Pinkpop 2024

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.549
4.456
Als ik zou gaan
Must, tof, als ik er toch ben:
Vrij: Palaye Royale - Polyphia - Babymetal - Fleddy Melculy - Nathaniel Rateliff - Avril Lavigne - Keane - Maneskin

Zat: Dead Pony - The Analogues - Corey Taylor - Ploegendienst - Pendulum - The Vices - Nothing But Thieves - John Coffey

Zon: Meute - Gunmoll - Dool - The Interrupters - Greta Van Fleet - Limp Bizkit - Yin Yin - Jane´s Addiction - Ed Sheeran

Veel van de musts zouden op veel andere festivals geen must zijn en dan zijn het er nog steeds weinig. Voor de helft vd prijs zou ik evt nog een toffe route kunnen uitstippelen, maar voor deze prijs is het echt te weinig
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.257
3.826
John Coffey tijdens Calvin Harris vind ik wel een sterke zet (voor Pinkpop begrippen, stuk omlaag bijstellen hoort er dan bij). Dool gelukkig in de tent. Verder een grote lading kak bij elkaar gegooid en met een schepje heen en weer gegooid, waardoor Keane sub wordt. Dat krijg je dan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
gek genoeg ben ik nog niet helemaal uit mijn route, ik heb toch een paar clashes in het tijdschema waar ik niet helemaal uit ben...

voorlopig hou ik dit alvast aan voor vrijdag :
Jiri11(eerste deel) - Kawala - Skindred (Tent) - laatste deel van Cian Ducrot - twijfel Acda en de Munnik (Zuid) of Polyphia (tent) - Nieve Ella - Yungblud (Zuid) of Fleddy Melculy (Stage 4) - enkel het begin van Royal Blood - Nathaniel Rateliff - pas 19:45 Avril of plek voorvak tbv Keane - Keane (Noord, in voorvak of plek in voorvak Zuid tbv Maneskin?) - Maneskin (met de hoop op een mooi plekje redelijk vooraan)

zaterdag is al redelijk in kannen en kruiken :
Douwe Bob - The Analogues - Corey Taylor - Lottery Winners - Against the Current - Loius Tomlinson - Lauren Spencer Smith - Anouk (of plek bij Noord voorvak voor NBT) - Nothing But Thieves (liefst vanuit voorvak) - Calvin Harris (op afstandje)

zondag is ook niet niet helemaal rond :
Ilse DeLange - tweede deel Sea Girls (tent) - Loreen - twijfel Davina (Zuid) of The K's (Stage 4) - The Interrupters - Greta van Fleet (hopelijk uit voorvak) - Limb Bizkit - Hozier - Jane's Addiction en dan redelijk tijdig aanlopen voor een redelijke vooraan plek voor Ed Sheeran.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Het totale affiche van dit jaar sprak mij op voorhand ook te weinig aan voor een weekendkaart. Het tijdschema is voor mij persoonlijk dan weer behoorlijk gunstig in elkaar gezet. Ik zou dit jaar alle drie de dagen een heel redelijk spoorboekje kunnen maken, en ik heb exact 0 clashes. Dit zou het hele rijtje zijn, waarbij ik even niet de moeite heb genomen om must sees o.i.d. aan te geven:

Vrijdag: Palaye Royale - Acda & De Munnik - Babymetal - Yungblud - Royal Blood - Avril - Keane - Maneskin
Zaterdag: The Analogues - Corey Taylor - Lottery Winners - Against the Current - Pendulum - The Vices - Nothing But Thieves - John Coffey
Zondag: Sea Girls - Dool - The Interrupters - Greta van Fleet - Limp Bizkit - Hozier - Jane's Addiction - Die rooie uit Schijndel
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.165
10.492
gek genoeg ben ik nog niet helemaal uit mijn route, ik heb toch een paar clashes in het tijdschema waar ik niet helemaal uit ben...

voorlopig hou ik dit alvast aan voor vrijdag :
Jiri11(eerste deel) - Kawala - Skindred (Tent) - laatste deel van Cian Ducrot - twijfel Acda en de Munnik (Zuid) of Polyphia (tent) - Nieve Ella - Yungblud (Zuid) of Fleddy Melculy (Stage 4) - enkel het begin van Royal Blood - Nathaniel Rateliff - pas 19:45 Avril of plek voorvak tbv Keane - Keane (Noord, in voorvak of plek in voorvak Zuid tbv Maneskin?) - Maneskin (met de hoop op een mooi plekje redelijk vooraan)

zaterdag is al redelijk in kannen en kruiken :
Douwe Bob - The Analogues - Corey Taylor - Lottery Winners - Against the Current - Loius Tomlinson - Lauren Spencer Smith - Anouk (of plek bij Noord voorvak voor NBT) - Nothing But Thieves (liefst vanuit voorvak) - Calvin Harris (op afstandje)

zondag is ook niet niet helemaal rond :
Ilse DeLange - tweede deel Sea Girls (tent) - Loreen - twijfel Davina (Zuid) of The K's (Stage 4) - The Interrupters - Greta van Fleet (hopelijk uit voorvak) - Limb Bizkit - Hozier - Jane's Addiction en dan redelijk tijdig aanlopen voor een redelijke vooraan plek voor Ed Sheeran.
Aangezien we de komende jaren nog doodgegooid zullen worden met Yungblud op alle mogelijke podia zou ik lekker Fleddy meepakken. Hele toffe live act en gaat goed tot zijn recht komen op een klein podium.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.040
Dit zou mijn route worden in een universum als ik zou gaan:
Vrijdag: Jir11, Palaye Royale, Skindred, Cian Durcot, Polyphia, Babymetal, Fleddy Melculy, Nathaniel Rateliff & The Night Sweats, Avril Lavinge, Keane, Mäneskin

Zaterdag: Douwe Bob, The Analogues, Corey Taylor, Lottery Winners, Against The Current, Ploegendienst, Pendulum (Live), The Vices, Nothing But Thieves, Calvin Harris

Zondag: Ruby Waters, Sea Girls, Dool, Davina Michella, The Interrupters, Greta van Fleet, Limp Bizkit, Hozier, Jane's Addiction, Ed Sheeran

Uit eindelijk nergens echter onder indruk. De dagen komen vaak heel erg traag op gang
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.478
6.148
Vrijdag: Acda > Babymetal > S10 > Avril > Keane
Zaterdag: Corey Taylor > Froukje > De Jeugd > Pendulum (in het licht :( )
Zondag: Meute > Dool > Limp Bizkit

Geen must-sees.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.257
3.826
Mocht het qua weer (24 graden met een beetje wind, droog) goed vertoeven zijn dan wordt het zoiets.
Vrijdag: Skindred, Polyphia, Babymetal, Fleddy, Royal Blood, Avril
Zaterdag: The Analogues, Corey Taylor, Ploegendienst, Pendulum, NBT, John Coffey
Zondag: Dool, Limp Bizkit, Yin Yin, Jane's Addiction

Dool en Jane's Addiction een beetje must-sees, de rest leuk om mee te pakken als ik weer gratis naar binnen mag of een zeer goedkoop ticket kan kopen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.017
3.700
gek genoeg ben ik nog niet helemaal uit mijn route, ik heb toch een paar clashes in het tijdschema waar ik niet helemaal uit ben...

voorlopig hou ik dit alvast aan voor vrijdag :
Jiri11(eerste deel) - Kawala - Skindred (Tent) - laatste deel van Cian Ducrot - twijfel Acda en de Munnik (Zuid) of Polyphia (tent) - Nieve Ella - Yungblud (Zuid) of Fleddy Melculy (Stage 4) - enkel het begin van Royal Blood - Nathaniel Rateliff - pas 19:45 Avril of plek voorvak tbv Keane - Keane (Noord, in voorvak of plek in voorvak Zuid tbv Maneskin?) - Maneskin (met de hoop op een mooi plekje redelijk vooraan)

