Pinkpop 2024

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Grappig altijd dat Randstad-centrisme.

"Landgraaf ligt te ver weg"

Nee.. Landgraaf ligt in het hart van Europa, het zijn jullie die te ver weg wonen. Het heet niet voor niets RANDstad.
Niet iedereen over 1 kan scheren hè. Kom ook uit de randstad, maar doet me echt niks om naar Landgraaf te komen... Graag zelfs😊
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Ik ben ook 3x naar Roskilde geweest, ook een monument. Maar dat festival kamt met vergelijkbare 'problemen' als PP. Ooit een festival voor hippies en alternatieven, nu zoekende.
Roskilde zoekende? Als er een festival is die zijn zaakjes op orde heeft, dan is het dat festival wel. Elk jaar verkoopt het festival uit in een vingerknip, dubbele capaciteit als dat van Pinkpop. Trouwe bezoekers, elk jaar, en een festival dat welvoegelijk de jeugd en de toekomst mee heeft. Ze hebben de luxe om over elk genre te programmeren en kleinere headliners de kans te geven. Met een undercard die alternatiever wat ooit op Pinkpop gestaan heeft. Die moeten zich geen zorgen maken over de komende 10-15-20 jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan en elo

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.263
3.838
Roskilde zoekende? Als er een festival is die zijn zaakjes op orde heeft, dan is het dat festival wel. Elk jaar verkoopt het festival uit in een vingerknip, dubbele capaciteit als dat van Pinkpop. Trouwe bezoekers, elk jaar, en een festival dat welvoegelijk de jeugd en de toekomst mee heeft. Ze hebben de luxe om over elk genre te programmeren en kleinere headliners de kans te geven. Met een undercard die alternatiever wat ooit op Pinkpop gestaan heeft. Die moeten zich geen zorgen maken over de komende 10-15-20 jaar.
Ben je al eens op Roskilde geweest?
 

legenden

Playlistbediener
1 jun 2023
46
31
Even iets anders. De ticketprijzen. Ik snap niet waarom 1 dag 145 euro is en 2 dagen 290 euro aka een weekendkaart is dan al beter

Waarom geen systeem met 2 dagen kaarten? Zoals rock in seine bijv.

Dagkaart €130
2 Dagenkaart €240 (vr za. za/zo, of vr zo)
Weekendkaart €310


2 dagenkaart heb je meer opties mee en haal je meer mensen de streep mee over wat mij betreft!
 
  • Winning
Waarderingen: Martinez

OuweMeuk

Playlistbediener
5 dec 2023
27
48
Ben je al eens op Roskilde geweest?
Ik schreef al eerder:3x. Laatste keer 2012. Hoor dit van Deense vrienden die daar nog steeds vrijwilliger zijn.
Maar je hebt gelijk, ze verkopen goed dat is niet het probleem. Het ligt eraan vanuit welk perspectief je er naar kijkt. De een is blij met de veranderingen, de ander niet.
Mijn bril is gekleurd en probeer uiteraard PP te laten zijn zo als ik het graag zie: Foo Fighters, max. 50000 man, 24 °C - en toen werd ik wakker 😎
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.263
3.838
Ik schreef al eerder:3x. Laatste keer 2012. Hoor dit van Deense vrienden die daar nog steeds vrijwilliger zijn.
Maar je hebt gelijk, ze verkopen goed dat is niet het probleem. Het ligt eraan vanuit welk perspectief je er naar kijkt. De een is blij met de veranderingen, de ander niet.
Mijn bril is gekleurd en probeer uiteraard PP te laten zijn zo als ik het graag zie: Foo Fighters, max. 50000 man, 24 °C - en toen werd ik wakker 😎
Huh? Ik reageerde op mattman 😅. Die is volgens mij nog nooit op Roskilde geweest, dus lijkt me een aanrader voor hem. Dan kan hij daarna een relevante mening geven over Roskilde.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Huh? Ik reageerde op mattman 😅. Die is volgens mij nog nooit op Roskilde geweest, dus lijkt me een aanrader voor hem. Dan kan hij daarna een relevante mening geven over Roskilde.
Wat ik zelf van Roskilde vind is niet relevant hoor. Maar je iedereen kan wel zien dat een Roskilde z’n schaapjes op het droge heeft qua ticketsales en complete afhankelijkheid van grote, dure namen.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.263
3.838
Wat ik zelf van Roskilde vind is niet relevant hoor. Maar je iedereen kan wel zien dat een Roskilde z’n schaapjes op het droge heeft qua ticketsales en complete afhankelijkheid van grote, dure namen.
Roskilde is in Europa one of a kind qua festivalconcept en (vaste) doelgroep. Grotendeels non-profit en met een gigantische vrijwilligersbasis. Die verkopen vrijwel atijd uit, want hun publiek is mega dedicated en in Denemarken, Zuid-Zweden en Noord-Duitsland zijn weinig alternatieven. Moet je echt geweest zijn. Anders blijft het langs de kantlijn over iets meepraten puur op basis van een line-up die je ligt en verhalen van anderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Roskilde is in Europa one of a kind qua festivalconcept en (vaste) doelgroep. Grotendeels non-profit en met een gigantische vrijwilligersbasis. Die verkopen vrijwel atijd uit, want hun publiek is mega dedicated en in Denemarken, Zuid-Zweden en Noord-Duitsland zijn weinig alternatieven. Moet je echt geweest zijn. Anders blijft het langs de kantlijn over iets meepraten puur op basis van een line-up die je ligt en verhalen van anderen.
Precies!
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

OuweMeuk

Playlistbediener
5 dec 2023
27
48
Roskilde is in Europa one of a kind qua festivalconcept en (vaste) doelgroep. Grotendeels non-profit en met een gigantische vrijwilligersbasis. Die verkopen vrijwel atijd uit, want hun publiek is mega dedicated en in Denemarken, Zuid-Zweden en Noord-Duitsland zijn weinig alternatieven. Moet je echt geweest zijn. Anders blijft het langs de kantlijn over iets meepraten puur op basis van een line-up die je ligt en verhalen van anderen.
Ik had er beter aan gedaan Roskilde er niet bij te halen om mijn punt wat betreft PP te maken. Appels en peren.
En Roskilde is echt een hele toffe peer. Maar misschien beter terug naar main topic PP ;)
En ik ging :sleep:
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.263
3.838
Ik had er beter aan gedaan Roskilde er niet bij te halen om mijn punt wat betreft PP te maken. Appels en peren.
En Roskilde is echt een hele toffe peer. Maar misschien beter terug naar main topic PP ;)
En ik ging :sleep:
Haha, was weer geen reactie op jou 😅.

Inderdaad appels en peren. Al vond ik de Roskilde stage/tent ooit op Pinkpop wel echt fantastisch.
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
240
143
De jeugd van nu gaat voor LL, DTRH of BKS? Dan ben je op die laatste 2 nog niet vaak geweest, is nu niet dat het op die festivals krioelt van de jonge bakvissen en late tieners en vroege twintigers. Eerder een publiek dat nét een tikje ouder is. Beetje een rare aanname dat de jeugd van nu naar daar gaat.

Is Pinkpop niet net het eerst grote festival waarmee je als je heel jong bent in aanraking komt? Ik weet in ieder geval wel dat RW die rol vervult in België...
Je kunt ook vragen welke leeftijdsgroep ouwe meuk onder jeugd verstaat? Op een gegeven moment is 16 jeugd, 20 jeugd en 24 of 26 ook jeugd ;)

Voor mij was t eerst Lowlands. Daarvoor natuurlijk wel al andere dance festivals dancevalley, Mysteryland, Awakenings etc. Daarna RW en daarna pas pinkpop.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
725
946
Betreffende het mogenlijk uitblijven van de jeugd. Denk ik dat het uitblijven van een echt nachtprogramma ook meespeelt. Op dtrh, bks, rw en lowlands heb je toch meer te doen in de late uurtjes.
Eergisteren 25 geworden en moet zeggen dat een nachtprogramma voor mij absoluut niet hoeft. Liever vanaf de middag/vroege namiddag dikke feestjes op de weide, van diverse genres, en iets na middernacht tentje opzoeken om de dag erop weer volop te kunnen knallen! Maar ieder is hier anders in natuurlijk.

Waarom geen systeem met 2 dagen kaarten? Zoals rock in seine bijv.

Dagkaart €130
2 Dagenkaart €240 (vr za. za/zo, of vr zo)
Weekendkaart €310
Ik denk dat de logistieke impact op de campings voortkomend uit deze beslissing een reden kan zijn om dit niet te doen. Nu is het weekendticket kopen om op camping te mogen, of niks. In dit voorstel zou je dan verschillende momenten hebben om de camping te betreden en wat te doen met een 2 dagenkaart voor vrijdag-zondag; deze standaard zonder campingticket verkopen? Of je moet, zoals bij RW, campingtickets los verkopen. Maar dan moet de prijs van de festivaltickets echt wel een stukkie naar beneden…

PS: Prijzen zou ik liever naar 130/230/300 of zelfs 120/210/270 zien gaan ipv wat je voorstelde, maar dát is wss pas wishful thinking vrees ik 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Volgens mij wordt er elk jaar gewoon geboekt wat er beschikbaar is. Als je een kanon kan boeken die kaarten verkoopt en het past in t financiele plaatje dan doe je dat. Of die nu grijze haren heeft of niet. Als die er niet is, maak je andere plannen. Het is niet als je artiest x in jaar nul niet boekt als headliner omdat t te vroeg is in jouw ogen of whatever dat je die over 2 of 3 jaar ook niet kan boeken als headliner. T publiek kijkt ook gewoon elk jaar opnieuw wie staat waar en waar ga ik heen, tenzij je ook veel aandacht aan een randprogramma geeft. En het niet langer om de line up draait en meer om de beleving. Zolang b.v. Metallica nog goed speelt, nieuwe albums uitbrengt en genoeg kaarten verkoopt zou ik het ervan nemen zolang het nog kan. Als de tijd komt dat t vergane glorie wordt en ze zouden niks meer verkopen, boek je de helden van dat moment net als elk ander jaar als je die beslissing moet nemen wie je gaat boeken. Het is natuurlijk zaak dat je goed de vinger aan de pols houd.
Voor mij persoonlijk zit het probleem met Pinkpop in het eerste gedeelte van je verhaal. Ze boeken wat er langskomt waardoor het enorm wiebelige affiches worden waarbij je er niet vanuit kan gaan dat er uiteindelijk voldoende bands staan die je leuk vind. Voor ons de reden om na een tijdje niet meer te gaan en Werchter te verkiezen die dat vertrouwen jaar op jaar bevestigd. Meer lijn in het affiche zorgt ervoor dat er meer trouwe bezoekers overblijven dan enkel de locals die toch wel gaan
Voor mij persoonlijk zit het probleem met Pinkpop in het eerste gedeelte van je verhaal. Ze boeken wat er langskomt waardoor het enorm wiebelige affiches worden waarbij je er niet vanuit kan gaan dat er uiteindelijk voldoende bands staan die je leuk vind. Voor ons de reden om na een tijdje niet meer te gaan en Werchter te verkiezen die dat vertrouwen jaar op jaar bevestigd. Meer lijn in het affiche zorgt ervoor dat er meer trouwe bezoekers overblijven dan enkel de locals die toch wel gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Jamel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Even iets anders. De ticketprijzen. Ik snap niet waarom 1 dag 145 euro is en 2 dagen 290 euro aka een weekendkaart is dan al beter
is eigenlijk altijd zo geweest sinds Pinkpop naar de 3 daagse ging, dat een weekend kaart zowat evenveel koste als 2 losse dagkaarten.
Pinkpop richt er ook duidelijk meer op de weekenders dan op de dagjesmensen, zie je ook aan de verdeling : ca 45.000 weekenders tegen 25.000 dagkaarten per dag. Volgens mij ging zelfs vlak na de melding vorig jaar dat er 98% van de weekendkaarten verkocht was, het aantal weekendkaarten nog omhoog door ongebruikte sponsortickets (althans kan me zo iets herinneren dat user Pinockio toen schreef)
Daarnaast zal Pinkpop qua ticketprijs volledig buiten de boot vallen als een weekend ticket 3x een dagticket zou kosten, dat zou niet goed te praten zijn tov de ticketprijzen bij andere festivals...

er zit voor Pinkpop dus weldegelijk een logische gedachte achter de prijs voor 1 dagticket en de prijs voor het weekendticket.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
1643350243713-png.1015


Zijn jullie weer klaar voor de Festileaks Tijdloze Top 100, de belangrijkste muzieklijst van het jaar? Het is onze VIJFDE editie van deze lijst en daar wil je dus absoluut aan bijdragen. Omdat onder de forumleden een boel muziek liefhebbers zijn krijgen we elk jaar een fantastisch mooie lijst bij elkaar. Zie het als een muzieklijst om je doorheen de winter te helpen. Het gaat om een muzieklijst allertijden dus niet enkel nieuwe muziek.

Stuur je lijst in via dit topic!
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Ja, ongetwijfeld, maar voor mijn gevoel zijn er bijvoorbeeld meer Nederlanders op RW en Pukkelpop, dan Belgen op Pinkpop. Ik heb gewoon het idee dat festivals anno 2023 meer moeten hebben dan een puike lineup. Ik geef toe, met Bruce Springsteen, Metallica en PJ verkoop je dat weekend natuurlijk gewoon uit, met name door de wat oudere fans van die namen. Maar die namen zijn er niet ieder jaar en misschien ook niet meer betaalbaar. Bovendien sterven deze reuzen ook een keertje uit.

Ik denk niet perse dat Ed Sheeran of Harry Styles minder fans heeft dan Pearl Jam of Metallica, ze verkopen allemaal een stadion uit voor je met je ogen hebt geknipperd. Maar het is toch een ander soort fan dat kennelijk niet zo maar naar het conservatieve Pinkpop afreist om een kleine 150 piek neer te leggen om hun idool te zien.
Ik denk dat het een keuze is die je overweegt te maken toch. Ik kreeg met kerst2018 kaartjes voor Ed Sheeran in Lissabon dat was net het weekend voor Pinkpop 2019. Wij hebben er toen wel een weekendje weg van gemaakt uiteraard. Maar uiteindelijk wel de keuze moeten maken dat Pinkpop er dat jaar helaas niet in zat.

Wij gingen naar Lissabon omdat er in Amsterdam geen kaartjes meer beschikbaar waren. Als je echt wil dan ga je toch.

Zo heb ik wel al aangegeven als Queen+ Adem Lambert nog een keer komt, dan ga ik ongeacht wat de kaartjes kosten, want je de oude leden worden ook alleen maar ouder, dus misschien wel de laatste kans.

Ik denk ook niet dat er specifiek meer Nederlanders naar RW of Pukkelpop gaan wel natuurlijk Limburgers omdat dit het overwegen waard is de afstand nog te doen is. Dit is voor ons dichter bij dan een Ziggo Dome ofz.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
We hebben het trouwens over de jeugd. En we willen hier een bepaalde pop/rock groep aantrekken. Maar alleen al naar mezelf kennende is juni en juli propvol gevuld met “pop” acts die populair zijn bij de jeugd.

* Troye Sivan midden juni in Düsseldorf en Amsterdam

* Taylor Swift begin juli in Amsterdam en dan nog al haar andere shows in de EU waar sommige fans ver voor reizen.

* Macklemore begin juni in Duitsland hier vlak over de grens

*Doja Cat midden juni in de Ziggo en in Keulen

* Nicki Minaj begin juni in de Ziggo en in Keulen

* Coldplay midden juli hier over de grens in arena’s

Denk dat veel jongeren al andere keuzes hebben gemaakt. Als ik ze in ieder geval vraag zeggen ze “ is voor mij nu te duur ik heb al tickets voor andere concerten die maand”.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Jos