht dat het om 3 headlinespots ging.

Deze 3 samen op 1 dag is een ander verhaal. Dat is natuurlijk wel een acceptabel trio als je kijkt naar de grootte van de acts...

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Deze morgen nog eens naar The Cure geluisterd en eigenlijk is dat toch oubollige muziek? Dan liever Linkin Park ook al hadden ze er vorig jaar moeten staan. Klinkt dan toch een stuk 'frisser' allemaal.
Album van vorig jaar is echt prachtig, maar wel luister muziek. Niet zoals Linkin Park spring en duw muziek. Ander genre.
Of dat oud of jong is, dat weet ik niet.

the cure verkoopte allesinds rock en seine uit wat 40.000 tickets per dag zijn.
dus dat zou al een aardige eindje op weg helpen in de pinkpop sales.
zet daar iets extra bij zoals top en je ticketsales zullen niet tegenvallen denk/hoop ik

Een ding lijkt mij wel redelijk zeker en dat is dat een combo van The Cure en Linkin Park er niet in zal zitten aangezien beide op 21 Juni iets hebben staan en verwacht geen 2 festivals na elkaar🫠

In Duitsland word the Cure op een apart evenement weggezet in Berlijn , op de Wuhlweide.
Die capaciteit is volgens mij niet hoog. Maar wel 2 avonden!

Dus wie weet voor nederland; BKS, pinkpop, maar evt een Goffert, Malieveld, Groningen?? Alles kan, maar gevoelsmatig horen ze op Pinkpop thuis

Users who are viewing this thread