Pinkpop 2026

Misschien dat ik het anders zie hoor, maar welke andere weg?

Als er één festival is die bijna geen andere wegen in slaat en bijna niks veranderd aan het concept is het Pinkpop wel toch? Juist dat stil staan in de tijd en niet willen veranderen is het probleem volgens mij. Ik merk dat mijn generatie (25 -35) veel liever naar andere festivals gaat, waar je op een dag veel meer kan beleven.
Benieuwd of de "nieuwe" directie wel een andere weg inslaat de komende jaren, we gaan het zien en horen.

Boh ja, mooi was die tijd. Lange tijd koploper zelfs. En dat op die legendarische sintelbaan in Kaalheide.

RJC en Pinkpop kunnen eigenlijk perfect met elkaar geassocieerd worden, bedenk ik me net.
Wat gebeurt er nu in het Parkstad stadion eigenlijk afgezien van pakweg 20/25 wedstrijden per seizoen en tijdens het WMC ?Bar weinig toch en Kerkrade en Parkstad maar bijpompen hoeveel gemeenschaps geld is daar niet ingestoken??

Die draai ik graag om:

Er is een extra reden/doelgroep bijgekomen om een fatsoenlijk (rand)programma voor in de nacht voor neer te zetten.

Dat kan op de camping, maar je kunt bijvoorbeeld ook een Pukkelpop concept pakken: je sluit de zuidzijde van het festivalterrein na de headliner stapsgewijs af, en je organiseert nog wat dingen in de Noord bocht of op het Pinkpopplein. Kun je meteen die massale uitstroom spreiden. In plaats van dat het hele veld na de laatste noten via één route het terrein verlaat, zullen mensen stapsgewijs ook richting noordzijde terrein verplaatsen.
Ja, het biedt zeker mogelijkheden. Maar het zijn wel allemaal vernieuwingen, en die gaan meestal niet zo vlot.

Lytham Festival komt maandag met een headliner. Daar stond afgelopen jaar oa Justin Timberlake Kings of Leon Alanis Morissette en Stevie Wonder...

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Maria en festibob
Jep, en Roda JC werd tweede in de eredivisie in 1995. Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst :)
Of de oudste club uit belgie zijn en 5 titels halen sinds 1880....
Mee gaan met de tijd

Met de trein naar Heerlen? Megaland ligt dichter bij Heerlen dan bij station Landgraaf.
Heerlen centrum bedoelt elo. Ja, Heerlerbaan ligt dichterbij dan station Landgraaf, maar daar is geen station en zijn ook geen huuraccommodaties.

• Leuk
Waarderingen: elo
Het is idd het aanbod wat ik al vaker geroepen heb met camping tickets wat een hoop mensen tegen houd.

Daarnaast het in de breedte boeken, als je naar de afgelopen jaren kijkt zie je pas hoe slecht sommige dagen zijn.

Al zetten ze Metallica , Pearl Jam en Foo Fighters neer, als je daar onder aankomt met Joost voor de 40e keer of de rest van de rompslomp wat er af en toe heeft gestaan afgelopen jaren dan verkoop je nooit uit.

Ik vindt het totaal niet erg dat er alle genres staan ( dit maakt pinkpop in mijn ogen juist uniek) maar boek dan bijv niet de Nederlandse artiesten die al op elk festival in Nederland staan. Probeer dit op zijn minst een beetje exclusief te houden.

Nu weet ik ook niet hoe deze boekings wereld helemaal werkt, maar praat eens binnen Mojo. Het kan toch niet elk jaar zijn dat er altijd een hoop mooie namen in de afas of ziggo belanddn net vlak vóór pinkpop. Die in andere landen wel op de festivals spelen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Boh ja, mooi was die tijd. Lange tijd koploper zelfs. En dat op die legendarische sintelbaan in Kaalheide.

RJC en Pinkpop kunnen eigenlijk perfect met elkaar geassocieerd worden, bedenk ik me net.
Allebei een sleeping giant, ben benieuwd wanneer ze beiden weer tot leven komen!

Lytham Festival komt maandag met een headliner. Daar stond afgelopen jaar oa Justin Timberlake Kings of Leon Alanis Morissette en Stevie Wonder...
Colors of Ostrava dinsdag met eerst naam, geven een hint met een contour (die overigens sprekend een foto van Twenty One Pilots is hebben mensen op de socials al snel doorgehad)

• Leuk
Waarderingen: Maria
The Cure en 21 Pilots onderhand wel kleine zekerheidjes. Benieuwd naar headliner drie.

Al kan alles natuurlijk anders vallen uiteindelijk haha.

• Leuk
Waarderingen: Maria
IOW Festival tomorrow, which normally has some crossover acts with pinkpop
soms delen Pinkpop en IOW, andere keer zijn het clashes/afvallers
Maar een 5 tal namen zou kunnen, de vrijdag/zondag headliner delen zou in principe ook kunnen (was afgelopen jaren met Sheeran en Timberlake ook)

The Cure en 21 Pilots onderhand wel kleine zekerheidjes. Benieuwd naar headliner drie.

Al kan alles natuurlijk anders vallen uiteindelijk haha.
Als The Cure zoals in de 2019 tour Hurricane en Southside spelen, is Pinkpop imo helemaal niet zeker... 🤔

Zou toch wel zonde zijn als ze die niet kunnen krijgen dit jaar. Objectief 1 van de bands die je als main moet binnenhengelen als ze touren.

• Leuk
Waarderingen: PJ en elo

Users who are viewing this thread