Pinkpop 2025

nee, volledig moeten ze niet doen, maar de hoofdzaken als het mij ligt meer focus.. zeker 2 uit 3 headliners, 2 uit 3 subs, en 2 uit 3 noord sluiters. Ook in de dagprogrammering, maar wel wat poppie stuff er door shuffelen, dat zou ik doen.

Bekijk bijlage 14103

Volgens mij zou Pinkpop dan toch een te weifelend festival blijven. Je stelt in mijn ogen voor om de oude stijl van programmering meer op te nemen en met een beetje 'poppie' ga je die bezoekersaantallen niet omhoog krijgen want dan zijn er voor de 'poppie' mensen voldoende alternatieven.

De enige manier om te doen wat jij voorstelt is volgens mij het toevoegen van een 'laat programma' en meer Dj's programmeren aan tent kant. En dan geen slappe vulling maar fatsoenlijke Dj's en serieus entertainment op het terrein houden tot in ieder geval 03:00 a 04:00 uur. Dan spreek je duidelijker twee stromingen aan en de mensen die beide stijlen willen horen.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Voor mij is de line up doorslaggevend en daarin blijft Pinkpop al vele jaren achter bij het (voor mij) logische alternatief Rock Werchter. Dit jaar staan er best leuke namen op Pinkpop, maar de meeste daarvan staan ook in Werchter. Plus nog een hele berg andere namen, zowel headliners als een mid- en undercard die net iets scherper is geprogrammeerd. Als het andersom zou zijn geweest, zou ik een paar andere nadelen van Pinkpop (langere reisafstand, mindere logistiek, minder aantrekkelijk festivalterrein) voor lief nemen.

Voor mij is de line up doorslaggevend en daarin blijft Pinkpop al vele jaren achter bij het (voor mij) logische alternatief Rock Werchter. Dit jaar staan er best leuke namen op Pinkpop, maar de meeste daarvan staan ook in Werchter. Plus nog een hele berg andere namen, zowel headliners als een mid- en undercard die net iets scherper is geprogrammeerd. Als het andersom zou zijn geweest, zou ik een paar andere nadelen van Pinkpop (langere reisafstand, mindere logistiek, minder aantrekkelijk festivalterrein) voor lief nemen.
Ik denk inderdaad dat als je zo objectief mogelijk probeert te kijken naar Werchter - Pinkpop, je eigenlijk niet anders kan dan stellen dat Werchter de laatste jaren meer te bieden heeft. De fanclubs van Justin Timberlake of Muse dan even daargelaten.

Ik denk inderdaad dat als je zo objectief mogelijk probeert te kijken naar Werchter - Pinkpop, je eigenlijk niet anders kan dan stellen dat Werchter de laatste jaren meer te bieden heeft. De fanclubs van Justin Timberlake of Muse dan even daargelaten.
Wat ook anders zou zijn, is als JT juist eerst pinkpop had aangedaan en daarna pas zijn concerten in de ziggo dome. Dat gaat wel vaker mis bij pinkpop, zoals bij Robbie Williams die hetzelfde jaar nog 3 keer in de ziggo dome stond.

Wat ook anders zou zijn, is als JT juist eerst pinkpop had aangedaan en daarna pas zijn concerten in de ziggo dome. Dat gaat wel vaker mis bij pinkpop, zoals bij Robbie Williams die hetzelfde jaar nog 3 keer in de ziggo dome stond.
en de tickets die imo zo'n 15 a 20 euro te duur zijn geworden sinds een paar jaar

( imo goedkopere tickets, is meer bezoekers, is meer omzet uit eten/drinken op het terrein (en campings) -> daar zit de winstmarge )

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Eens, dat is vaak ook erg onhandig ja. Wist eerlijk gezegd niet eens van optredens in de Ziggo van JT, verkopen die een beetje?

Ah ja, dan heb je inderdaad al 50.000 mensen gehad die afgelopen zomer JT hebben kunnen zien.

Olivia Rodrigo verkoopt op Werchter overigens wel gewoon haar dag uit.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Olivia Rodrigo verkoopt op Werchter overigens wel gewoon haar dag uit.
dat zeg ik, dagticket 137,- in vergelijking met 150,-
daargooit mojo de ruiten van Pinkpop in

je kan beter 15 a 20 euro onder de prijs gaan zitten en 2x meer tickets verkopen.
Die 30 a 40 euro minder op die 2 tickets komen wel ruim terug op een dag als er 2 mensen geld uitgeven aan eten en drinken imo, ipv 1 persoon op tickets die 20 euro 'te duur' zijn

alhans, zo denk ik dan

Toch zou Pinkpop (of eigenlijk MOJO), moeten kijken naar een locatie die toch wat beter bereikbaar is (mocht dat met het OV kunnen, dan al helemaal). Ik val in herhaling, maar deze line up had al lang en breed uitverkocht geweest rond de randstad of een acceptabel stuk rijden daarvan. Om 12 uur s avonds nog 3/4 uur rijden naar huis, zitten niet veel mensen op te wachten. Dit geldt voor zowel jongeren die opgehaald (of dus met het OV terug kunnen) als ook ouderen.
+1, voor mij is het ook al gauw 2.5 uur rijden, en dan nog niet over het parkeren oid en naar toe lopen hebben.

Ik heb pinkpop qua festivals ook een stuk lager zitten dan de rest, wat het precies is weet ik niet. Het is niet zozeer de lineup, die is opzich best prima vaak. Maar het is meer het open vlakke terrein, zonder wat afwisseling. bij een warme dag met zon schroei je weg, en ik vind de logistiek ook ondermaats, qua eettentjes etc en looproutes. Al die noordroute erbij dit jaar zou misschien wat soelaas bieden

Mijn idee om het wat te verbeteren:

1., draai het noordpodium een kwartslag om zodat je een L vorm constructie hebt i.p.v. tegenover elkaar
2., gooi net als rockwerchter kunstgras? maakt het stuk meer sfeervoller.
3. meer overkappingen/plekken voor schaduw
4. terrein uitbreiden met meer eet/drink gelegenheden.

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: Maria en hersenscheetje
dat zeg ik, dagticket 137,- in vergelijking met 150,-
daargooit mojo de ruiten van Pinkpop in

je kan beter 15 a 20 euro onder de prijs gaan zitten en 2x meer tickets verkopen.
Die 30 a 40 euro minder op die 2 tickets komen wel ruim terug op een dag als er 2 mensen geld uitgeven aan eten en drinken imo, ipv 1 persoon op tickets die 20 euro 'te duur' zijn

alhans, zo denk ik dan
Zou het uitverkopen of niet in € 13,- zitten?

Users who are viewing this thread