Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.109
Als ik het goed begrijp wel:

Lege bekertjes worden namelijk 1/2 munt waard. Je kunt dus X aantal drankjes halen en ook X keer een half muntje extra betalen, ze leegdrinken, en ze later weer inleveren tegen 1/2 munt per lege beker. Je verliest daar dus niets op.

Nu bepaalt het gegeven dat je bij aanvang 1 token krijgt, dat je ook maar 1 drankje tegelijk kan halen, want anders betaal je meteen per extra beker 1/2 munt en dat geldt krijg je niet meer terug. Je kunt na afloop wel een hele lading bekers inleveren, maar daar krijg je alleen tokens voor, nooit meer halve muntjes met waarde.

Verbeter me vooral als ik iets over het hoofd zie...
ik meen dat je een token terug krijgt voor een beker en geen halve munt

1684935616897.png
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.105
Als ik het goed begrijp wel:

Lege bekertjes worden namelijk 1/2 munt waard. Je kunt dus X aantal drankjes halen en ook X keer een half muntje extra betalen, ze leegdrinken, en ze later weer inleveren tegen 1/2 munt per lege beker. Je verliest daar dus niets op.

Nu bepaalt het gegeven dat je bij aanvang 1 token krijgt, dat je ook maar 1 drankje tegelijk kan halen, want anders betaal je meteen per extra beker 1/2 munt en dat geldt krijg je niet meer terug. Je kunt na afloop wel een hele lading bekers inleveren, maar daar krijg je alleen tokens voor, nooit meer halve muntjes met waarde.

Verbeter me vooral als ik iets over het hoofd zie...
Zou als gebruiker net even fijner zijn als ze gewoon direct in halve munten zouden rekenen inderdaad, in plaats van losse beker tokens erbij introduceren. Maar wellicht is het zo aan de bar minder reken werk? En denk inderdaad dat bijna alle problemen die hier genoemd zijn, te verhelpen zullen zijn met behulp van wat bekers oppikken die wel nog los over het terrein slingeren. Maar ben vooral benieuwd om straks achteraf te horen, hoe de sceptici het ervaren hebben in praktijk.
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
378
316
Komen er dan van die recycle zones bij de WC?
Ooh, en als je volgens dit systeem maar een drankje tegelijk kan hebben, betekent dit dan dat er literbekers gaan komen?? :-D
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.751
Zou als gebruiker net even fijner zijn als ze gewoon direct in halve munten zouden rekenen inderdaad, in plaats van losse beker tokens erbij introduceren. Maar wellicht is het zo aan de bar minder reken werk? En denk inderdaad dat bijna alle problemen die hier genoemd zijn, te verhelpen zullen zijn met behulp van wat bekers oppikken die wel nog los over het terrein slingeren. Maar ben vooral benieuwd om straks achteraf te horen, hoe de sceptici het ervaren hebben in praktijk.
Mijn sceptische houding komt van ervaring MET dit systeem bij Afas Live en Ziggo. Al wisselde ik daar eigenlijk nooit een beker terug naar een token, maar bestelde ik een nieuwe. Heen en weer lopen om een beker voor een token te ruilen vind ik erg zonde tijdens een optreden namelijk. Dan houdt ik die lege beker wel iets langer vast of druk hem weg in mijn kontzak...
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
425
119
Als ik het goed begrijp wel:

Lege bekertjes worden namelijk 1/2 munt waard. Je kunt dus X aantal drankjes halen en ook X keer een half muntje extra betalen, ze leegdrinken, en ze later weer inleveren tegen 1/2 munt per lege beker. Je verliest daar dus niets op.

Nu bepaalt het gegeven dat je bij aanvang 1 token krijgt, dat je ook maar 1 drankje tegelijk kan halen, want anders betaal je meteen per extra beker 1/2 munt en dat geldt krijg je niet meer terug. Je kunt na afloop wel een hele lading bekers inleveren, maar daar krijg je alleen tokens voor, nooit meer halve muntjes met waarde.

Verbeter me vooral als ik iets over het hoofd zie...
Thanks!!
 
  • Leuk
Waarderingen: RickHuissen

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Al wisselde ik daar eigenlijk nooit een beker terug naar een token, maar bestelde ik een nieuwe. Heen en weer lopen om een beker voor een token te ruilen vind ik erg zonde tijdens een optreden namelijk.
Als je je beker leeghebt kun je hem in Ziggo toch gewoon voor een andere omruilen? Of begrijp ik je totaal verkeerd?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.105
Mijn sceptische houding komt van ervaring MET dit systeem bij Afas Live en Ziggo. Al wisselde ik daar eigenlijk nooit een beker terug naar een token, maar bestelde ik een nieuwe. Heen en weer lopen om een beker voor een token te ruilen vind ik erg zonde tijdens een optreden namelijk. Dan houdt ik die lege beker wel iets langer vast of druk hem weg in mijn kontzak...
Ja inderdaad, dat laatste heb ik vorige week bij Depeche Mode ook gedaan, werkte prima. Maar dat deed ik eigenlijk sowieso al, hou er niet van om mijn zooi zomaar op de grond te gooien, in welke context dan ook. Dus voor mij is het sowieso geen extra moeite. Misschien dat ik daarom het probleem niet inzie...
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.751
Als je je beker leeghebt kun je hem in Ziggo toch gewoon voor een andere omruilen? Of begrijp ik je totaal verkeerd?
Nee nee ik zei het onduidelijk. Een lege beker ging ik omwisselen voor een nieuwe, i.p.v. er mijn token voor terug te vragen en geen nieuw drankje te bestellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
We gaan het meemaken of het een verbetering is of niet. De kunst wordt inderdaad om gedurende de dag wat extra bekers te scoren op het veld, zodat we met de hele groep tijdens de headliner traditiegetrouw een bulk drank in één keer kunnen pakken, want de rest van de tijd sta je te genieten, ouwehoeren of bent naar de wc t lopen...
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
425
119
Heb jij dan een beter idee, of wil je alleen maar zeiken/stoer doen?
Je kan de reactie overigens wel stoer vinden, maar imo is dit gewoon geldklopperij doordat ik een treetje mee wil betaal ik 3 munten extra (halve munt per glas) en ben de bonnen/munten dan gewoon kwijt.. als ik mijn muntjes bij het inleveren weer terug krijg werk ik mee aan een groener pinkpop maar hoef ik daar niet nog eens extra voor te betalen vind ik!! Hele weekend consumeren kost al genoeg en heb ik er graag voor over, maar dit is een groot consumeerder beboeten
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Je kan de reactie overigens wel stoer vinden, maar imo is dit gewoon geldklopperij doordat ik een treetje mee wil betaal ik 3 munten extra (halve munt per glas) en ben de bonnen/munten dan gewoon kwijt.. als ik mijn muntjes bij het inleveren weer terug krijg werk ik mee aan een groener pinkpop maar hoef ik daar niet nog eens extra voor te betalen vind ik!! Hele weekend consumeren kost al genoeg en heb ik er graag voor over, maar dit is een groot consumeerder beboeten
Zoals gezegd, pak dan gewoon drie bekertjes van de grond, dan is je probleem opgelost.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
484
194
Je kan de reactie overigens wel stoer vinden, maar imo is dit gewoon geldklopperij doordat ik een treetje mee wil betaal ik 3 munten extra (halve munt per glas) en ben de bonnen/munten dan gewoon kwijt.. als ik mijn muntjes bij het inleveren weer terug krijg werk ik mee aan een groener pinkpop maar hoef ik daar niet nog eens extra voor te betalen vind ik!! Hele weekend consumeren kost al genoeg en heb ik er graag voor over, maar dit is een groot consumeerder beboeten
ah joh dat komt vast goed, ze zullen hier de eerste uurtjes misschien wat strenger op controleren. Maar dat zal gedurende het weekend minder worden, dat is bij de ziggodome ook zo. Tegen het einde van de avond vragen ze nog niet eens meer om een token of beker
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Maar als je met een groep bent, dan heeft iedereen toch een beker, en kun je die gewoon als ze leeg zijn mee nemen en omruilen? Of er 1 van de grond plukken als iemand langzaam drinkt? Of denk ik te makkelijk?

Mensen moeten gewoon doordrinken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken