Pinkpop 2026

Je hebt 1 grote headliner nodig en nog 3-4 andere klasse acts om een dag uit te verkopen. Met andere woorden: programmeren in de breedte is belangrijk!
De headliner is voor een ticketprijs van 150 euro doorslaggevend. Als je ziet naar TW Classic en Werchter Boutique... Beiden uitverkocht met slechts 6 optredens op een ganse dag! En bijna even duur dn Pinkpop. De mensen komen voor die ene headliner (zeker dagtickets) en als de rest goed is, is dat meegenomen. Ikzelf kom ook voor de ganse beleving maar mensen in mijn omgeving zien echt naar de headliner als ze 150 euro op tafel moeten leggen.

Ik denk dat oa Twenty One Pilots, Yungblud, Lola Young, Alex Warren, sombr, Damiano David, Lewis Capaldi wel eens kanshebbers zouden zijn.

Persoonlijk zou ik TOP x Yungblud, SOAD x Sleep Token en Benson Boone/Lewis Capaldi x Chappell Roan niet verkeerd vinden.
Count me in dan! Maar zie Sleep Token helaas nietb gebeuren, al zouden ze het wel killen

Over pop gesproken: Ed Sheeran trekt zijn tour in 2026 ook door. Die verkocht de PP zondag in 2024 uit. Just sayin' ;-)
Volgens mij wilt hij juist zoveel mogelijk verschillende locaties doen per land.
Dus verwacht zeker dat hij terug komt naar NL met die nieuwe tour maar dan zijn de arena en PP waarschijnlijk wel uitgesloten maar misschien eerder in het goffertpark in 2026

soms ben jij echt een miereneuker. :ROFLMAO: :ROFLMAO:
t gaat niet om de namen an sich, meer om t genre dat ze vertegenwoordigen.
Als ze meer grote rocknamen hadden kunnen boeken hadden ze dat wel gedaan. Maar volgens mij komen veel bezoekers juist voor de mix in genres. :)

Tate (en Timberlake mits geen 3x Ziggo) zijn ook publiekstrekkers.

Laatst bewerkt:
maar, met alle respect, zo n tate mcrae , dat heeft toch niets op pinkpop te zoeken?
justin en olivia, prima, maar tate , dat heeft voor slechts 10 % met muziek te maken, en 90 % show.
dat hoort in de afas. ziggo thuis

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en Landgraver
oh ja?
welke?
want graspop is me echt te hard, een hele dag metal trek ik ook niet.
ik ken geen enkel festival met voornamelijk rockmuziek, vroeger was dat bospop ,maar daar staat tegenwoordig ook al davina michelle:sick:
Rock am Ring heeft ook een goede mix van rock/metal en andere acts. Zit tussen Graspop en Pinkpop in

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer en Timmetje
Ben deze editie naar Rock Am Ring geweest en vond het rete hard, beetje te hard naar mijn mening. Geef me dan maar Werchter (of Pinkpop, als ze net wat meer rock boeken)

• Leuk
Waarderingen: Maria
maar, met alle respect, zo n tate mcrae , dat heeft toch niets op pinkpop te zoeken?
justin en olivia, prima, maar tate , dat heeft voor slechts 10 % met muziek te maken, en 90 % show.
Precies wat de huidige Pinkpop doelgroep zoekt.

ik vind dit dus wel een heel interessant vraagstuk!
de oude pinkpop doelgroep wil rockmuziek, maar andere genres zijn ookwelkom: metal, reaggae, punk, dance, en zelfs pop als t kwalitatief goed is.
maar de muziek moet altijd de overhand hebben, ipv de show.

hoe denkt de nieuwe doelgroep daar over?

want t is natuurlijk belachelijk om vast te houden aan denkpatronen uit 2000

• Leuk
Waarderingen: colette283 en brutus257
Persoonlijk knap ik ook compleet af op een act als Tate. Ik weet niet zo zeer of dat dan alleen aan het hoge showelement ligt. Dat deel kunnen mensen nog wel waarderen denk ik (kijk naar een Confidence Man, Justin Timberlake). Wat mij betreft zit hem 'm dan in het feit dat Confidence Man bijvoorbeeld wel vernieuwend is (en die lijken zichzelf minder serieus te nemen ofzo, waardoor het vermakelijk is), waar Tate in mijn ogen een soort van 'nineties-kijk-mij-eens-sexy-zijn' act opvoert die totaal niet vernieuwend is. En dan ook nog slecht/niet zingt en niet die hits heeft, die Justin dan bijvoorbeeld wel heeft. Het is allemaal erg commercieel, te slecht gezongen en te weinig vernieuwend in mijn ogen. Te 'gemaakt'.

Persoonlijk knap ik ook compleet af op een act als Tate. Ik weet niet zo zeer of dat dan alleen aan het hoge showelement ligt. Dat deel kunnen mensen nog wel waarderen denk ik (kijk naar een Confidence Man, Justin Timberlake). Wat mij betreft zit hem 'm dan in het feit dat Confidence Man bijvoorbeeld wel vernieuwend is (en die lijken zichzelf minder serieus te nemen ofzo, waardoor het vermakelijk is), waar Tate in mijn ogen een soort van 'nineties-kijk-mij-eens-sexy-zijn' act opvoert die totaal niet vernieuwend is. En dan ook nog slecht/niet zingt en niet die hits heeft, die Justin dan bijvoorbeeld wel heeft. Het is allemaal erg commercieel, te slecht gezongen en te weinig vernieuwend in mijn ogen. Te 'gemaakt'.
precies dit

Users who are viewing this thread