Pinkpop 2026

Nee DI-RECT is geen co-head. Foo Fighters zijn de enige headliners die dag. Een Noordafsluiter is gewoon geen headliner noch co-headliner of hoe je het ook wilt benoemen.
Maakt het uit hoe je het noemt? Ze zijn de afsluiter van het Noordpodium, het voorlaatste optreden op het veld, maar wellicht zijn er principiële bezwaren om het een co-headliner te noemen.

Nee DI-RECT is geen co-head. Foo Fighters zijn de enige headliners die dag. Een Noordafsluiter is gewoon geen headliner noch co-headliner of hoe je het ook wilt benoemen.
Als ze langer dan een uur krijgen? Naja, dan sluiten ze Noord af. Nogmaals, dat is de meest prestigieuze spot naast de headliner. Totale waanzin natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: Karel_073 en Timmetje
Als ze langer dan een uur krijgen? Naja, dan sluiten ze Noord af. Nogmaals, dat is de meest prestigieuze spot naast de headliner. Totale waanzin natuurlijk.
Dat is in mijn optiek ook waar de term (co)headliner voor staat, een langer tijdslot op latere tijdstippen van de dag.

Nu vind ik een act die 5 kwartier speelt voordat een headliner een show van 2 a 2,5 uur gaat spelen niet perse een co-headliner. Bij 1,5 uur versus 2 uur begint die grens wel te vervagen.

Dat gezegd hebbende, vind ik 1 uur Di-rect wel genoeg, ongeacht welk moment op de dagplanning het ook wordt... ;)

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en elo
In principe is Yungblud toch gewoon de Sub. Direct staat aan de overkant. Iedereen die een goede plek voor de Foo's willen kunnen gewoon blijven staan. En Yungblud en de Foo's sluiten toch ook gewoon lekker op elkaar aan? En die spot van Yungblud is gewoon terecht. Vorig jaar Werchter verdienstelijk afgeloten. Dit jaar Headliner Pukkelpop en heeft gewoon een hele goede energie op het podium! Ik kijk wel uit naar die 2 acts achter elkaar.

Op die dag ook nog Wet Leg en Royel Otis. Alles bij elkaar echt een mooie festival dag!

In principe is Yungblud toch gewoon de Sub. Direct staat aan de overkant. Iedereen die een goede plek voor de Foo's willen kunnen gewoon blijven staan. En Yungblud en de Foo's sluiten toch ook gewoon lekker op elkaar aan? En die spot van Yungblud is gewoon terecht. Vorig jaar Werchter verdienstelijk afgeloten. Dit jaar Headliner Pukkelpop en heeft gewoon een hele goede energie op het podium! Ik kijk wel uit naar die 2 acts achter elkaar.

Op die dag ook nog Wet Leg en Royel Otis. Alles bij elkaar echt een mooie festival dag!
Gewoon hopen op een fijne tent-afsluiter.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Een enorm deel van van het publiek komt die dag toch voor de FF.
Dat zal zeker kloppen en wat dat aangaat inderdaad een prima combi met Yungblud. Heb je ook meteen 2 frontmannen die meer praten dan zingen achter elkaar 😉

• Haha
Waarderingen: roluf
Zijn daar al namen voor bekend? De meeste dubbelen niet met Pinkpop toch.
Nee nog niet, zal niet meer lang duren. Ik weet niet of MMP dubbelt met PP maar dan is Jet en SONS uitgesloten.

Leuk festival btw en ieder jaar een leuke programmering. Wat was het vroeger toch gaaf om op zondagavond in de regen Yungblud daar te zien staan.

Dat zal zeker kloppen en wat dat aangaat inderdaad een prima combi met Yungblud. Heb je ook meteen 2 frontmannen die meer praten dan zingen achter elkaar 😉
Ben wat dat betreft wel benieuwd. De muziek van FF vind ik echt waanzinnig. Maar de recensies vallen wel is tegen. Hoop dat het wordt wat ik ervan hoop dat het wordt!

Ben wat dat betreft wel benieuwd. De muziek van FF vind ik echt waanzinnig. Maar de recensies vallen wel is tegen. Hoop dat het wordt wat ik ervan hoop dat het wordt!

Ik ben vooral razend benieuwd naar de chemie met de nieuwe drummer.

De RW show van 2024 was best aardig, met relatief weinig gelul tussendoor, al zat Grohl voor mijn gevoel ook wel wat laag in zijn energie. Meen dat het ook ongeveer de laatste gig van de tour was. Maar Josh Freese drumde toen in mijn optiek behoorlijk stoïcijns, al is het natuurlijk een onmogelijke rol om de opvolger van Hawkins te zijn.

Desondanks bleek dat ook in werkelijkheid geen geweldig huwelijk, gezien het na amper een jaar alweer voorbij was. Met Rubin hebben ze volgens ingewijden een drummer gevonden met een betere 'klik' met de rest van de band. Ik hoop dat terug te gaan zien (en horen) in juni.

Hoe dan ook, altijd zin in een Foo Fighters concert. Hopelijk weer 2,5 uur knallen!

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en roluf
Nee nog niet, zal niet meer lang duren. Ik weet niet of MMP dubbelt met PP maar dan is Jet en SONS uitgesloten.

Leuk festival btw en ieder jaar een leuke programmering. Wat was het vroeger toch gaaf om op zondagavond in de regen Yungblud daar te zien staan.
Je dropt hier gewoon al 2 namen, nice. SONS had ik wel op Stage 4 verwacht.

Users who are viewing this thread