Pinkpop 2025

Jongens (en meisjes, ongeacht de leeftijd en subcultuur), het 2026 topic gaat gauw open, dan is er weer voldoende ruimte voor zinloze discussies ;).

Laten we de 600 pagina's hier aftoppen met nog even Muse evalueren!
Benieuwd naar de setlist van vanavond.

Zag net Psycho voorbijkomen op de Insta van een collega. 'Your aaaaaasssssss belongs to me' wordt hier luidkeels meegebruld.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Nou, dan voortaan maar de niet beschikbare rockbands boeken. :)
Ga gewoon naar Graspop. Die programeer veel breder tegenwoordig dan alleen metal. Hetzelfde weekend en is wel uitverkocht. Dus daar is blijkbaar een groot genoeg markt voor. Samen met Bospop nemen ze de oude Pinkpop doelgroep over. Helemaal niet erg, zien wel hoe het met Pinkpop over de volgende jaren gaat

10 jaar terug op Pinkpop ook geen grote publiekstrekker. De meeste fans hebben Muse in de afgelopen 2 jaar kunnen zien. Ik vraag me ook af of Linkin Park in 2026 een dag op Pinkpop uitverkoopt.
Ja, daar heb ik ook mijn bedenkingen bij. Ik had vorig jaar heel graag Olivia Rodrigo op een festival willen zien, maar ze speelde toen alleen in zalen. Nu ze dit jaar alsnog werd aangekondigd voor Pinkpop (en Werchter) was ik toch een stuk minder enthousiast, het enthousiasme was overgewaaid en overgeschakeld naar andere artiesten. Ik denk dat artiesten (en dus ook festivals) het nu meer dan ooit ook van momentum moeten hebben.

Overigens heb ik last minute toch een dagkaart gekocht, met name voor Olivia Rodrigo en heb daar zeker geen spijt van gehad.
Zij maakte de hoge verwachtingen meer dan waar. De rest van de zaterdag was ook top met TLDP, Amyl, Soft Play, Sprints, Cypress Hill en Amira Elfeky.

Laatst bewerkt:
t gaat er niet om dat ik graag iets wil zien

de hele discussie gaat erom dat 50,000 bezoekers en 50,000 bezoekers , voor de organisatie heel veel verschil kunnen maken
50.000 meisjes van 15 kopen een kaartje en geven verder minder uit dan mensen van 30 +.
dus kan ik me voorstellen dat de organisatie liever 50.000 30+ ers binnen haalt.
maar dat is ook niet realistisch, want je moet aan de toekomst denken
Dat is idd de grote uitdaging voor de boekers van Pinkpop. Ik benijd ze niet, want de kritiek blijft altijd erg hoog.

ik benijd ze niet, t is een moeilijke taak.
dit jaar vond ik het programma niet het geld waard
alhoewel t programma van de zondag wel erg sterk was
maar de hitte en de prijs heeft me van t kopen van een ticket afgehouden.
wel t hele weekend op de stream gekeken
en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben.
heel veel verwachte en onverwachte prima optredens

Toch geen geweldige setlist als je vrijdag new born en citizen erased kreeg.

• Leuk
Waarderingen: Gloaming
Dat de gemiddelde Metallica-fan een stuk meer uitgeeft aan consumpties dan de gemiddelde Olivia Rodrigo-fan, dat weten festivalorganisatoren ook, dat weten de agenten van de artiesten ook. En dat heeft dan toch ook zijn weerslag op welk bedrag er wordt geboden danwel gevraagd voor zo'n artiest?

Ga gewoon naar Graspop. Die programeer veel breder tegenwoordig dan alleen metal. Hetzelfde weekend en is wel uitverkocht. Dus daar is blijkbaar een groot genoeg markt voor. Samen met Bospop nemen ze de oude Pinkpop doelgroep over. Helemaal niet erg, zien wel hoe het met Pinkpop over de volgende jaren gaat
Graspop is met 55.000 bezoekers per dag uitverkocht. Dat zou voor Pinkpop ook ideaal zijn. Zeker met de mogelijkheden op het terrein en campings.

Users who are viewing this thread