Pinkpop 2024

Ik snap dat hier veel fans zitten van Foo Fighters. Maar laten we nu ook niet doen alsof het voortbestaan van Pinkpop in gevaar is door Foo Fighters een keer niet op de planken te hebben als ze in de buurt zijn.
Er wordt door niemand gezegd dat het voortbestaan van Pinkpop in gevaar is.... Maar een mens mag teleurgesteld zijn toch?

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en Oasiss
Ik snap dat hier veel fans zitten van Foo Fighters. Maar laten we nu ook niet doen alsof het voortbestaan van Pinkpop in gevaar is door Foo Fighters een keer niet op de planken te hebben als ze in de buurt zijn.
Ben geen Foos fan maar voel me wel beetje aangesproken door dit bericht.

Werchter heeft wss wel de Foos en Pinkpop loopt de laatste jaren continu de grote vissen mis. In dit geval wellicht door een afwijkend tourschema maar vaak ook doordat MOJO alles uitsmeert over het hele land.

Werchter heeft wss wel de Foos en Pinkpop loopt de laatste jaren continu de grote vissen mis. In dit geval wellicht door een afwijkend tourschema maar vaak ook doordat MOJO alles uitsmeert over het hele land.
Dit oordeel kunnen we pas maken als de headliners bekend zijn. Te voorbarige conclusie nog imo.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Mee eens hoor. Pinkpop is sowieso niet zo snel kapot te krijgen lijkt me...
Dat zeker niet, maar ik ben zo benieuwd hoe het erover 5 en 10 jaar eruit ziet.
Hoe zie jij de ontwikkelingen van PP?

Het zou gewoon zonde zijn dat PP langzaam afzwakt in de toekomst naar overdag wat NL acts, die nielsons van deze wereld, wat bands die door de verschillende socials hot and happening zijn voor 1 jaartje, en dan een paar losse grote namen in de top van het affiche.
In mijn ogen kan het veel interessanter geboekt worden, PP heeft dat in het verleden prima bewezen.

Het lijkt bijna of ik PP'23 aan het omschrijven ben :unsure:

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en Timmetje
mwah, Pinkpop had P!nk, Robbie Williams en RHCP dit jaar, dat zijn geen kleine vissen.

RHCP deelde ze met Rock Werchter, maar was voor RW niet het eerste plan? Anders was Pinkpop voor Benelux de enige show geweest waarschijnlijk.
P!nk deelde Pinkpop met Boutique, verder geen festivals.
Robbie Williams was door de Ziggoshows niet heel exclusief voor het jaar 2023, maar in die zomer periode ook de enige show in Benelux. En de headliner die er misschien wel had gestaan had Pinkpop allicht met Rock Wercher gedeelt.

Pinkpop zal vast weer zo uit de hoek komen.
1 act delen met Boutique of TW Classic, 1 'headliner' (en de 3 Noord sluiters) delen met Rock Werchter en dan 1 act die Benelux alleen Pinkpop doet in de zomer. Moet kunnen...

Dat zeker niet, maar ik ben zo benieuwd hoe het erover 5 en 10 jaar eruit ziet.
Hoe zie jij de ontwikkelingen van PP?

Het zou gewoon zonde zijn dat PP langzaam afzwakt in de toekomst naar overdag wat NL acts, die nielsons van deze wereld, wat bands die door de verschillende socials hot and happening zijn voor 1 jaartje, en dan een paar losse grote namen in de top van het affiche.
In mijn ogen kan het veel interessanter geboekt worden, PP heeft dat in het verleden prima bewezen.

Het lijkt bijna of ik PP'23 aan het omschrijven ben :unsure:
Lastige vraag.

Kijk, ik ben zelf geen pionier in het aanboren van nieuwe muziek. Ik denk dat het goed is dat er 'ontdek' festivals op wat grotere schaal zijn (dan denk ik aan BKS en DTRH) en dat er complete ervaring festivals zijn (Manana Manana, DTRH en Lowlands) maar van mij hoeft Pinkpop dat niet zo te zijn. Van mij mag Pinkpop blijven hoe ik het de afgelopen jaren ervaren heb: Af en toe iets nieuws ontdekken op de kleinere stages, acts van de radio herkennen op de grotere stages, losgaan op de iets grotere namen in mijn favoriete genre Rock, en zo nu en dan luidkeels meezingen met nagenoeg het hele ouvre van de bekende, gearriveerde headliner. En met een simpele basis van met name muziek. Ik denk dat dit concept vol te houden is, zolang je maar enigszins balans houdt. Dus niet een Bospop worden waar je enkel gerenommeerde acts in de herfst van hun carrière opvangt, wel het oog blijven houden op vernieuwing. Maar dat die vernieuwing een beetje mosterd na de maaltijd is t.o.v. andere festivals, vind ik prima. Pinkpop is het eindexamen: had je als act in 2023 goede cijfers op andere festivals in de Benelux? Dan mag je in 2024 slagen in Landgraaf...

Er wordt door niemand gezegd dat het voortbestaan van Pinkpop in gevaar is.... Maar een mens mag teleurgesteld zijn toch?
Natuurlijk, bedoelde meer te zeggen dat het hier wel erg groot wordt gemaakt. De lineup is niet verloren omdat Foo Fighters niet op Pinkpop staat.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Foo Fighters is ook weer niet de band die 3x een JC Arena uitverkoopt in een uur. Beetje vergelijkbaar met een band als RHCP wat mij betreft. Ik zie geen reden om nu al aan te nemen dat Pinkpop niet iets van dien aard gaat boeken.

Weet niet hoe realistisch dit is, maar ik zou hier niet ontevreden mee zijn.
Behoorlijk realistisch als je het mij vraagt. Twijfel alleen over DM. Niet dat ze niet touren. In het RW topic hinte jimmywe al naar een losse show op een weide in 2024. Echter de laatste 10 jaar is het in NL altijd Ziggo..

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Users who are viewing this thread