Pinkpop 2024

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Welk artikel? Hij wou graag Muse hebben, maar ik verwacht eigenlijk niet dat die volgend jaar nog shows doen. En toch zeker niet opnieuw in EU rond juni/juli. Dat hebben ze net 2 jaar lang gedaan.

Vind Muse allerminst een grote kanshebber. Weet niet waarom mensen dat maar blijven opnoemen. Foo Fighters dan weer wel.

Foo Fighters - Dua Lipa - The Cure of Depeche Mode is mijn gok
Muse touren quasi altijd toch?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Welk artikel? Hij wou graag Muse hebben, maar ik verwacht eigenlijk niet dat die volgend jaar nog shows doen. En toch zeker niet opnieuw in EU rond juni/juli. Dat hebben ze net 2 jaar lang gedaan.

Vind Muse allerminst een grote kanshebber. Weet niet waarom mensen dat maar blijven opnoemen. Foo Fighters dan weer wel.

Foo Fighters - Dua Lipa - The Cure of Depeche Mode is mijn gok
Uit het artikel van Rob Trommelen aan dagblad DeLimburger, Muse wilde hij graag nogmaals hebben en Foo Fighters staat heel hoog in de verlanglijst. Overigens in een interview vlak voor Pinkpop haalde Niek Murray hetzelfde verhaal aan over dat Foo Fighters bedoeld waren op de Williams plek...
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.661
Muse touren quasi altijd toch?
Tussen grote tours inderdaad wel eens wat losse one off shows of mini tourtjes, maar na intensief op élk relevant EU juni/juli festival te staan de laatste 2 jaar, verwacht ik ze gewoon niet.

Gezien de wensenlijstjes van vele PP-hangers hoop ik mee hoor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.661
Uit het artikel van Rob Trommelen aan dagblad DeLimburger, Muse wilde hij graag nogmaals hebben en Foo Fighters staat heel hoog in de verlanglijst. Overigens in een interview vlak voor Pinkpop haalde Niek Murray hetzelfde verhaal aan over dat Foo Fighters bedoeld waren op de Williams plek...
Ja maar dat ‘wilde hij nogmaals hebben’ slaat op dit jaar, waarbij het helaas De Haag werd.

Volgend jaar is het aan nieuwe headliners.
 

Maugaza

Playlistbediener
20 jun 2022
6
11
Nothing but Thieves? Verwacht dat zij hun nieuwe album gaan promoten/touren volgend jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ja maar dat ‘wilde hij nogmaals hebben’ slaat op dit jaar, waarbij het helaas De Haag werd.

Volgend jaar is het aan nieuwe headliners.
dat is niet helemaal correct geinterpreteerd van je...
over het verliezen van Muse aan Malieveld zegt hij totaal niets, komt niet voor in het interview

het exacte stukje tekst was:
Dat uitsterven van die rockacts, dat is voor een festival als Pinkpop toch een groot probleem.
„Ik denk dat het tij gaat keren. Ik hoor van mensen uit het wereldje, uitgevers en platenmaatschappijen, dat de gitaren terugkomen. Als reactie op het in elkaar zakken van de hiphop. Op het festival South By Southwest zag je weer een hoop gitaarbandjes. Inhaler speelde er ook, die band heeft het in zich om ooit een headliner te worden. Maar dat duurt nog enkele jaren. Dat is ook niet erg, want de oude knoeperds houden het nog wel even vol. Die kunnen nog makkelijk een of twee keer Pinkpop afsluiten. Al zou het leuk zijn als er meer keuze is. Muse is groot. Die wil ik graag nog een keer hebben. Ik hoop ook dat Coldplay nog eens festivals doet.”


over Foo Fighters zegt hij:
„Het is niet te doorgronden. Dit jaar zitten we goed in de headliners. Of Robbie Williams eerste keus was? Nee. Eigenlijk gingen we voor Foo Fighters. Maar die toerden niet, omdat ze nog de dood van hun drummer aan het verwerken waren. Ook Rage Against The Machine en Billie Eilish waren in beeld, maar dat ketste ook af. Toen zagen we dat Robbie Williams drie keer de Ziggo Dome uitverkocht. Dat zou inderdaad een reden kunnen zijn om hem juist niet te boeken, maar we hadden toch iets nodig. En die dag blijft niet achter bij de andere dagen.”

Waarmee hij overigens ook eigenlijk zegt dat ook Billie Eilish in beeld was...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.661
dat is niet helemaal correct geinterpreteerd van je...
over het verliezen van Muse aan Malieveld zegt hij totaal niets, komt niet voor in het interview

het exacte stukje tekst was:
Dat uitsterven van die rockacts, dat is voor een festival als Pinkpop toch een groot probleem.
„Ik denk dat het tij gaat keren. Ik hoor van mensen uit het wereldje, uitgevers en platenmaatschappijen, dat de gitaren terugkomen. Als reactie op het in elkaar zakken van de hiphop. Op het festival South By Southwest zag je weer een hoop gitaarbandjes. Inhaler speelde er ook, die band heeft het in zich om ooit een headliner te worden. Maar dat duurt nog enkele jaren. Dat is ook niet erg, want de oude knoeperds houden het nog wel even vol. Die kunnen nog makkelijk een of twee keer Pinkpop afsluiten. Al zou het leuk zijn als er meer keuze is. Muse is groot. Die wil ik graag nog een keer hebben. Ik hoop ook dat Coldplay nog eens festivals doet.”


over Foo Fighters zegt hij:
„Het is niet te doorgronden. Dit jaar zitten we goed in de headliners. Of Robbie Williams eerste keus was? Nee. Eigenlijk gingen we voor Foo Fighters. Maar die toerden niet, omdat ze nog de dood van hun drummer aan het verwerken waren. Ook Rage Against The Machine en Billie Eilish waren in beeld, maar dat ketste ook af. Toen zagen we dat Robbie Williams drie keer de Ziggo Dome uitverkocht. Dat zou inderdaad een reden kunnen zijn om hem juist niet te boeken, maar we hadden toch iets nodig. En die dag blijft niet achter bij de andere dagen.”

Waarmee hij overigens ook eigenlijk zegt dat ook Billie Eilish in beeld was...
Tja, dit zijn dan gewoon wensenlijstjes voor de toekomst. Hij noemt Coldplay ook nota bene. 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
172
198
Wij hebben gister maar besloten dat het Foo Fighters, RATM en een van Katy Perry/Lady Gaga/Miley Cyrus/Dua Lipa/Ariana Grande/Taylor Swift moet worden.

Edit: of Billie Eilish natuurlijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Tja, dit zijn dan gewoon wensenlijstjes voor de toekomst. Hij noemt Coldplay ook nota bene. 😅
er zit natuurlijk een groot verschil tussen "willen hebben" en daadwerkelijk kunnen boeken.

Muse lijkt me geen kansloze optie als boeker om op een festival als Pinkpop kwijt te kunnen, laatste keer 2015 voor Pinkpop en gezien de laatste tours kijk ik er zeker niet gek van op. Kans lijkt me op schaal 1 op 10 een 8. Coldplay daarentegen, in een schaal 1 op 10 is de kans dat die gaan lukken voor een festival een voorzichtige 2.

fyi
Billie Eilish geef ik voor Pinkpop 2024 van schaal 1 op 10 een 9!
Foo Fighters geef ik voor Pinkpop 2024 van schaal 1 op 10 een 10!

vandaar mijn vroege (nog ongewijzigde) gok voor deze 3.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Eilish tourt straks ook al 2 jaar. Zou die volgend jaar niet tijd gaan pakken om aan een nieuw album te werken?
 

djay

Playlistbediener
15 mrt 2019
15
9
Rammstein zou ik ook niet erg vinden maar die noem ik opnditmoment bewust niet gezien wat er speelt in duistland tegen till
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Dua Lipa - The Cure met RATM op de Armin spot van 2019 - Foo
ik ben het vertrouwen in een tour van RATM totaal verloren

oa Morello heb ik wel vertrouwen in.
Maar de la Rocha vraag ik me af of de blessure zelfs voor volgend festival seizoen hersteld is.

Hoop oprecht dat ze de tour wel terug aankondigen en verder aankondigingen doen die de bedoeling zouden zijn in 2023. Maar herstel zal toch zeker een jaar (?) nodig hebben, maar we hebben het over vanaf juli/augustus.
 

Maugaza

Playlistbediener
20 jun 2022
6
11
dat is niet helemaal correct geinterpreteerd van je...
over het verliezen van Muse aan Malieveld zegt hij totaal niets, komt niet voor in het interview

het exacte stukje tekst was:
Dat uitsterven van die rockacts, dat is voor een festival als Pinkpop toch een groot probleem.
„Ik denk dat het tij gaat keren. Ik hoor van mensen uit het wereldje, uitgevers en platenmaatschappijen, dat de gitaren terugkomen. Als reactie op het in elkaar zakken van de hiphop. Op het festival South By Southwest zag je weer een hoop gitaarbandjes. Inhaler speelde er ook, die band heeft het in zich om ooit een headliner te worden. Maar dat duurt nog enkele jaren. Dat is ook niet erg, want de oude knoeperds houden het nog wel even vol. Die kunnen nog makkelijk een of twee keer Pinkpop afsluiten. Al zou het leuk zijn als er meer keuze is. Muse is groot. Die wil ik graag nog een keer hebben. Ik hoop ook dat Coldplay nog eens festivals doet.”


over Foo Fighters zegt hij:
„Het is niet te doorgronden. Dit jaar zitten we goed in de headliners. Of Robbie Williams eerste keus was? Nee. Eigenlijk gingen we voor Foo Fighters. Maar die toerden niet, omdat ze nog de dood van hun drummer aan het verwerken waren. Ook Rage Against The Machine en Billie Eilish waren in beeld, maar dat ketste ook af. Toen zagen we dat Robbie Williams drie keer de Ziggo Dome uitverkocht. Dat zou inderdaad een reden kunnen zijn om hem juist niet te boeken, maar we hadden toch iets nodig. En die dag blijft niet achter bij de andere dagen.”

Waarmee hij overigens ook eigenlijk zegt dat ook Billie Eilish in beeld was...

Veel mensen zijn vorige jaar een dag na Pinkpop al headliners als Billie Eilish, Foo Fighters en RATM.

Hoe groot is de kans dat Foo Fighters volgend jaar komt?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.254
2.196
Veel mensen zijn vorige jaar een dag na Pinkpop al headliners als Billie Eilish, Foo Fighters en RATM.

Hoe groot is de kans dat Foo Fighters volgend jaar komt?
De kans dat Foo Fighters volgend jaar tourt is groot. De vraag is wanneer ze in Europa zijn, en of dat dan voor festivals is.
Dat Pinkpop een weekje dichter bij RW gaat zitten kan wel een teken zijn dat er op een paar grote namen als Foo Fighters samen op wordt getrokken.

Het is inmiddels wel bijna 10 jaar geleden dat Foo Fighters een zaalshow heeft gedaan. Voor hetzelfde geld kiezen ze voor een of twee Ziggo-shows.
 

Martinez

Campingartiest
26 jan 2023
68
66
Muse... Foo Fighters... RATM...
In elk geval kunnen we nu al Guus Meeuwis afschrijven voor PP2024, die heeft gelijktijdig zijn groots met een zachte g concerten gepland staan. 🔍
 
  • Confetti
Waarderingen: DennisvdBr

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
poeh lastig.... Maar hoop sowieso op Rage Against the Machine. Foo Fighters is altijd dikke prima, maar die heb ik inmiddels wel vaak genoeg gezien... Verder hoop ik dat Disturbed nog langs komt. En als ik zo vrij mag zijn.... Ik zou het wel heel leuk vinden als the Dirty Daddies langs komt om ff de boel op stelten te zetten. Is natuurlijk een soort van coverband, maar man wat een show geven die gasten!

Dus als Headliners: RATM - FF - een of andere pop act... (doe dan Billie maar....)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken