Pinkpop 2026

in principe past het ook nog als Iron Maiden de 19e Pinkpop speelt en de 21e Hellfest

Sesame Street No GIF by Muppet Wiki
Dat zou een fijne verrassing zijn! Wel The Cure kwijt dan als headliner, want die konden enkel nog de vrijdag zeker?

Het is ook gewoon een festival met een overduidelijke smoel. En die formule werkt, kennelijk.
Absoluut. Dit werkt in Duitsland ook prima. Die zijn toch vaker heel erg gebonden aan hun eigen land. Daardoor zie je ook relatief weinig Duitsers op GMM bijvoorbeeld. In de buurt zijn vrijwel geen vergelijkbare festivals, dus niet verrassend dat ze zo goed verkopen.
Ik durf met zekerheid te zeggen dat deze line-up op Pinkpop niet zou uitverkopen trouwens.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss, elo en Timmetje
Absoluut. Dit werkt in Duitsland ook prima. Die zijn toch vaker heel erg gebonden aan hun eigen land. Daardoor zie je ook relatief weinig Duitsers op GMM bijvoorbeeld. In de buurt zijn vrijwel geen vergelijkbare festivals, dus niet verrassend dat ze zo goed verkopen.
Ik durf met zekerheid te zeggen dat deze line-up op Pinkpop niet zou uitverkopen trouwens.
Zou sowieso de best verkopende editie zijn van de voorbije jaren.

dus er komen enkele festivals met nieuws de 10e... en Pinkpop zit dan op 220 dagen tot Pinkpop 2026

goh, zou het?

Ik denk dat je terechte punten aanstipt. Het is verder wel natuurlijk ook zo eenvoudig dat een festival ervoor moet zorgen zo veel mogelijk kaarten te verkopen. Dan zijn er uiteraard per festival dat daarin slaagt omstandigheden te benoemen die maken dat het slaagt, maar het werkt ook twee kanten op. Kennelijk lukt het Pinkpop vandaag de dag niet die code te kraken. Dan kunnen we telkens verklaringen voor signaleren, maar onder aan de streep is dan toch de conclusie dat Pinkpop al een tijdje faalt.

• 100
Waarderingen: Mark's Kal

Users who are viewing this thread