Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.462
6.702
Er is ook wel wat irritatie omdat die podia dankzij dat Skydeck zijn gedraaid volgens mij.

Extra comfort snap ik trouwens helemaal. Zou fijn zijn als er op het gewone terrein ook wat meer zitplaatsen waren.
tja.. ik ben een voorstander van de 2 podia tegenover elkaar.
kunnen veel meer mensen de 2e stage zien en dus eigenlijk ook grotere acts.
voor de mensen die van het festival genieten vanaf de grasmat is het ook een pluspunt (alleen maar omdraaien).

Dat met die zitplaatsen, naar mijn idee hadden ze toch wel overal waar kon zitgelegenheid gemaakt? met overkapping zelfs.
Op vrijdag en zaterdag kon dat zelfs langs het hoofdveld met de 40.000. Maar met de verwachte 70.000 hadden ze die uiteraard weggehaald. Ik kan me goed voorstellen dat die bankjes niet zomaar in looproutes (en zeker vluchtweg route) mogen staan.
Die krengen stonden eigenlijk als je wat verder van het podium stond gruwelijk in de weg van de zicht op het podium.
(los daarvan, volgens mij waren die altijd bezet met dezelfde mensen de hele dag)

1719225126103.png
1719225108963.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Martinez

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
559
359
De wasjes draaien vandaag weer overuren! Weer heerlijk genoten van dit weekend ondanks de wat mindere programma van de laatste jaren! Mijn Top 3:
1. Nothing But Thiefs
2. Joost
3. Keane

Verdere acts waar ik mij vermaakt hebt : Skinred, S10, The Analogues, Pendulum, Anouk, The K’s, The Interrupters, Limp Bizkit, Sam Smith en Ed.

Wel ok: Avril, Mãneskin, Ilse de Lange, Againts the Current

Grootste tegenvallers: Loreen, Louis Tomlinson

Leuk om een paar bekende weer gezien hebben! En @DennisvdBr leuk je weer eventjes gezien en gesproken te hebben (zag hem elke dag wel geloof ik 😬) Onze Pinkpop mascotte moet in ere blijven 😎
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en DennisvdBr

D02

Dagopener
2 jan 2019
553
257
Gister een dagje geweest.
Druk was het zeker, vooral aan de kant van die kalm aan baan liep het soms niet door, maar wij hebben veel aan de kant van het skydeck gestaan en daar was het prima.
Overigens hulde hoe ze het terrein opgelapt hebben na die vrijdag had niet verwacht droge voeten te houden maar toch gelukt!

Greta van fleet was toch wel een hoogtepunt was vooraf een beetje bezorgd over de zang maar die was prima.

Ed Sheeran heeft gister wel laten zien dat je ook zonder band een sterk optreden kan geven. Was het spektakel? Dat niet maar muzikaal wel goed.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
209
110
Het is soms adembenemend hoe posts hier zichzelf tegenspreken:
bijvoorbeeld:

Voor veel mensen is een festival een weekend vol samenhorigheid. Waar iedereen gelijk is. Zo'n Skydeck staat haaks tegenover dat gedachtegoed.

Dan zie je posts hoe mensen neerkijken op andere festivalgangers:

Nee maar dit had je voorgaande jaren niet. Mensen lijken meer geabsorbeerd in hun telefoon of met zichzelf bezig dan met waar ze zich in de ruimte bevinden. Mensen die midden in de doorloop gaan zitten, dat doe je niet als je er al drie dagen loopt

Ook dit bijvoorbeeld

Hebben over "dagjesmensen'

En andere mensen (die allemaal goed geld hebben betaald om hun eigen festivalervaring te hebben). Het maakt toch niet uit als het niet helemaal overeenkomt met hoe je 'verwacht' dat mensen zich moeten gedragen

Aan de ene kant mag er geen verschil zijn tussen bezoekers en aan de andere kant is er gezeur over mensen die niet in de 'perfecte plaatje' passen:

