Pinkpop 2025

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
799
Dat is een dag met onmogelijke keuzes, zeker met die loopafstand van Alpha naar de andere tenten.... LCD SS missen omdat je Arcade Fire en Tool wil zien? NIN of dat unieke optreden van Sonic Youth helemaal zien. En wat doe je dan met Motorhead? Onmogelijk...
Ik zal maar niet vertellen wat destijds de looproute van een jonge en onwetende visdave34 was...
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
799
Alleen maar in de 24- uurstent gestaan :)
Haha zo erg was het niet, maar ik kan mezelf nog steeds voor de kop slaan dat ik toen NIN, Arcade Fire en Sonic Youth gemist heb.

Overigens stond op die dag in de Bravo ook nog UNKLE, Goose, Trentemøller en Groove Armada.
2007 was echt sick, ook Rock Werchter had toen een mega jaar.

Anyway... Terug naar Pinkpop!
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en piep

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.949
6.206
Ik vraag ook af of Linkin Park ook geen roet in het eten gaat gooien voor bepaalde subheadliners. Ze zijn headliner op basis van niet heel behalve een comeback met totaal iemand anders. Stel voor je bent een System Of A Down of een QOTSA die verder overal wel mogen headlinen. Zouden die echt genoegen nemen met een spot voor Linkin Park anno 2024. Dat lijkt me ook wel ergens te wringen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.894
5.431
Ik vraag ook af of Linkin Park ook geen roet in het eten gaat gooien voor bepaalde subheadliners. Ze zijn headliner op basis van niet heel behalve een comeback met totaal iemand anders. Stel voor je bent een System Of A Down of een QOTSA die verder overal wel mogen headlinen. Zouden die echt genoegen nemen met een spot voor Linkin Park anno 2024. Dat lijkt me ook wel ergens te wringen.
Dat zal ook grotendeels en simpelweg om de knaken gaan, niet? Als bijvoorbeeld QOTSA betaald krijgt wat ze willen, hun ego het toelaat geen headliner te zijn, dan denk ik niet dat het hun veel uitmaakt wie erna speelt.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Na jaren de comments gevolgd te hebben op de achtergrond (lekker hè) toch maar uit een soort frustratie een account aangemaakt. Wij zijn al meer dan 10 jaar vaste Pinkpop bezoekers en andere festival/concert bezoekers Niet om verder in te gaan om te geruchten. Ik wil wel kwijt dat ik een beetje moe wordt van ‘de kenners’ hier die alleen maar zeiken op Pinkpop en diens programmering. Dit is een van de meest proffesionele en grootste festivals van Europa. We spreken dan ook over een stabiele organisatie. Er werken mensen dag en nacht aan zaken en doen voortdurend markt onderzoek. Men doet in de comments soms alsof men een plaat voor de kop heeft bij het boeken. Dit vind ik niet terecht. Ik ben ervan overtuigd dat iedere keuze wel afgewogen is op basis van data, visie en beschikbaarheid. En ja soms gaat daarin iets mis.

Men boekt niet voor jouw maar voor een zo breed mogelijk publiek.
Ik denk daarbij ook dat het heel duidelijk is welke lijn ze de laatste jaren hebben ingezet en ik vind de namen dan ook nooit heel vreemd. Ik bespeur een lijn van langzaam afscheid nemen van een tijd van vroeger en het inmasseren van nieuwigheden.

Het draait toch ook om nieuwe dingen te leren kennen :) het heet immers pinkPOP :)
Och hier heb je ook geen standaard Pinkpop volk. Meer bks/dtrh/ll
 

luluasas

Randprogramma
9 mei 2023
178
163
Ik vraag ook af of Linkin Park ook geen roet in het eten gaat gooien voor bepaalde subheadliners. Ze zijn headliner op basis van niet heel behalve een comeback met totaal iemand anders. Stel voor je bent een System Of A Down of een QOTSA die verder overal wel mogen headlinen. Zouden die echt genoegen nemen met een spot voor Linkin Park anno 2024. Dat lijkt me ook wel ergens te wringen.
Kijk eens naar hoe goed die comeback werkt. Als QOTSA nu een nieuwe plaat uitbrengt krijgt het nog geen kwart van de aandacht en streams, en dat zeg ik als QOTSA fan. Linkin park is op basis van populariteit na de comeback en historie niets anders als headlinermateriaal.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken