Pinkpop 2025

Lijkt me trouwens best hilarisch als zowel Pinkpop als Paaspop vandaag naar buiten konden komen omdat Joost dat wilde. Zeer onwaarschijnlijk, maar toch.

• Haha
Waarderingen: Brian
Op basis van wat heeft Oscar and the Wolf trouwens een sub headline spot verdiend?? Behoorlijk veel gepusht door radiozenders maar amper streams en views en verkoopt nauwelijks kaarten voor die ziggo dome show zonder bovenste ring...

Oscar and the Wolf heeft veel gewoon fans/luisteraars maar minder mega fans. Zulke bands verkopen soms beter op een festival dan op eigen houtje

• Leuk
Waarderingen: Christiaan en colette283
Ik lees hier alsof het maar wat bijeen gescharreld is maar ik vind het een goede mix. Op RW kan je ook alle genres gaan bekijken en dat vindt iedereen top. 2024 vond ik ook niet zo slecht hoor. OK maneskin had beter sub gestaan maar uiteindelijk was dit niet slecht en gier vrage. Ze naar jong talent en met Maneskin heb je dat gekregen. En een echte headliner voor de zaterdag had gewoon gemoeten. Maar dan spreken we eigenlijk over 2 optredens en voor de rest heb ik me reuze geamuseerd. Wat meer in de tent gezien door het slechte weer op vrijdag maar ook toffe dingen meegemaakt toen. Ik hoor graag van alles wat... Dus tot hiertoe ziet dat er niet zo slecht uit. Maar had Linkin Park er nu toch had gestaan had dat goed gevoel natuurlijk een stuk groter geweest want dat lijkt me dan toch weer de must see van deze zomer voor velen. We kunnen niet alles hebben in het leven en beginnen aftellen naar PP 2025.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Ook ik ben positief verrast door dit programma, en overweeg zowaar weer (een dagje) naar Pinkpop te gaan. Iedere dag heeft wel een paar leuke namen. Van de headliners echter spreekt mij (als 45 jarige) alleen Olivia Rodrigo aan. Ik zou niet zo snel een kaartje voor een concert kopen, maar op een festival zou ik het graag meepikken. Terechte headliner ook wat mij betreft. Justin Timberlake is nooit mijn ding geweest. Muse was ik ooit groot fan van, heel vaak live gezien, maar zo'n 15 jaar geleden ben ik definitief afgehaakt. De zaterdag ligt dus (voorlopig) het meest voor de hand.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik lees hier alsof het maar wat bijeen gescharreld is maar ik vind het een goede mix. Op RW kan je ook alle genres gaan bekijken en dat vindt iedereen top. 2024 vond ik ook niet zo slecht hoor. OK maneskin had beter sub gestaan maar uiteindelijk was dit niet slecht en gier vrage. Ze naar jong talent en met Maneskin heb je dat gekregen. En een echte headliner voor de zaterdag had gewoon gemoeten. Maar dan spreken we eigenlijk over 2 optredens en voor de rest heb ik me reuze geamuseerd. Wat meer in de tent gezien door het slechte weer op vrijdag maar ook toffe dingen meegemaakt toen. Ik hoor graag van alles wat... Dus tot hiertoe ziet dat er niet zo slecht uit. Maar had Linkin Park er nu toch had gestaan had dat goed gevoel natuurlijk een stuk groter geweest want dat lijkt me dan toch weer de must see van deze zomer voor velen. We kunnen niet alles hebben in het leven en beginnen aftellen naar PP 2025.
Volgens mij is het merendeel hier best positief toch?
Had LP op de positie van JT gestaan, had je helemaal niemand gehoord!

De vrijdag maakt Weezer voor mij 😎
Sowieso meepakken Flogging Molly en Personal Trainer.
Waarschijnlijk meepakken: Oatw, Bad Nerves, Kid Kapichi

De zaterdag nog geen klapped voor mij
sowieso meepakken: Amyl and the sniffers en Cypress hill
Waarschijnlijk meepakken: TLDP, Soft play

De zondag is voor mij al klaar Muse, Korn, Biffy Clyro, Kaiser Chiefs, The Warning (allemaal vet)
Dan blijven er nog maar 3 over en ook die zijn alle 3 goed te pruimen!