zaterdag is al redelijk in kannen en kruiken :
Douwe Bob - The Analogues - Corey Taylor - Lottery Winners - Against the Current - Loius Tomlinson - Lauren Spencer Smith - Anouk (of plek bij Noord voorvak voor NBT) - Nothing But Thieves (liefst vanuit voorvak) - Calvin Harris (op afstandje)

zondag is ook niet niet helemaal rond :
Ilse DeLange - tweede deel Sea Girls (tent) - Loreen - twijfel Davina (Zuid) of The K's (Stage 4) - The Interrupters - Greta van Fleet (hopelijk uit voorvak) - Limb Bizkit - Hozier - Jane's Addiction en dan redelijk tijdig aanlopen voor een redelijke vooraan plek voor Ed Sheeran.
Respect dat je zo'n schema kan neerzetten
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.099
924
zo
dit is niet best.
vorig jaar geweest door wille van overtuiging vriendin en goedkope ticketswaps
toen kwam ik met veel wil en dank aan 12 namen?

nu kom ik aan 9 met moeite en vriendin zo al aan 15 namen zonder echt de kleine namen te checken wat voor sound ze hebben.
..

de ticketswaps gaan toch heel laag moeten gaan om toch af te zakken.
nog steeds te veel het gevoel een pop festival te willen zijn met wat "gitaarnamen derbij"

mijn planning
vrijdag
palaye royale
polyphia
Baby metal (omdat we er dan toch zijn)

zaterdag
corey taylor
pendulum
john coffey (op basis van omschrijving)

zondag

the interrupters (op herhaling dan maar)
Limp Bizkit (nostalgie dan maar)
jane"s addiction

jammer maar mijn festival is het niet en blijft het niet.
vriendin zou veel plezier hebben met S10, nathaniel, Avril, Keane, Maneskin, froukje, louis tomlinson, de jeugd, anouk, calvin, loreen, james arthur, sam smith en ed sheeran bv
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
396
302
Ondanks dat de line-up misschien wat minder is, kan ik toch best wel een mooi schema maken.

Lottery Winners is erg leuk zie hun ook in voorprogramma Nickelback eind mei in Ziggo. Nice dat John Coffey tijdens Calvin Harris. Hoe dan ook meer dan genoeg leuks om me weer te vermaken. Wordt gewoon weer een top editie!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
Ondanks dat de line-up misschien wat minder is, kan ik toch best wel een mooi schema maken.
die vrijdag wordt voor mij echt op en neer rennen om mee te pikken wat ik wil zien...
de zondag blijft de sterkste dag voor me, maar valt qua tijdschema iets beter in elkaar dan de vrijdag. Alhoewel door het tijdschema de vrijdag klote uitkomt qua overlappen... dat deed Pinkpop vroeger beter qua tijdslots.

de zaterdag pakt eigenlijk gewoon goed uit, ik kan gewoon alles wat mijn dochter en ik willen zien mee pakken zonder dat we lastige keuzes moesten maken (al was John Coffey niet mee pakken wel een klein smetje, maar niet zo erg)

dus al met al, top editie voor mij weer!
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
939
444
Ben nog aan het sleutelen en wie weet nog last minute changes in mijn spoorboekje.Ben ook volop aan het luisteren naar de bands die me weinig of niks zeggen dus veranderingen zijn nog mogelijk.
 

johnnydee

Campingartiest
16 nov 2022
97
67
zette me wel aan het denken, nou mis ik eigenlijk 1 act op de zondag? ...en omdat Pinkpop aangaf dat het programma compleet is kan ik dat niet helemaal begrijpen. Misschien zal dat in het tijdschema duidelijk worden...
want, op zaterdag staan 23 acts en op zondag 22 acts?
zou die eerste plek van de Cover Contest nog extra een zondag openingspot (of moment om de cover live te spelen) op Stage 4 kunnen winnen? :unsure:
Op zaterdag is er 1 extra act, omdat John Cofey tegelijk speelt met Calvin Harris.
Pinkpop heeft goed geluisterd naar de meningen op het forum.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken