Pinkpop 2024

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Last Dinner Party is deze week met een erg sterk debuutalbum gekomen. Deze band gaat velen verrassen op Pinkpop.
Vuistdiep geplugd door StuBru en 3FM. Ik hoor enkele zeer fijne nummers maar voor de rest zie ik er echt niet in wat er zo bijzonder aan is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

johnnydee

Campingartiest
16 nov 2022
97
67
Voor mij dit jaar voor de 24e keer 225km rijden naar mijn favoriete festival. Ja de headliners zijn dan misschien wel iets minder dan we zouden willen.

Maar Pinkpop blijft gewoon een fijn en relaxt festival, waar ik heen wil. Afgelopen jaar ook weer eens naar Werchter geweest. 5e keer. Maar vindt ‘t daar minder dan op Megaland. Is er veel te druk, waardoor je regelmatig iets niet kunt zien daardoor. Met stages als de Barn.

Op Pinkpop kun je de headliners en grote acts eigenlijk altijd wel zien als je wilt. Megaland vindt ik ook veel overzichtelijker.

Ook campings op Pinkpop zijn relaxter met goed sanitair en spoel toiletten. Vrienden van mij die altijd naar Werchter gingen gaan nu ook alleen naar Pinkpop.

Niet aangekondigd voor Pinkpop. Of weet je meer 😉
Foutje van mijn kant. Haal de festivals zo langzamerhand door elkaar met al die aankondigingen in 1 week.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Landgraver

Support act
13 apr 2021
931
443
Enig idee hoe het staat met de kaartverkoop?LL weer in een mum uitverkocht kudos die tickets heeft gescoord
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Sterker nog, nu ik Lowlands tickets heb ga ik twijfelen over mn al gekochte kaartje voor Pinkpop
beide festivals zijn niet met elkaar te vergelijken. Heb vaker beide gedaan in het zelfde jaar maar je hebt een compleet andere beleving.
Maar je moet het natuurlijk wel kunnen opbrengen 🤑🤑.
Als hier een twijfel in zit moet je nadenken wat je wilt, grote (pop)namen voor je line up of een festival waar 24h wat te doen is.
 

BeWario

Campingartiest
27 jun 2023
97
90
beide festivals zijn niet met elkaar te vergelijken. Heb vaker beide gedaan in het zelfde jaar maar je hebt een compleet andere beleving.
Maar je moet het natuurlijk wel kunnen opbrengen 🤑🤑.
Als hier een twijfel in zit moet je nadenken wat je wilt, grote (pop)namen voor je line up of een festival waar 24h wat te doen is.
Oh misschien staat het er niet helemaal duidelijk. Ik ga al jaren naar Pinkpop en pak er vaak een andere major bij. Vorig jaar flink uitgepakt en toen PP, Werchter, en Lowlands gedaan omdat de lineups zo goed waren

Maar dit jaar dus in herhaling met in ieder geval een Pinkpop kaartje, DTRH, en nu dus ook een Lowlands kaartje.
En Pinkpop heeft daarvan by far de zwakste lineup dus ben ik nog niet helemaal van overtuigd, zeker met een aantal bands op andere festivals (Slowdive/Justice op BKS, Vulfpeck op NSJ) die ik ook graag zou zien. Vandaar het twijfelen over Pinkpop (versus die andere festivals)
 

Kasabian

Nieuw lid
4 feb 2024
2
0
Hello, I would like to ask 3 questions - 1. What is the best way to arrive from Amsterdam, Station Zuid (near the WTC) to the festival? Is there any direct train from there to the festival or bus? 2. How should the whole journey takes if I can leave Amsterdam at let's say around 12:30 pm? 3. How do international visitors recieve their day tickets? Thanks!
 

BeWario

Campingartiest
27 jun 2023
97
90
Hello, I would like to ask 3 questions - 1. What is the best way to arrive from Amsterdam, Station Zuid (near the WTC) to the festival? Is there any direct train from there to the festival or bus? 2. How should the whole journey takes if I can leave Amsterdam at let's say around 12:30 pm? 3. How do international visitors recieve their day tickets? Thanks!
You'd need to take the train to Landgraaf station, check the times a bit closer to the festival for the best route. From there it's about a 30 min walk to the festival terrain. I'd expect the whole journey to take ~3h one way. For the ticket info, check the website, it should be on there but you can download the Ticketmaster app where you bought your ticket as well.

If you don't have anything booked yet, I would strongly suggest to book a hotel for the nights before and after the festival day a bit closer to the festival terrain. Either somewhere near Landgraaf, Valkenburg, Heerlen, or Maastricht are all better options than Amsterdam. There's extra trains going from the station due to the festival but it's likely that you have to miss parts of the headliner to be able to get back to Amsterdam Zuid with public transport.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
Zou Idles dan de 4e dikgedrukte op de vrijdag zijn?
Zou op de headliner na wel een hele goede dag zijn (wat het nu ook al is)
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
700
919
Ik denk/hoop als laatste grotere naam ergens op de line-up nog YUNGBLUD te zien verschijnen. Zou perfect passen de vrijdag, maar vind die dag al sterker dan de zaterdag bv 😅
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
Ik denk/hoop als laatste grotere naam ergens op de line-up nog YUNGBLUD te zien verschijnen. Zou perfect passen de vrijdag, maar vind die dag al sterker dan de zaterdag bv 😅
Ja zaterdag is enorm slecht! Vrijdag en zondag echt prima in mij optiek..
Maar zoals je de foto ziet zijn enkel Keane, Avril en Royal Blood dikgedrukt
De zaterdag en zondag hebben er 4
Vandaar dat ik denk dat daar nog een grote bij komt
 

Bijlagen

  • IMG-20240129-WA0006.jpg
    IMG-20240129-WA0006.jpg
    150,1 KB · Weergaven: 52
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
700
919
Ik zie het nu ook, maar op zich is het niet ver voor hen om eveneens al een vroegere verplaatsing naar het Europese Vasteland te maken hè. Ik zou het alleszins wel kunnen waarderen!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken