Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
ik zal mijn lijstje ook nog even delen... nog niet gedaan

vrijdag
sowieso zien:

Måneskin
Avril Lavigne
Royal Blood
Acda En De Munnik
Nathaniel Rateliff & The Night Sweats

misschien:
Cian Ducrot
Polyphia

geen interesse:
Tinlicker
Jiri11

zaterdag
sowieso zien:

Nothing But Thieves
Pendulum
Against The Current

misschien:
Louis Tomlinson
Lauren Spencer Smith

geen interesse:
Calvin Harris
Froukje
Gideon Luciana

zondag
sowieso zien:

Ed Sheeran
Hozier
Limp Bizkit
Greta Van Fleet
Jane's Addiction
Loreen

misschien:
Sam Smith
Calum Scott
Davina Michelle
James Arthur

geen interesse:
 
  • Leuk
Waarderingen: Indiaantje89

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.259
3.833
ik zal mijn lijstje ook nog even delen... nog niet gedaan

vrijdag
sowieso zien:

Måneskin
Avril Lavigne
Royal Blood
Acda En De Munnik
Nathaniel Rateliff & The Night Sweats

misschien:
Cian Ducrot
Polyphia

geen interesse:
Tinlicker
Jiri11

zaterdag
sowieso zien:

Nothing But Thieves
Pendulum
Against The Current

misschien:
Louis Tomlinson
Lauren Spencer Smith

geen interesse:
Calvin Harris
Froukje
Gideon Luciana

zondag
sowieso zien:

Ed Sheeran
Hozier
Limp Bizkit
Greta Van Fleet
Jane's Addiction
Loreen

misschien:
Sam Smith
Calum Scott
Davina Michelle
James Arthur

geen interesse:
Die zaterdag mag nog wel wat bij hè?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Denk dat Chef’s Special juist wel op Pinkpop staat komend jaar. Ze komen met een nieuw album en de eerste twee singles daarvan gaan erg goed….

Of het je smaak is dat is wat anders.
 

Lucky21

Campingartiest
20 aug 2022
91
40
Zijn er dit jaar trouwens geen laminate en lanyards? Ik kon hem niet selecteren
 
Laatst bewerkt:

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
138
71
lezen wat ik schrijf!!
ik zeg "in nederland"
Ja, ik zie dat je dat schrijft, maar het is toch totaal niet relevant? In een straal van 100 km om Megaland wonen enorm veel mensen, of ze nu uit Nederland, Belgie of Duitsland komen. Als je Ed Sheeran op 100 km van je huis kunt bekijken maakt het volgens mij niet zo heel veel uit in welk land dat is, toch? Juist daarom is Pinkpop hier zo groot geworden, lijkt me.
Het is voor Limburgers het dichtste bij, en er worden genoeg kaarten verkocht omdat er een hoop Belgen en Duitsers om de hoek wonen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.185
7.430
Ja, ik zie dat je dat schrijft, maar het is toch totaal niet relevant? In een straal van 100 km om Megaland wonen enorm veel mensen, of ze nu uit Nederland, Belgie of Duitsland komen. Als je Ed Sheeran op 100 km van je huis kunt bekijken maakt het volgens mij niet zo heel veel uit in welk land dat is, toch? Juist daarom is Pinkpop hier zo groot geworden, lijkt me.
Het is voor Limburgers het dichtste bij, en er worden genoeg kaarten verkocht omdat er een hoop Belgen en Duitsers om de hoek wonen.
natuurlijk is het relevant, als iemand een feitelijk correcte comment post en iemand reageert hierop met 'leer je feiten'. Dat is ten eerste niet heel vriendelijk en ten tweede gewoon niet correct.

Daarnaast zoals eerder aangehaald kijken heel veel mensen gewoon echt niet voorbij landsgrenzen voor hun concerten en festivals
uiteraard zijn er uitzonderingen van mensen die dat wel doen, maar ik denk toch dat de meeste duitsers eerder verder weg zullen reizen naar een show van Ed dan naar Pinkpop te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan en Bob105

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
natuurlijk is het relevant, als iemand een feitelijk correcte comment post en iemand reageert hierop met 'leer je feiten'. Dat is ten eerste niet heel vriendelijk en ten tweede gewoon niet correct.

Daarnaast zoals eerder aangehaald kijken heel veel mensen gewoon echt niet voorbij landsgrenzen voor hun concerten en festivals
uiteraard zijn er uitzonderingen van mensen die dat wel doen, maar ik denk toch dat de meeste duitsers eerder verder weg zullen reizen naar een show van Ed dan naar Pinkpop te gaan.
Deze hele regio leeft op samenwerking tussen Duitsland en Nederland. Scholen werken nauw samen met elkaar. Museums, gemeentes, etc. Ik luister soms 100.5 als ik naar werk rijd en heb nu al veel reclame over Pinkpop gehoord ( in het Duits).

We moeten hier niet gaan doen alsof Nederland en Duitsland twee andere werelden zijn. Het beeld wat je hierboven schetst klopt gewoon niet.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.654
7.407
Deze hele regio leeft op samenwerking tussen Duitsland en Nederland. Scholen werken nauw samen met elkaar. Museums, gemeentes, etc. Ik luister soms 100.5 als ik naar werk rijd en heb nu al veel reclame over Pinkpop gehoord ( in het Duits).

We moeten hier niet gaan doen alsof Nederland en Duitsland twee andere werelden zijn. Het beeld wat je hierboven schetst klopt gewoon niet.

Afgelopen week nog bij Even Tot Hier:

Nederlanders gaan in grote getalen naar Duitsland om goedkopere boodschappen te doen, waar een Nederlandse supermarkt aan de Duitse grens last van heeft. Gaat ie over de grens reclame maken voor producten die in Nederland goedkoper zijn dan in Duitsland en al die Duitsers reageren vol verbazing, terwijl ze op een paar minuten rijden van die supermarkt in Nederland wonen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.504
Zijn er cijfers van hoeveel internationale gasten Pinkpop trekt? Behalve zo nu en dan op een podium, hoor ik echt nauwelijks Duitsers of Belgen op Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Deze hele regio leeft op samenwerking tussen Duitsland en Nederland. Scholen werken nauw samen met elkaar. Museums, gemeentes, etc. Ik luister soms 100.5 als ik naar werk rijd en heb nu al veel reclame over Pinkpop gehoord ( in het Duits).

We moeten hier niet gaan doen alsof Nederland en Duitsland twee andere werelden zijn. Het beeld wat je hierboven schetst klopt gewoon niet.
Pure anekdotisch natuurlijk maar ik heb geen Duits sprekende mensen gehoord op Pinkpop dit jaar. Ook geen Duitse nummerborden gezien op de parking.

Sowieso nul Engels, Duits of Vlaams gehoord. Alleen Nederlands publiek.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.654
7.407
Er zijn ook genoeg Duitsers die geen Engels kunnen, al zal dat misschien langs de landsgrenzen wat meevallen
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
947
Er zijn ook genoeg Duitsers die geen Engels kunnen, al zal dat misschien langs de landsgrenzen wat meevallen
Mijn zusje woont in Duitsland, en echt overal loopt ze tegen problemen aan als ze in het Engels probeert te communiceren. De 'gewone Duitser' spreekt blijkbaar echt nauwelijks een andere taal dan Duits. Zelfs bij zorgverleners moet ze zich redden in haar halve Duits omdat Engels totaal niet gaat (ze volgt lessen maar zo snel gaat dat allemaal niet). Dus dat zal het wel wat lastiger maken voor veel Duitsers om over landsgrenzen heen te kijken voor concerten/festivals
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.259
3.833
In de steden nabij de grens (Aken, Heinsberg) wordt redelijk Engels gesproken. Vooral door jongeren. Aken heeft een grote studentenpopulatie bijvoorbeeld. Duitsers zijn alleen best wel eenkennig als het gaat om evenementen bezoeken. Die gaan liever naar Duitse festivals, ook al liggen die een stuk verder weg, dan dat ze naar Pinkpop, RW of Pukkelpop gaan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
In de steden nabij de grens (Aken, Heinsberg) wordt redelijk Engels gesproken. Vooral door jongeren. Aken heeft een grote studentenpopulatie bijvoorbeeld. Duitsers zijn alleen best wel eenkennig als het gaat om evenementen bezoeken. Die gaan liever naar Duitse festivals, ook al liggen die een stuk verder weg, dan dat ze naar Pinkpop, RW of Pukkelpop gaan.
Totaal offtopic maar mooie profielfoto zeg!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Mark's Kal

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Genoeg Duitsers die naar Pinkpop komen. Ook diverse aankondigingen gezien op Duitse Facebook-pagina's toen namen werden gedropt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken