Pinkpop 2026

Als het ze lukt om die als north stage head te boeken, zou wel een knappe boeking zijn voor een band die in zalen 30k+ tickets verkoopt
Afgelopen zomer is het ze wel gelukt om Korn te boeken die verder overal de grootste naam van de dag zijn dus hoop het voor jullie
dat verwacht ik wel, Volbeat op Noord en daarna Foo Fighters als head, zou echt 'te' goed zijn om mijn Pinkpop weekend mee te eindigen

Een naam die hier eerder wel paar keer voor bijkwam maar laatste tijd niet meer wordt genoemd: Bring me the Horizon. Kan nog steeds toch 👀
Kunnen wel niet op zaterdag en we gaan ervanuit dat The Cure (vrijdag) en Foo Fighters (zondag) al vastliggen als headliners. Dus vrees ervoor...

Het is overigens niet mijn intentie om RW af te zeiken. Dat die namen MIJ niet trekken maakt uiteraard niet uit, er zijn zat mensen die er helemaal enthousiast van worden. Maar ik zie, gebaseerd op mijn eigen interesses qua artiesten op de line-up, nu wel een kans voor Pinkpop om te springen in een gat dat Werchter in mijn optiek laat liggen komend jaar. Ik hoop echt dat ze erin knallen met een bak vol gitaargeweld...

Ben blij dat we Capaldi hebben ontweken en hoop echt dat PP maandag met een dijk van een affiche komt. Werchter valt in ieder geval tegen tot op dit moment.
Maar Pinkpop gaat The Cure waarschijnlijk delen, M&S misschien ook. Dan gaat Pinkpop dus waarschijnlijk Foo Fighters hebben. Dat is een grote publiekslieveling in Landgraaf, dus die dag zal het wel goed doen. Maar verder is er toch weinig aanleiding aan te nemen dat Pinkpop een zoveel beter affiche gaat neerzetten met wat tourt? Zelf vind ik The XX en Gorillaz de sterkste namen op het Werchter affiche, en die is Pinkpop kwijt aan DTRH en BKS.

Het is overigens niet mijn intentie om RW af te zeiken. Dat die namen MIJ niet trekken maakt uiteraard niet uit, er zijn zat mensen die er helemaal enthousiast van worden. Maar ik zie, gebaseerd op mijn eigen interesses qua artiesten op de line-up, nu wel een kans voor Pinkpop om te springen in een gat dat Werchter in mijn optiek laat liggen komend jaar. Ik hoop echt dat ze erin knallen met een bak vol gitaargeweld...
Maar dan gaat voor nu dus alleen de Foo's voor jou het verschil maken. Want The Cure lijken ze te delen, de Pilots zullen er ook wel staan en op de zaterdag heeft Pinkpop zoals het lijkt een popheadliner. Dagprogramma is ook nog niet te vergelijken want dat is er bij Werchter ook nog niet.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Maar Pinkpop gaat The Cure waarschijnlijk delen, M&S misschien ook. Dan gaat Pinkpop dus waarschijnlijk Foo Fighters hebben. Dat is een grote publiekslieveling in Landgraaf, dus die dag zal het wel goed doen. Maar verder is er toch weinig aanleiding aan te nemen dat Pinkpop een zoveel beter affiche gaat neerzetten met wat tourt? Zelf vind ik The XX en Gorillaz de sterkste namen op het Werchter affiche, en die is Pinkpop kwijt aan DTRH en BKS.
PP pakt idd het goeie van Werchter eruit en The XX en Gorillaz zijn natuurlijk geen PP namen, daarvoor ga ik wel naar een ander festival, maar de meeste PP gangers zullen die niet willen zien.

Lijkt me dat Pinkpop niet The Cure, Mumford & Sons, Foo Fighters en nog de onbekende pop headliner kunnen hebben toch?
Zijn toch alle 4 headliners die een dag willen afsluiten?

• Leuk
PP pakt idd het goeie van Werchter eruit en The XX en Gorillaz zijn natuurlijk geen PP namen, daarvoor ga ik wel naar een ander festival.
Probleem is (voor mij) als Pinkpop dan vervolgens met One Republic en Maroon5 komt als alternatieven. En dat wanneer de komende drie jaren FF en Metallica niet in de buurt zijn, weer geen enkele dag uitverkoopt.

• Leuk
Probleem is (voor mij) als Pinkpop dan vervolgens met One Republic en Maroon5 komt als alternatieven. En dat wanneer de komende drie jaren FF en Metallica niet in de buurt zijn, weer geen enkele dag uitverkoopt.
Voor mij ook hoor, maar voor het meeste PP publiek niet denk ik en gelukkig zijn die namen die jij noemt absoluut nog niet zeker. Ik hoop op een beter programma en zie het van jaar tot jaar. Laat ze eerst dit jaar maar eens goed verkopen!

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Ik dacht dat de veronderstelling hier was dat pinkpop aan het wachten is op een popheadliner die ook op TW classic staat maar kan zijn dat ik het niet goed begrepen heb, heb niet alles gelezen
Ah ja, volgens mij is dat inderdaad een aanname geweest die voorbijkwam. Maandag gaan we het weten, ik denk wel dat dan alle drie de headliners bekend zijn. Het moment van aankondigen hoeft ook allemaal niet ingewikkelder te zijn dan, "hé, de 24ste wordt vaak de 13e maand uitbetaald. Dan wat namen, weekend erna verkoop". The Cure en FF lijken geen moeite te hebben bepaalde data later aan te komen en ik zie M&S ook niet perse eisen stellen ten aanzien van het moment van aankondigen.

Ik houd het op die drie.

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Users who are viewing this thread