Pinkpop 2025

Ben ik de enige die ook Muse een tegenvaller vind? een van mijn favoriete Live bands, maar zijn deze zomer voor een reeks grote concerten op het malieveld geweest. Hebben mensen niet genoeg Muse gehad binnen een jaar? is ook dezelfde tour, dus Muse kennende dezelfde setlist. Timberlake vind ik een headliner die mooi in de jaren '10 had kunnen komen, maar ik zie hem ook niet veel bijdragen aan kaartverkoop Pinkpop. Olivia Rodrigo, smaak of niet zie ik wel de relevantie van in kwa verkopen en actuele populariteit. Ik mis echt actuele namen over het hele affiche. wie weet weten ze te verassen met een volgende batch, maar voor mij is dit niet veel beter dan vorig jaar. Alleen de zondag kwa persoonlijke smaak..

Ik zie op setlist.fm geen Muse op het Malieveld dit jaar hoor. Laatste keer Nederland was bijna anderhalf jaar geleden juni 2023. Dan zit je volgend jaar op Pinkpop gewoon 2 jaar geleden dat ze in Nederland waren.

Ik vind het best een aardig pakketje eerste namen. Vrijdag en zaterdag zijn nog iets te mager qua acts naar mijn smaak, terwijl de zondag nu al behoorlijk tof is. Ik merk wel dat ik moeite heb met een idee krijgen welke tijdslots en welke podia deze namen in gaan nemen. Voor mijn gevoel zijn OATW, TLDP en KoRn alle drie (nog) net geen Noord afsluiter. Daar zou ik dus nog iets van redelijk formaat bij verwachten, maar geen idee hoe terecht dat idee is.

Wordt wel een lekker weekje qua vergelijken, gezien het nagenoeg zeker is dat ook GMM en Werchter de komende dagen namen gaan droppen!

Ik vind het best een aardig pakketje eerste namen. Vrijdag en zaterdag zijn nog iets te mager qua acts naar mijn smaak, terwijl de zondag nu al behoorlijk tof is. Ik merk wel dat ik moeite heb met een idee krijgen welke tijdslots en welke podia deze namen in gaan nemen. Voor mijn gevoel zijn OATW, TLDP en KoRn alle drie (nog) net geen Noord afsluiter. Daar zou ik dus nog iets van redelijk formaat bij verwachten, maar geen idee hoe terecht dat idee is.

Wordt wel een lekker weekje qua vergelijken, gezien het nagenoeg zeker is dat ook GMM en Werchter de komende dagen namen gaan droppen!
OATW en KoRn zijn zelfs van formaat voor sub zelfs noord denk ik

Mooie namen, aardig wat punk bands. Hoop nog op een band als Within Temptation die ik eigenlijk al had verwacht. Nog genoeg plek ook voor aantal mooie namen

Best blij met de namen. Wordt donderdagochtend gewoon kaarten kopen. Op naar mijn 25e Pinkpop en 15e op rij.

Damn, jij hebt je username wel verdiend!

Het stoort mij vooral dat gedaan wordt alsof het niet zo interessant is ("want, ken ik niet"), en vervolgens een Volbeat als buitencategorie wordt geschetst.

Ik vind Metallica niet zo interessant, maar geen mens die gaat ontkennen dat zij gigantisch zijn. Laten we dat ook bij een andere artiest die relevant en heel populair is zo bezien. Jij zegt dat het niet je ding is, dat is helemaal fine en ook heel wat anders. Pinkpop zet iedere editie wel een of twee headliners weg die niet mijn ding zijn, maar dat maakt het niet per definitie een slechte boeking.
Als iets je ding niet is is het per definitie toch ook gewoon niet interessant. Ik zie hier veel die mening passeren met in dezelfde zin dat het wél een goede boeking is omdat het voor vele anderen wel interessant is.

Met andere woorden, als Pinkpop volgend jaar met Metallica komt vind jij het waarschijnlijk ook niet interessant.

