Pinkpop 2026

Krijg zojuist bericht uit Parijs dat Iron Maiden op 22 juni in La Defense Arena terug keert.

Het zou de ultieme verrassing zijn als Pinkpop ze ervoor boekt.
Ligt het aan mij of toeren die ieder jaar? Misschien dat ze daarom niet geboekt worden door pinkpop?

Ze hebben er volgens mij nog nooit gestaan.

Eerste officiele bevestiging van een festivaloptreden van Ed Sheeran met zijn nieuwe LOOP tour dat echter doorgaat
op het Amerikaanse festival SUMMERFEST op 25 juni volgend jaar. Summerfest is één van de grootste en meest voordelige festivals met een top line-up dat gedurende drie weekeindes dit jaar meer dan 600.000 trok. Ed Sheeran kunnen we dus schrappen voor juni en begin juli voor Europese festivals.
Edit: hij speelt op vier en vijf september 2026 in het Metlife Stadium in New Jersey (usa). Dus geen zomerfestivals of stadiums in Europa voor Ed Sheeran, wel een gigantische tour in Noord-Amerika in de zomer en herfst (13 juni start tot in november 2026 voor USA en Canada) met de nieuwe Loop Tour na het succes van zijn album Play.

Extract:
RUTHERFORD, NJ - Global superstar Ed Sheeran is bringing his LOOP Tour to New York and New Jersey, with two newly announced shows at MetLife Stadium. The concerts, which are set for September 4-5, 2026, are part of a massive North American stadium tour that will run throughout the summer and fall.

Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: elo
@elo ik had je niet voor een Ed Sheeran fan gehouden, begrijp dat je teleurgesteld bent.
Jammer dat hij niet in Europa komt maar in 2027 zal hij zeker komen om de Loop Tour voor jou te brengen:)

• Thinking
Waarderingen: jefferke
Sabrina Carpenter - Foo Fighters - Lewis Capaldi
Lijkt mij realistisch headliner trio wat PP zou boeken. Vooral als je voorborduurt op afgelopen jaar.

• Leuk
Waarderingen: Landgraver en Oasiss
Lijkt mij realistisch headliner trio wat PP zou boeken. Vooral als je voorborduurt op afgelopen jaar.
Ik twijfel alleen over Lewis Capaldi. In UK mateloos populair maar in Nederland heb ik zo mijn bedenkingen.
Zou hij veel kaarten doen verkopen?

Ik twijfel alleen over Lewis Capaldi. In UK mateloos populair maar in Nederland heb ik zo mijn bedenkingen.
Zou hij veel kaarten doen verkopen?
Vraag het me ook wel af, hij vult wel gewoon een Ziggo denk ik? Maar misschien dat hij door zijn UK status ook wel fors duur is? In dat geval kan ik mij voorstellen dat Pinkpop het laat lopen.

Vraag het me ook wel af, hij vult wel gewoon een Ziggo denk ik? Maar misschien dat hij door zijn UK status ook wel fors duur is? In dat geval kan ik mij voorstellen dat Pinkpop het laat lopen.
Ik vind het eigenlijk ook niet echt muziek voor 70.000 man op een festivalweide maar dat zal geheel aan mij liggen 😂

Ik vind het eigenlijk ook niet echt muziek voor 70.000 man op een festivalweide maar dat zal geheel aan mij liggen 😂
Nee, maar die aantallen zijn er ook niet meer zo heel vaak ;).

Ik vraag me ook af hoe het een anderhalf uurtje zou werken. Ik ken eigenlijk ook niet veel van hem buiten de wat bekendere nummers.

Een headliner als Foo Fighters was er vorig jaar niet. En nee Muse ook bijlange na niet. Lewis Capaldi lijkt me ook geen headliner. Mogelijk wel Noord afsluiter.

Users who are viewing this thread