Waarvan ik begrijp dat dit een paar van de 'regels' zijn hoe bezoekers zich moeten gedragen:

- Het nemen van selfies is niet toegestaan
- Geen gebruik van je telefoon op enige moment tijdens een optreden
- Praten is niet toegestaan tijdens optredens
- Je moet tijdens elke optreden de hele optreden op en neer springen en helemaal los gaan
- Zitten is niet toegestaan tijdens een optreden (zie op en neer springen)
- Neem nooit iets mee om op te zitten zoals een deken anders zul je op de brandstapel belanden omdat je de muziekpuristen en hun plezier van het optreden verstoort, en sowieso wordt bestempeld als een 'dajgesmens' die eigenlijk niet op Pinkpop hoort te zijn.

Je moet je aan het bovenstaande regels houden anders heb je geen recht om het festival te bezoeken en heb je het festival verpest voor de muziekpuristen.

Iedereen moet op hun eigen manier kunnen 'genieten' van de festival? Of moet er een aparte plaats komen (achteraan?) voor de 'dagjesmensen' en voorin alleen voor de muziekpuristen, bijvoorbeeld?

Maar goed. Neem het nu allemaal weer te serieus :D, alleen een beetje denken: hoe aan de ene kant, iedereen is gelijk en danaan de andere kant ga je mensen wel in 'ons soort mensen' verdelen.
 
Laatst bewerkt:

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Hierbij nog even mijn top3 (Was er alleen zaterdag)
1: Pendulum (Zonder enkele twijfel)
2: Nothing but thieves
3: Olivier Heldens
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
209
110
De posts die je noemt zijn van verschillende mensen. Die spreken niet zichzelf maar elkaar tegen. Zoveel mensen zoveel meningen. :)
Zeker. Ik heb het niet over 1 poster. Het is niets persoonlijk tegen 1 iemand. Het gaat over de tegenstellingen. :D:D
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
209
110
Ah. Maar tegenstellingen zijn de levensaderen van een forum. Je moet wel iets te discussiëren hebben :cool:
Precies. Altijd leuk. Net zoals ik weet dat er een paar posters zijn die als ik iets post altijd ertegenin zullen gaan. :D:D:D.Maakt niet uit wat het is. Maar dat maakt het wel interessant.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
390
241
Mijn top 3:

1. Greta van Fleet
2. Limp Bizkit
3. Anouk

Even kort samenvatten wat voor mensen op het Skydek waren. Zeer divers.

Een stel uit Engeland vindt het goedkoper om het festival hier te beleven. Glastonbury is onbetaalbaar en altijd modder.

Man met dochter die de hele dag op haar telefoon zit.

Groep uit Kerkrade. Kunnen het gewoon permitteren en genieten daar ook van.

Twee meisjes uit midden van het land. Ze waren geslaagd en als kado van paps gekregen maar sliepen wel op de camping. Hartstikke leuke meiden.

Een paar stellen die niks dronken en hele weekend op kruk zaten.

Kortom van alles wat en uitstekend verdien model.

Wellicht volgend jaar daardoor betere line-up.

Was leuk om Dennis even de hand te schudden want ik was ook meer op het veld te vinden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.295
7.257
Een stel uit Engeland vindt het goedkoper om het festival hier te beleven. Glastonbury is onbetaalbaar en altijd modder.
Heh? Een weekendticket Glasto is goedkoper dan een weekendticket Skydeck Pinkpop. En dan moet je de reis nog maken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.295
7.257
Lijkt me niet, maar wellicht wel als je de consumpties mee gaat tellen die er bij het Skydeck bij in zitten en bij een Glastonbury weekendticket niet...
Voor dat Skydeck betaal je met een weekend toch iets van 900 euro pp? Ticketprijs Glasto is 355 (pond).

