dat is niet helemaal correct geinterpreteerd van je...
over het verliezen van Muse aan Malieveld zegt hij totaal niets, komt niet voor in het interview
het exacte stukje tekst was:
Dat uitsterven van die rockacts, dat is voor een festival als Pinkpop toch een groot probleem.
„Ik denk dat het tij gaat keren. Ik hoor van mensen uit het wereldje, uitgevers en platenmaatschappijen, dat de gitaren terugkomen. Als reactie op het in elkaar zakken van de hiphop. Op het festival South By Southwest zag je weer een hoop gitaarbandjes. Inhaler speelde er ook, die band heeft het in zich om ooit een headliner te worden. Maar dat duurt nog enkele jaren. Dat is ook niet erg, want de oude knoeperds houden het nog wel even vol. Die kunnen nog makkelijk een of twee keer Pinkpop afsluiten. Al zou het leuk zijn als er meer keuze is. Muse is groot. Die wil ik graag nog een keer hebben. Ik hoop ook dat Coldplay nog eens festivals doet.”
over Foo Fighters zegt hij:
„Het is niet te doorgronden. Dit jaar zitten we goed in de headliners. Of Robbie Williams eerste keus was? Nee. Eigenlijk gingen we voor Foo Fighters. Maar die toerden niet, omdat ze nog de dood van hun drummer aan het verwerken waren. Ook Rage Against The Machine en Billie Eilish waren in beeld, maar dat ketste ook af. Toen zagen we dat Robbie Williams drie keer de Ziggo Dome uitverkocht. Dat zou inderdaad een reden kunnen zijn om hem juist niet te boeken, maar we hadden toch iets nodig. En die dag blijft niet achter bij de andere dagen.”
Waarmee hij overigens ook eigenlijk zegt dat ook Billie Eilish in beeld was...