Pinkpop 2026

Ben nog eens door mijn last.fm gegaan en er zitten imo wel wat mogelijke opties tussen, haha.

PRESIDENT, The Gathering, Lola Young, Deftones, Sam Fender, Dermot Kennedy, Mouth Culture (op stage4), Lewis Capaldi, Turnstile, Bear's Den, The Rasmus.

Iets minder realistisch misschien is Sleep Token, Gurriers en Ethel Cain. En voor de "hardere" boeking zou een band als Dayseeker, The Plot In You, Thornhill me wel tof lijken. The Haunted Youth mag ook nog wel eens op retour.

• Leuk
Waarderingen: BvdS en RalphiePinkpop

'The tour will kick off in Swedish capital Stockholm on June 29 and wrap up in Polish capital Warsaw on July 18.

Special guest alt-rock icons Queens of the Stone Age will join System Of A Down on all dates. New Orleans band Acid Bath will take the stage as opening act.

System of a Down will announce a special show as part of this tour within weeks.'

Comment: er wordt dus tussen de nu bekende data van SOAD in Europa nog een nieuwe show op een nieuwe datum aangekondigd binnen enkele weken. Deze datum kan tussen 13 en 18 juli zijn maar kan ook vallen in de RW-periode.
Voor de mensen die nog hoop hadden op SOAD; begin- en einddatum worden nu wel heel erg duidelijk aangegeven. Helaas!

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Voor iedere "ik heb ze op [-] gezien en daar klonk ie ok, niet meer zo als vroeger, maar ok" zijn toch tien filmpjes te vinden die bij Idols in de blooperronde terecht waren gekomen.

Het grootste verschil voor mij in 2018 versus 2023 was gewoon het speelplezier dat in 2018 nog werd uitgestraald bij gewoon de eerste reeks concerten van de reünie versus het ontbreken daarvan in 2023. Beide was de zang niet goed, maar 2018 was door dat speelplezier vele malen beter nog

Het grootste verschil voor mij in 2018 versus 2023 was gewoon het speelplezier dat in 2018 nog werd uitgestraald bij gewoon de eerste reeks concerten van de reünie versus het ontbreken daarvan in 2023. Beide was de zang niet goed, maar 2018 was door dat speelplezier vele malen beter nog
Wat het voor mij een beetje is, is dat als je echt fan bent en die slechte zang voor lief neemt, dat helemaal prima is. Maar een festival zou toch niet 1 van de 3 topplekken moeten geven aan iemand van wie je weet dat het op zijn beste dag matig is.

Wat het voor mij een beetje is, is dat als je echt fan bent en die slechte zang voor lief neemt, dat helemaal prima is. Maar een festival zou toch niet 1 van de 3 topplekken moeten geven aan iemand van wie je weet dat het op zijn beste dag matig is.

Grotendeels mee eens, maar als Pinkpop gewoon ook in 2018 of 2019 of iets dergelijks ze had geboekt, vers van de pers, dan had het nog een prima dag kunnen worden met genoeg ticketverkoop en mensen die ze gewoon nog niet hadden gezien

Grotendeels mee eens, maar als Pinkpop gewoon ook in 2018 of 2019 of iets dergelijks ze had geboekt, vers van de pers, dan had het nog een prima dag kunnen worden met genoeg ticketverkoop en mensen die ze gewoon nog niet hadden gezien
Fair enough, dan had het in die zin nog een prima boeking geweest omdat ze al een tijdje niets deden in die formatie. Er zijn wel vaker headliners geweest die live niet best zijn (of 75% niet zelf zingen).

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
iemand 't nieuwe album van twentyonepilots al geluisterd? (breach)

lekker album, laat ze maar doorkomen:)
Wij zijn de vorige keer dat ze er stonden na 4 nummers weg gegaan. Hoop circus, muzikaal karig. Volgens mij begon op het andere podium daarna Nothing but Thieves, speelde ook mee in de beslissing om daar alvast heen te gaan.

Vrij: L.P/Billie - 21 pilots/Lewis capaldi - Kensington - the Haunted Youth.
Zat: Florence/Chappell - Volbeat - Within Temptation - Alanis Morissette.
Zon: F.F/Oasis - Yungblud - Teddy Swims - Snelle - De Bankzitters.

Geen idee gewoon een gok hoor, zal wellicht niet helemaal kloppen kwa volgorde/Rang ook. Maar om ook maar wat Nederlandse namen te gebruiken.

Laatst bewerkt:
Ik verwacht dat maandag Lewis Capaldi wordt aangekondigd als BST HYDE PARK headliner voor zaterdag 4 en zaterdag 11 juli 2026. BST organiseert drie weekeindes achter elkaar vrijdag tem zaterdag grote headliner events.
Zaterdag 27 juni LIVE IS LIVE festival met Lewis Capaldi als headliiner in Antwerpen dan en zaterdag 20 juni PINKPOP (zondag 21 juni kan ook).

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
I expect Lewis Capaldi to be announced as the BST HYDE PARK headliner for Saturday, July 4th and Saturday, July 11th, 2026. BST is hosting three consecutive weekends of major headline events, Friday through Saturday.
Saturday 27 June LIVE IS LIVE festival with Lewis Capaldi as headliner in Antwerp and Saturday 20 June PINKPOP (Sunday 21 June is also possible).
because I said so?

He’s doing BST 11th and Rounhay 4th btw

Eerst maar eens zien of hij daar staat. Is een Livenation act toch? Rock Werchter kan ook nog.
Nu hij terug tourt let hij goed op zijn gezondheid. Dus hij gaat NOOIT twee concerten achter elkaar geven op verschillende locaties. Wel kan hij bv twee dagen achter elkaar O2 Londen doen (niet drie dagen op dezelfde dag dan laat hij weer een dag ertussen). Kijk maar naar zijn tourschema VK en Australie.
Dus zowel 3, 4 en 5 juli vallen weg voor Rock Werchter met een optreden in Hyde Park op 4 juli (volgens zijn opgelegd tourschema) en ik zie hem niet donderdag 2 juli naar RW komen als sub.

Live Nation en FKP Scorpio kunnen soms wel acts uitwisselen (voor wat hoort wat). Zo heeft the Editors (Live Nation) als headliner gestaan op Live is Live festival vorig jaar zaterdag (aankondiging na hun show Sportpaleis in maart 2024). In ruil voor Lewis Capaldi (die dus toch niet op RW kon geprogrammeerd worden zie hierboven) zal Live Nation wel een belangrijke act (lees 21 Pilots) van FKP Scorpio krijgen voor RW. 21 Pilots zijn al bevestigd op het FKP Scorpio Hurricane/Southside festival.

because I said so?

He’s doing BST 11th and Roundaway 4th btw
Do you mean Roundhay festival? This new festival in Leeds is also from the BST team. I didn't know the date of it but they promised a great line-up for this new festival. As it apparently overlaps RW this could be a plus (exchange of acts) or a minus for RW (acts already booked by Roundhay).

• Leuk
Waarderingen: Sisco1481
Vrij: L.P/Billie - 21 pilots/Lewis capaldi - Kensington - the Haunted Youth.
Zat: Florence/Chappell - Volbeat - Within Temptation - Alanis Morissette.
Zon: F.F/Oasis - Yungblud - Teddy Swims - Snelle - De Bankzitters.

Geen idee gewoon een gok hoor, zal wellicht niet helemaal kloppen kwa volgorde/Rang ook. Maar om ook maar wat Nederlandse namen te gebruiken.
Oasis kun je sws weghalen. Florence zal wss Lowlands inhalen. De bankzitters zou een absoluut diepte punt zijn mochten deze geboekt worden...
Verder een vrij realistisch rijtje.

Oasis kun je sws weghalen. Florence zal wss Lowlands inhalen. De bankzitters zou een absoluut diepte punt zijn mochten deze geboekt worden...
Verder een vrij realistisch rijtje.
Het is ook niet zo dat ik op de Bankzitters zit te wachten hoor, maar meer met het oog op de populariteit onder de jeugd/jongeren.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Het is ook niet zo dat ik op de Bankzitters zit te wachten hoor, maar meer met het oog op de populariteit onder de jeugd/jongeren.
En Snelle zit ik ook niet op te wachten, maar best een realistisch rijtje, waarbij idd aangetekend moet worden dat Florence nog een LL show moet "inhalen"

Users who are viewing this thread