Zelfs met de consumpties erin ben je voor mijn gevoel duurder uit als je dan vanuit Engeland naar Pinkpop trekt, ook omdat je de reis nog moet maken. Maar ieder z'n eigen natuurlijk. Vond het gewoon wat opmerkelijk haha.
 

fortress_muziek

Playlistbediener
20 jun 2024
39
37
Het is soms adembenemend hoe posts hier zichzelf tegenspreken:
bijvoorbeeld:

Voor veel mensen is een festival een weekend vol samenhorigheid. Waar iedereen gelijk is. Zo'n Skydeck staat haaks tegenover dat gedachtegoed.

Dan zie je posts hoe mensen neerkijken op andere festivalgangers:

Nee maar dit had je voorgaande jaren niet. Mensen lijken meer geabsorbeerd in hun telefoon of met zichzelf bezig dan met waar ze zich in de ruimte bevinden. Mensen die midden in de doorloop gaan zitten, dat doe je niet als je er al drie dagen loopt

Ook dit bijvoorbeeld

Hebben over "dagjesmensen'

En andere mensen (die allemaal goed geld hebben betaald om hun eigen festivalervaring te hebben). Het maakt toch niet uit als het niet helemaal overeenkomt met hoe je 'verwacht' dat mensen zich moeten gedragen

Aan de ene kant mag er geen verschil zijn tussen bezoekers en aan de andere kant is er gezeur over mensen die niet in de 'perfecte plaatje' passen:

Waarvan ik begrijp dat dit een paar van de 'regels' zijn hoe bezoekers zich moeten gedragen:

- Het nemen van selfies is niet toegestaan
- Geen gebruik van je telefoon op enige moment tijdens een optreden
- Praten is niet toegestaan tijdens optredens
- Je moet tijdens elke optreden de hele optreden op en neer springen en helemaal los gaan
- Zitten is niet toegestaan tijdens een optreden (zie op en neer springen)
- Neem nooit iets mee om op te zitten zoals een deken anders zul je op de brandstapel belanden omdat je de muziekpuristen en hun plezier van het optreden verstoort, en sowieso wordt bestempeld als een 'dajgesmens' die eigenlijk niet op Pinkpop hoort te zijn.

Je moet je aan het bovenstaande regels houden anders heb je geen recht om het festival te bezoeken en heb je het festival verpest voor de muziekpuristen.

Iedereen moet op hun eigen manier kunnen 'genieten' van de festival? Of moet er een aparte plaats komen (achteraan?) voor de 'dagjesmensen' en voorin alleen voor de muziekpuristen, bijvoorbeeld?

Maar goed. Neem het nu allemaal weer te serieus :D, alleen een beetje denken: hoe aan de ene kant, iedereen is gelijk en danaan de andere kant ga je mensen wel in 'ons soort mensen' verdelen.
Zo zwart wit denkt niet iedereen hier volgens mij. Je mag best 3 tot 4 fotos nemen en 1 tot 2 filmpjes van 1 minuut ofzo (dit is niet echt een richtlijn maar een voorbeeld). Maar als iemand voor je, het hele optreden gaat filmen is wel irritant ja.

Kleedje meenemen is geen probleem, heb ik zelf ook zeker gedaan die vrijdag. Maar het feit dat de hele dag op 1 plek kan staan, geeft wel gewoon doorstroom moeilijkheden.


En zou zijn wel meer kritische punten die niet zo zwart wit zijn, maar best benoemd mogen worden. Pinkpop was weer heerlijk maar was alles perfect? Natuurlijk niet zal het nooit worden. Altijd kijken naar wat beter zou kunnen en verder vooral het genieten koesteren en wel zeker genoemen. Het hoeft zeker niet allemaal alleen maar negatieve.
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283 en Timmetje

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.108
1.992
Voor dat Skydeck betaal je met een weekend toch iets van 900 euro pp? Ticketprijs Glasto is 355 (pond).

