Pinkpop 2025

Als ik het baseer op de poster van vorig jaar, stonden onder de headliner 4 namen in het middelgrote lettertype (2 main en 2 noord). Ik zie het wel gebeuren dat ze dat dit jaar weer aanhouden. Dat zou dus betekenen dat er op vrijdag nog 2 middelgrote namen bij komen en op zaterdag en zondag nog 1 erbij.

Bijzondere berichten komen voorbij op social media. Kritieke punten mogen best gedeeld worden, maar van onderbouwing is er weinig sprake

De mensen die de meeste uitroeptekens gebruiken om aan te duiden dat er rock mist op PP komen zelf niet verder dan Metallica of Foo Fighters. Dat publiek is ook niet tevreden te houden.

Ik zeg dit niet graag, maar wanneer je het profiel bekijkt is het gehalte "Karen's" zeer hoog die dit soort berichten posten.

Met deze namen + nog wat toevoegingen aan de undercard ga je gewoon lekker richting het bordje "uitverkocht".

Dan ben je ook gelijk van de zure mensen af. Op naar de toekomst!!!!

371 reacties op facebook is toch ook niks, zijn vooral toetsenbord ridders die op alles reageren op social media. Snap nooit dat social media wordt aangehaald als serieus medium.

• Leuk
Waarderingen: luukduif en Cooklu
371 reacties op facebook is toch ook niks, zijn vooral toetsenbord ridders die op alles reageren op social media. Snap nooit dat social media wordt aangehaald als serieus medium.
Opvallend dan weer dat op de video die op TikTok staat van PP zijn van de 47 reacties maar 3 die zeggen dat ze het tegen vinden vallen. De rest is laaiend.
Iets te maken met doelgroep?

Is ook een discussie in een ander forum hier, maar je kan toch best dit niet meekrijgen. Is veel meer diversiteit dan vroeger toen men gewoon de top40 had.
Precies dit, ik vind van mezelf dat ik best veel met muziek bezig ben, maar luister veel naar Pinguin Radio, KINK, Spotify lijstjes van mezelf met nieuwe releases en luister veel o.b.v. OOR magazine, maar Olivia Rodrigo is muzikaal volledig langs mij gegaan.

Betekent trouwens niet dat ik niet snap dat ze headliner zijn. Lijkt me de perfecte headliner om een nieuwe generatie aan te spreken, dus mooi dat ze ook op Pinkpop staat.

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en HaaEll
Dat jij blijkbaar onder een steen leeft, maakt de hits niet minder groot
Het valt me op dat er best veel mensen met lange tenen hier zitten zo gauw het over Olivia gaat. Zo gauw het niet gelijk positief is, heb je onder een steen geleefd of moet je schamend in een hoekje spotify maar luisteren. Maar ik kom er niet doorheen. Is niet mijn ding. Maar degenen die het wel geweldig vinden wens ik veel plezier de zaterdagavond.

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en colette283
Ben ik de enige die ook Muse een tegenvaller vind? een van mijn favoriete Live bands, maar zijn deze zomer voor een reeks grote concerten op het malieveld geweest. Hebben mensen niet genoeg Muse gehad binnen een jaar? is ook dezelfde tour, dus Muse kennende dezelfde setlist. Timberlake vind ik een headliner die mooi in de jaren '10 had kunnen komen, maar ik zie hem ook niet veel bijdragen aan kaartverkoop Pinkpop. Olivia Rodrigo, smaak of niet zie ik wel de relevantie van in kwa verkopen en actuele populariteit. Ik mis echt actuele namen over het hele affiche. wie weet weten ze te verassen met een volgende batch, maar voor mij is dit niet veel beter dan vorig jaar. Alleen de zondag kwa persoonlijke smaak..

Het valt me op dat er best veel mensen met lange tenen hier zitten zo gauw het over Olivia gaat. Zo gauw het niet gelijk positief is, heb je onder een steen geleefd of moet je schamend in een hoekje spotify maar luisteren. Maar ik kom er niet doorheen. Is niet mijn ding. Maar degenen die het wel geweldig vinden wens ik veel plezier de zaterdagavond.

Onder een steen leven gaat over het wel of niet kennen van Olivia Rodrigo. Maakt verder niet uit wat je van haar vind

Het stoort mij vooral dat gedaan wordt alsof het niet zo interessant is ("want, ken ik niet"), en vervolgens een Volbeat als buitencategorie wordt geschetst.

Ik vind Metallica niet zo interessant, maar geen mens die gaat ontkennen dat zij gigantisch zijn. Laten we dat ook bij een andere artiest die relevant en heel populair is zo bezien. Jij zegt dat het niet je ding is, dat is helemaal fine en ook heel wat anders. Pinkpop zet iedere editie wel een of twee headliners weg die niet mijn ding zijn, maar dat maakt het niet per definitie een slechte boeking.

Ben ik de enige die ook Muse een tegenvaller vind? een van mijn favoriete Live bands, maar zijn deze zomer voor een reeks grote concerten op het malieveld geweest. Hebben mensen niet genoeg Muse gehad binnen een jaar? is ook dezelfde tour, dus Muse kennende dezelfde setlist. Timberlake vind ik een headliner die mooi in de jaren '10 had kunnen komen, maar ik zie hem ook niet veel bijdragen aan kaartverkoop Pinkpop. Olivia Rodrigo, smaak of niet zie ik wel de relevantie van in kwa verkopen en actuele populariteit. Ik mis echt actuele namen over het hele affiche. wie weet weten ze te verassen met een volgende batch, maar voor mij is dit niet veel beter dan vorig jaar. Alleen de zondag kwa persoonlijke smaak..
Waar had je op gehoopt?

In de bovenste lijn verwacht ik sowieso IDLES nog, trouwens. Hebben die al shows aangekondigt voor de zomer?

Ik mis echt actuele namen over het hele affiche
Dit gevoel heb ik ook een klein beetje, ondanks dat het in dit topic vaak als een vies woord wordt beschouwd, mis ik inderdaad de "relevante/actuele" namen over het gehele affiche. Olivia Rodrigo en The Last dinner party zijn wel in dat opzicht goeie namen.

De zondag is voor mij meer een soort 00s revival dag, om mijn favoriete bands van 10 á 15 jaar geleden weer is goed te herleven (Muse, Biffy Clyro & Kaiser Chiefs).

Mooie namen, aardig wat punk bands. Hoop nog op een band als Within Temptation die ik eigenlijk al had verwacht. Nog genoeg plek ook voor aantal mooie namen

Best blij met de namen. Wordt donderdagochtend gewoon kaarten kopen. Op naar mijn 25e Pinkpop en 15e op rij.

Waar had je op gehoopt?
Toch een Sam Fender, Linkin Park, Foo Fighters (vanwege de langverwachte terugkeer en minimale Nederlandse bezoeken), misschien een Post Malone, grote country naam als sub vanwege de grote stijging in populariteit van dit genre? het gaat me echt niet eens om persoonlijke smaak, maar een Timberlake moet op een festival als Pinkpop gewoon Noord afsluiter zijn met een grotere naam er boven toch? Denk dan aan DuaLipa, of een andere grote popnaam die NU nog populair of groot is, of een grotere Legacy basis heeft.

eens, ik heb ook soms geen idee wie of wat iemand is. Maar Olivia Rodrigo niet kennen is wel echt een afslag missen, alsof je niet weet dat chatGPT bestaat of dat Wilders een eikel is.
Tja ik luister heel veel, kende de naam ook wel maar had werkelijk nog nooit iets van haar gehoord. Heb het inmiddels wel beluisterd en nee, enthousiast ben ik er niet over. Maar denk een puike nieuwe headliner voor Pinkpop.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss

Users who are viewing this thread