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Ach, trek het je niet aan. Ik ken ook geen enkel nummer van O-Rod. Ik heb laatst wel iets geluisterd omdat ik benieuwd was naar de fuzz, maar daar is niets van blijven hangen. Betekent niet dat ik haar geen headliner voor Pinkpop vind en dat zie ik jou ook nergens zeggen. Wij behoren alleen totaal niet tot haar doelgroep. En da's ook oké.
O-Rod, Fuzz. Tssss. Nederlands Jamel :cool:

Bijna alle zegjes zijn wel over de aankondiging gedaan, maar ik doe het lekker toch nog.

Verrassend sterke worp. Vooral de zondag springt eruit. Ik vraag me wel af wat Pinkpop wil qua richting. Het oude dna houden met vernieuwing erin lijkt erop. Interessant, want dan blijven ze de concurrentie met Werchter aangaan die meestal toch iets meer middelen heeft. Ook benieuwd of ze nu consequent iets anders tijdens de headliner neer zetten. Leuk om in de gaten te houden.

Vrijdag is sterk. Komt nog duidelijk en derde naam bij onder JT (en ik verwacht eigenlijk elke dag 4 namen van die grote). Vind het wel leuk hoor ze dat hebben gedaan op die poster. Weezer had van mij wel een rijtje omlaag gemogen. Samen met Flogging Molly wel mijn favo's van de dag. En een uurtje Mika op de mainstage lijkt me ook geweldig. Ik was een beetje kritisch op JT, maar dat is eigenlijk ook wel weer zo'n naam die leuk is om een keer te zien terwijl je er nooit een los kaartje voor koopt. Prima dagje, wel duur als je ziet wat je ervoor krijgt.

Zaterdag of mij de zwakste dat het de sterkste headliner. Benieuwd hoe dit verkoop gaat, zou door Olivia wel eens hard kunnen gaan. TLDP is in alles nog niet klaar voor de hoge spot op de poster en ik gun deze lekker band echt een geleidelijkere weg ernaar toe. Cypress Hill is de enige andere naam wat ik iets mee kan, maar die kan ook weer ontzettend tegenvallen. Laten we aub Joost niet zo hoog neer zetten. Is een prima nlse act voor de liefhebbers, maar die hoeft geen hoge doe spots te pakken op majors.

Zondag de sterkste dag. Muse altijd misgelopen die die zou ik wel graag willen zien. Korn vind ik een hele knappe boeking. Ja, het is een Afas band, maar wel een die op alle metal festivals headliner is. Daar spelen ze ook niet voor een klein publiek. Een novarock headliner voor Muse net zetten is gewoon sterk. Verder groeit Girl in Red ook wel erg sterk. Terecht in mijn ogen. Biffy Clyro en The Warning leuk. Onder de indruk van deze dag!

Ik ga wss niet, maar petje af Pinkpop

• Leuk
Waarderingen: Steve en Oasiss
Nog eens voluit benoemen hoe hard ik deze lineup vind meevallen. Er zit zelfs een klein plottwistje in: aangezien mijn stiefma niet naar TW Classic kan, zijn haar ogen gericht op de Justin Timberlake dag van Pinkpop. Dus misschien zie ik jullie daar.

Mooie headliners voor dit festival. Voelt heel erg Pinkpop aan in ieder geval, de goede variant. Muse heb ik niets mee, maar werkt wel gewoon, is ook al even niet geweest. Met Olivia Rodrigo hebben ze ook echt een vette, frisse vis. Ik denk dat dit jaar het eerste jaar in heel lang (ooit?) wordt dat Pinkpop een headliner zal delen met Coachella. Fijn undercardje ook wel.

+ Korn prima sub die ook nog eens mooi bij de headliner past. Oscar in feite ook (ja, ook daar is m'n stiefma fan van).
+ echt wel wat urgentere kleine naampjes die we niet echt gewoon zijn van PP (Bad Nerves, Purple Disco Machine, Soft Play, Amyl maar ook Shaboozey, toch wel een type naam waarbij ik PP toch vaak de boot zag missen)
+ Best gevarieerd en gebalanceerd over de 3 dagen
- Toch wel wat namen die bijzonder hoog staan. Weezer en Biffy Clyro lijken me toch 17u-op-noord namen. TLDP al helemaal van de pot gerukt.
- Wat de fuck doet zo'n Mika of Kaiser Chiefs nog op de lineup. Dat zijn toch het type acts die een RW snel aan de Live Is Lives of Suikerrocks laat.

Maar de eindnoot van mijn, verder totaal niet belangrijk, meninkje: lekker bezig Pinkie!

• Leuk
Waarderingen: Gloaming en Joslittel
- Wat de fuck doet zo'n Mika of Kaiser Chiefs nog op de lineup. Dat zijn toch het type acts die een RW snel aan de Live Is Lives of Suikerrocks laat.
Dit is natuurlijk ook een beetje smaak, maar juist een Mika geeft schwung aan de line-up. Niet een te hoge spot, wel veel meezingers. Nostalgie act. Kaiser Chiefs zou ik idd ook skippen.

Dit is natuurlijk ook een beetje smaak, maar juist een Mika geeft schwung aan de line-up. Niet een te hoge spot, wel veel meezingers. Nostalgie act. Kaiser Chiefs zou ik idd ook skippen.
Mika stond ook op m'n allereerste Rock Werchter, zo'n 100 jaar geleden. Sindsdien letterlijk niets meer gedaan wat eruit springt. Maar goed, die jongen zal ook wel blij zijn dat hij nog eens op een groot festival mag staan.

Maar dus, verder vooral positief hoor!

Ik kijk dan weer erg uit naar Kaiser Chiefs. Toch alweer zo'n tien jaar geleden dat ik ze zag. Zolang ze een beetje in de middag staan doen ze daar niemand kwaad toch? Veel liever een Kaiser Chiefs dan zo'n Nederlandse puberact.

Ik kijk dan weer erg uit naar Kaiser Chiefs. Toch alweer zo'n tien jaar geleden dat ik ze zag. Zolang ze een beetje in de middag staan doen ze daar niemand kwaad toch? Veel liever een Kaiser Chiefs dan zo'n Nederlandse puberact.
Eens met deze. Ben wel weer eens toe aan een Kaiser Chiefs show. Hebben toch een aantal onverwoestbare hits die ik graag weer eens meezing. En zeker op een festival vind ik dat heerlijk ergens in de middag. Niet te moeilijk, pilsje, zonnetje, zingen.

Korn vind ik een hele knappe boeking. Ja, het is een Afas band, maar wel een die op alle metal festivals headliner is. Daar spelen ze ook niet voor een klein publiek. Een novarock headliner voor Muse net zetten is gewoon sterk.
Ik denk ook dat men dit wat onderschat, KoRn gaat in 2025 het beste festivaljaar van hun gehele carrière tegemoet. Ze zijn voor het eerst headliner op een hoop festivals waar ze al 20-30 jaar komen maar nooit eerder hebben geheadlined. Zelfs een Download met 110k capaciteit mogen ze voor het eerst gaan headlinen. Dat als sub kunnen neerzetten is gewoon knap geboekt.

Daarnaast is Jonathan Davis ook gewoon in topvorm en zie ik alleen maar positieve reviews op hun laatste shows. Gaat dat zien, mensen!

Ik ga alvast verder hopen op een Benson Boone, Tom Odell, Wasia Project en wellicht een Racoon gezien hun nieuwe Engelstalige album. Misschien weer de moeite!
Oh en Snow Patrol zag ik hier voorbij komen. Ja, die is ook tof voor erbij!
Ik zit sowieso morgen 9u klaar voor een weekendticket!

• Leuk
Waarderingen: brutus257

Users who are viewing this thread