Als iets je ding niet is is het per definitie toch ook gewoon niet interessant. Ik zie hier veel die mening passeren met in dezelfde zin dat het wél een goede boeking is omdat het voor vele anderen wel interessant is.

Met andere woorden, als Pinkpop volgend jaar met Metallica komt vind jij het waarschijnlijk ook niet interessant.
Ik drukte mij inderdaad verkeerd uit. Interessant bedoelde ik wat meer objectief. Metallica zou mij persoonlijk koud laten, maar voor Pinkpop natuurlijk wel een goede boeking.

• Leuk
Waarderingen: Joe en Timmetje
De line-up is nu deels bekend, en de headliners ook. Helemaal geen verkeerde line-up tot nu toe.

En wat een gezeur weer ( vooral Facebook): zoals niet Pinkpop waardig, niet als vroeger, geen rock genoeg ect

Ik vraag mij wel eens af hoeveel mensen er werkelijk “ vroeger” naar Pinkpop zijn geweest, en vaker naar festivals gaan, en of ze weten wat rock is.
“ Vroeger” was er ook niet alleen maar rock muziek, ook van alles wat. De muziekscene was toen, gewoon anders dan nu.

Pinkpop moet ook met de tijd mee gaan, het publiek en de muziek smaak veranderd nu eenmaal.
Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?

Als je naar een festival gaat, is er altijd muziek die je leuk vindt en niet leuk vindt. En als er op een moment niets speelt wat je leuk vindt, dan is het tijd om te eten / relaxen.

Amen.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Wat wordt hier eigenlijk gepercipieerd als "groter slot", Noord afsluiter of Zuid sub?

Ik wilde gelijk zuid sub zeggen, maar als ik het blokkenschema bekijk denk ik dat het erg dicht bij elkaar ligt:

Noord afsluiterZuid sub
Vrijdag '23EditorsThe War on Drugs
Zaterdag '23 QOTSAThe Script
Zondag '23Machine Gun KellyOnerepublic
Vrijdag '24KeaneAvril Lavigne
Zaterdag '24Nothing But ThievesAnouk
Zondag '24Sam SmithHozier

De definitie van de Noord Afsluiter op Pinkpop is ook wel flink gewijzigd sinds dat podium is omgedraaid richting het grote veld natuurlijk. Het bereik is nu even groot als Main Stage. Verder is de aanvangstijd een uur later dan Main Sub, en duurt het tijdslot iets langer...

Oke wat betreft Volbeat moet af en toe ook met een korreltje zout genomen worden. Maar ik neem toch aan dat wij allemaal volwassen zijn, en zodra indd iemand Olivia niet kent. Kunnen er alleen maar kleinerende kinderachtige reactie's vanaf komen. Nogmaals ik heb nergens gezegd dat het geen goede boeking is.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Ben ik de enige die ook Muse een tegenvaller vind? een van mijn favoriete Live bands, maar zijn deze zomer voor een reeks grote concerten op het malieveld geweest. Hebben mensen niet genoeg Muse gehad binnen een jaar? is ook dezelfde tour, dus Muse kennende dezelfde setlist. Timberlake vind ik een headliner die mooi in de jaren '10 had kunnen komen, maar ik zie hem ook niet veel bijdragen aan kaartverkoop Pinkpop. Olivia Rodrigo, smaak of niet zie ik wel de relevantie van in kwa verkopen en actuele populariteit. Ik mis echt actuele namen over het hele affiche. wie weet weten ze te verassen met een volgende batch, maar voor mij is dit niet veel beter dan vorig jaar. Alleen de zondag kwa persoonlijke smaak..

Muse stond tocht vorig jaar op het malieveld?
En ik verwacht niet dezelfde setlist, maar meer een best of.
Timberlake verkoopt meerder Ziggo Domes, is nog wel relevant dus.
Olivia Rodrigo voor nieuwe generatie idd. Alleen zoals hier blijkt, de oude generatie kent haar amper.

Ik blijf het een mooie mix vinden.

Users who are viewing this thread