Pinkpop 2024

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
They wish... Dat ze het Coachella van de Benelux waren. Dan hoefden ze niet eens namen bekend te maken voordat ze uitverkochten. Nu moet ik het nog maar zien. Ik snap je boodschap, maar daar zijn ze nog lang niet, gelukkig voor ons, de liefhebbers.

En trouwens, met alle respect voor Lowlands, maar ik denk dat die harder op weg zijn (en het misschien al wel zijn) om het Coachella van de Benelux te worden dan Pinkpop.
Lowlands is meer Glastonbury dan Coiachella. Lowlands was altijd breder geweest als evenement. Beetje Zwarte Cross voor kakkers.
 
  • Haha
Waarderingen: premiumpop

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.391
2.905
Dat is Graspop al als je kijkt naar alle VIP dingen. En om PP nou gelijk te vergelijken met een lichte Coachella.....ik denk dat het proefdingen zijn.
Wat is er zo VIP aan Graspop dan? De huuraccomodaties en een Vip deck?
Veel meer rare luxe zaken zie ik daar niet echt.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
959
1.000
Enige echte misser, die ik echt niet kan begrijpen, is Calvin Harris als headliner. Had dan Nothing but Thieves headliner gemaakt met Calvin er na.
Gaat het dat niet gewoon zijn, in de praktijk ? Nothing But Thieves met Calvin Harris erna ?
Wat maakt het uit dat de ene headliner genoemd wordt en de andere niet...
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
240
143
Gaat het dat niet gewoon zijn, in de praktijk ? Nothing But Thieves met Calvin Harris erna ?
Wat maakt het uit dat de ene headliner genoemd wordt en de andere niet...
Misschien alleen qua speeltijd. Ben benieuwd op ze CH 2 uur laten spelen of 1,5 uur.
Denk niet dat we op gast artiesten hoeven te rekenen?
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
240
143
Heeft wel een paar nummertjes met Sam Smith, maar die staat een dag later.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.506
Misschien alleen qua speeltijd. Ben benieuwd op ze CH 2 uur laten spelen of 1,5 uur.
Denk niet dat we op gast artiesten hoeven te rekenen?

Lijkt me niet hoor. Voor hem is Pinkpop echt gewoon één van de vele passages, daarvoor gaat niet meer of minder uit de kast getrokken worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
statistiek momentje...

van de 27 aangekondigde namen
1e keer Pinkpop : 18 acts nog niet eerder op Pinkpop gestaan

2e keer Pinkpop : 6 acts
Maneskin (2022) / Royal Blood (2022) / Froukje (2022) / Ed Sheeran (2024) / Davina Michelle (2019) / James Arthur (2017)

3e keer Pinkpop : 1 act
Greta van Fleet (2018, 2022)

4e keer Pinkpop : 2 acts
Nothing But Thieves (2016, 2018, 2022), Limp Bizkit (1997, 2001, 2014)

van de 3 headliners, heeft er nog geen als headliner op Pinkpop gestaan, voor Pinkpop dus 'nieuwe' headliners.
Daarvan heeft 1 nog nooit op Pinkpop gestaan (Calvin Harris) en de andere 2 (Maneskin en Ed Sheeran) hebben al 1 keer op Pinkpop gestaan, beide het geval wel op de mainstage.
Maneskin had in 2022 alleen nog Pearl Jam na zich, Ed Sheeran moest 10 jaar geleden Editors en Arctic Monkeys nog na zich op het podium zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
366
296
Pff Rock Werchter komt niet perse met hele sterke namen. Al zou ik wel een Bad Omens en Simple plan willen zien op pinkpop
Ook erg benieuwd waar Bad Omens in NL terecht gaat komen. Simple Plan staat al op Jera, kan zijn dat ze er ook met Bad Omens vandoor gaan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Ook erg benieuwd waar Bad Omens in NL terecht gaat komen. Simple Plan staat al op Jera, kan zijn dat ze er ook met Bad Omens vandoor gaan.
Simple Plan heeft een maand geleden een poster gedeeld van Jera waar Bad Omens opstond. Jera on Air heeft die versie echter zelf niet gedeeld. Dan zou je denken dat ze er staan, ware het niet, al weet ik natuurlijk niet hoeveel daarvan waar is, dat er in de reacties onder een post van JOA staat dat Bad Omens geannuleerd heeft (niet door Jera zelf, maar door iemand die beweert met iemand van de organisatie gesproken te hebben). Dan zou het weer helemaal open liggen!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkvD en DennisvdBr

Minie

Campingartiest
6 jun 2016
92
26
Na een paar dagen bezinken van deze line up toch besloten om wel tegaan genoeg interessants om te bekijken
Qat de veranderingen betreft het wordt toch wel echt commercieel dat is wel jammer maar aan de andere kant ieder is daar vrij in om daar zijn eigen keuze in te maken wat voor mij zelf wel een pluspunt is dat ik in 1977 voor het eerst op pinkpop was nog maals jammer dat als dit zo door gaat een festival met zulke prijzen nog te betalen is voor mensen die er een grote zak geld tegen over kunnen willen zetten
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Gaat het dat niet gewoon zijn, in de praktijk ? Nothing But Thieves met Calvin Harris erna ?
Wat maakt het uit dat de ene headliner genoemd wordt en de andere niet...

Wat al gezegd werd, met name de speeltijd. Een headliner set, met de extra tijd, voegt voor mij wel echt wat toe.
Als ze nothing but thieves 1.5 uur laten spelen zou het wel heel mooi zijn. Dan red het die dag een beetje ;)
 

Demi

Playlistbediener
27 nov 2022
18
12
Ik heb eindelijk een mail over de Pinkpop kersttrui! Is het een factuur🫣
Nogsteeds niks geen verzenddatum....
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
They wish... Dat ze het Coachella van de Benelux waren. Dan hoefden ze niet eens namen bekend te maken voordat ze uitverkochten. Nu moet ik het nog maar zien. Ik snap je boodschap, maar daar zijn ze nog lang niet, gelukkig voor ons, de liefhebbers.

En trouwens, met alle respect voor Lowlands, maar ik denk dat die harder op weg zijn (en het misschien al wel zijn) om het Coachella van de Benelux te worden dan Pinkpop.
Vergeten we de Zwarte Cross? Dat ene festival waar het meer draait om bier drinken, Cross(motoren), gekkigheid en een klein beetje muziek dat al 'kats uutverkocht' is voor ook maar 1 aankondiging?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Ook ik zal komend jaar toch weer een weekend gaan.

Het is voor mij tien minuutjes fietsen en de vrienden die wat verder weg wonen willen sowieso gaan. Rondom mijn vriendengroep merk ik minder twijfels dan normaal maar goed kan aan de leeftijd en doelgroep liggen.

Deze prijs is wel een absolute grens voor mij. Gezien de huidige financiële situatie kan ik dit ook missen maar veel mensen die nog studeren zeker niet. Meer dan 300 euro ga ik niet betalen. Dan bedank ik vriendelijk.

Waar is mijn keuze ook op beslist ?

Sam Smith , Calvin Harris, Greta van Fleet, Limp Bizkit , Hozier , Avril Lavigne , Nothing But Thieves , Calum Scott, Cian Ducrot , Acda en Munnink , Laurence Spencer Smith en Pendulum.

Deze artiesten had ik ook allemaal een concert ticket voor gekocht als ze in de buurt waren. Nu pak ik deze artiesten mooi mee lekker dichtbij.

Voor mensen uit de randstad snap ik dat een overweging voor Pinkpop heel anders zal zijn dan voor mij.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Wellicht interessant : Voor mij is een ritje naar de Ziggo Dome 2,5 uur . Met benzine en parkeerkosten, eten en drinken ben je toch al snel meer dan 150 euro kwijt voor een los concert.

Ook Keulen en Düsseldorf liggen ook niet perse om de hoek.

Dit zal voor veel Limburgers gelden.

Pinkpop lekker dichtbij en lekker veel bandjes bekijken zonder veel extra kosten. Een los concert is niet te vergelijken met een festivalshow maar toch.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
Pff Rock Werchter komt niet perse met hele sterke namen. Al zou ik wel een Bad Omens en Simple plan willen zien op pinkpop
?? Ben nog nooit op Werchter geweest en ga elk jaar naar PP ongeacht wat er staat al word het wel telkens lastiger om dit vol te houden en mezelf tegen veel te moeten verdedigen! Maar ben best jaloers op her affiche van Werchter wat heeft PP dat zij niet hebben?
De plus was Greta, Jane's en limp Bizkit en pendulum nu zijn de 1e 2 ook aan Werchter toegevoegd
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.175
10.512
Wellicht interessant : Voor mij is een ritje naar de Ziggo Dome 2,5 uur . Met benzine en parkeerkosten, eten en drinken ben je toch al snel meer dan 150 euro kwijt voor een los concert.

Ook Keulen en Düsseldorf liggen ook niet perse om de hoek.

Dit zal voor veel Limburgers gelden.

Pinkpop lekker dichtbij en lekker veel bandjes bekijken zonder veel extra kosten. Een los concert is niet te vergelijken met een festivalshow maar toch.
Ow dat snap ik helemaal! Als ik op fietsafstand zou wonen, zou ik vermoedelijk ook wel zijn gaan kijken. Ben hier bij mij dit jaar naar een festivalletje geweest met godbetert Anastacia als headliner omdat het maar 20 minuten lopen is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Gebruikers die dit onderwerp bekijken