Zelfs met de consumpties erin ben je voor mijn gevoel duurder uit als je dan vanuit Engeland naar Pinkpop trekt, ook omdat je de reis nog moet maken. Maar ieder z'n eigen natuurlijk. Vond het gewoon wat opmerkelijk haha.
Als dit de getallen zijn, dan begrijp ik het inderdaad ook niet. Maar misschien zien we iets over het hoofd...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
193
156
Toch weer een heerlijk weekend Pinkpop gehad.

Vrijdag:
Natuurlijk klote weer, maar dat mag de pret niet drukken. Toffe shows gezien van Royal Blood, Yungblud en Keane. Maneskin niet lang volgehouden, na 4 nummers was ik het wel zat. Hoor ook gemixte verhalen over het optreden, maar goed..

Zaterdag:
Veel beter weer en knap de modderboel opgelost door de organisatie. Absolute topper van het weekend was Pendulum, helemaal door het dak gegaan in het voorvak!!!!! Corey Taylor was ook fantastisch (ik ben dan ook wel een gigantische fanboy). Nothing But Thieves heeft zich wat mij betreft bewezen als toekomstige headliner, sterke show!

Zondag:
Even wennen aan het verschil qua drukte, maar ook een prima dag gehad, wel pas tegen een uurtje of 4 daar gekomen en vooral uitgekeken naar Hozier en Ed Sheeran, die allebei absoluut niet teleurstelde.

Mijn top 5 voor het weekend:
1. Pendulum
2. Corey Taylor
3. Keane (schaamteloos alles mee lopen blèren in het voorvak)
4. Nothing But Thieves
5. Royal Blood

Tot volgend jaar, Pinkpop!
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
491
201
Zooo nog onderweg naar huis helemaal kapot!
Maar wat weer een topweekend achter der rug.. ouderwets pinkpop sfeertje imo!

Vrijdag een uitstekende dag ondanks de regen
Zaterdag perfect alles mooi opgelost met de snippers
Zondag erg druk maar dat hoort er ook een beetje bij, line up was goed deze dag maar begrijp de reactie/reacties over dagjes mensen.. het is mooi weer mensen blijven op het veld en asfalt hangen omdat ze zo toch alles wel kunnen zien. Draai dat podium aub weer om en je hebt de liefhebbers meer bij elkaar!

Vrijdag:
Kawala - 8 geweldige opener mooie weer hielp ook wel mee
Skindred - 6,5 lekker soundje en prima optreden alleen iets teveel kermisgehalte imo
Nathaniel Rateliff - 9 kippenvel
Avril - 5 mwah
Keane - 9 de vrolijkheid die deze band uitstraalt + alle bekende klappers die zo lekker meezingen (het zonnetje de regenboog)
Maneskin - 6 prima band en waar ik ze op voorhand al af had geschreven hebben ze mij toch een nummer of 5 verrast vervolgens was ik er wel wat klaar mee
Prima band maar geen headliner (nog niet)

Zaterdag:

Komt nog dommel telkens weg!

Mijn top 3
1: Nathaniel Rateliff
2: Keane
3: Limp Bizkit

Heel lastig
 
  • Leuk
Waarderingen: Maria en Timmetje

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.119
1.336
Toplijstjes die voor 18:00 hier worden gedeeld doen nog mee in onze Publieks-top25 van Pinkpop 2024! We tellen alleen de top 3.
Bij deze mijn top8 acts die voor mij echt het weekend gemaakt hebben:
  1. YUNGBLUD
  2. Keane
  3. The K’s
  4. Sam Smith
  5. De Jeugd Van Tegenwoordig
  6. Palaye Royale
  7. Ruby Waters
  8. Ed Sheeran
Verwachte tegenvallers:
Louis Tomlinson & James Arthur

Onverwachte tegenvallers:
Royal Blood & CHINCHILLA
 
  • Leuk
Waarderingen: Maria

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.119
1.336
PS: door de (door ons aangevoelde) drukte op het terrein en het beter alternatief zijnde Rock Werchter (wat ook dichter bij de deur is), zal onze initiële voorkeur nooit naar Pinkpop uitgaan. Maar wat hebben we genoten!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken