Pinkpop 2023

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.022
4.994
Maar festivals kunnen deze artiesten niet meer betalen. Bovendien willen deze artiesten niet meer op festivals spelen (en terecht). Onder welke steen heb je geleefd de afgelopen tijd?
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
632
304
Justin Bieber stond er in 2017 nog, P!NK dit jaar met een enorme productie. Die zijn echt niet veel minder populair dan Styles. Het lijkt mij niet uitgesloten dat hij een keer op Pinkpop staat als headliner. Jullie denken van wel, even goede vrienden.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
564
294
Waarom zou Styles geen headliner kunnen zijn op Pinkpop? Springsteen, Coldplay, Ed Sheeran, Metallica etc. hebben er ook gestaan en die zijn nog populairder.

One Direction had veel meer hits dan Styles zelf heeft.

Foo Fighters - Muse - Styles lijkt me mooi voor volgend jaar.
Ik denk dat het gewoon een generatie dingetje is.

Destijds met bieber was het ook allemaal gillende pubermeiden.

Coldplay en Ed Sheeran bereiken daarin een bredere leeftijds categorie denk ik.

Bruce Springsteen ik weet niet maar die kaartjes waren zo uitverkocht.

Metallica heeft gewoon een heel ander publiek daar houdt je van of helemaal niet waar generaties tussen zitten die het gewoon pokken herrie vinden.
Een beetje Beatles vs Eagles zeg maar.

Maar ik begrijp het wel dat ze een Styles ofz proberen te strikken ivm zijn populariteit nu onder voornamelijk de jongere generatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en DennisvdBr

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.889
8.894
Rammstein stond in 2016 nog op Pinkpop.
Nou en? Toen waren ze ook al enorm groot, dat zal niet veel schelen met nu. Zelfde geldt voor Springsteen.
Met die logica kan je ook zeggen dat Rammstein prima om 6 uur op het noordpodium kan spelen aangezien ze dat in 1997 ook deden
Bands kunnen groeien en dan veranderen die dingen.
Rammstein is nu wel echt vele malen groter dan toen. Ze verkopen nu met gemak 150k tickets in 1 dag uit. dat deden ze niet in 2016.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
564
294
Daar doe je Styles echt tekort mee.


Er zijn toch altijd drie headliners? Daar hoeft er toch minstens 1 geen rockband van te zijn?

Pinkpop kan sowieso niet voor altijd blijven teren op die oude rockbands.
Snap ik, en ik begrijp zijn populariteit. Maar ik denk dat hij er beter zou staan met iets meer hits.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.637
4.749
Ik denk dat het gewoon een generatie dingetje is.

Destijds met bieber was het ook allemaal gillende pubermeiden.

Coldplay en Ed Sheeran bereiken daarin een bredere leeftijds categorie denk ik.

Bruce Springsteen ik weet niet maar die kaartjes waren zo uitverkocht.

Metallica heeft gewoon een heel ander publiek daar houdt je van of helemaal niet waar generaties tussen zitten die het gewoon pokken herrie vinden.
Een beetje Beatles vs Eagles zeg maar.

Maar ik begrijp het wel dat ze een Styles ofz proberen te strikken ivm zijn populariteit nu onder voornamelijk de jongere generatie.
Coldplay en Ed Sheeran gebruiken minder "snaren" dan Harry Styles. Al tokkelt Ed nog wel wat op z'n gitaar meen ik. Enfin, boeie, alle 3 te groot voor Pinkpop. Ze zullen het in een andere hoek moeten zoeken. Volgend jaar Depeche Mode - Foo Fighters - Billie Eilish.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal en Timmetje

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.701
2.077
Justin Bieber stond er in 2017 nog, P!NK dit jaar met een enorme productie. Die zijn echt niet veel minder populair dan Styles. Het lijkt mij niet uitgesloten dat hij een keer op Pinkpop staat als headliner. Jullie denken van wel, even goede vrienden.
Styles heeft alleen al voor zo'n Arena shows straks minstens 150.000 kaartjes weggezet, dat doet op een Coldplay en Beyoncé niemand hem na.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Tsja. De kans is in sommige gevallen natuurlijk erg klein. Maar onmogelijk? Dat leken de Stones vóór 2014 ook, net als die Beatle in 2016. Ik kan me van sommige artiesten voorstellen dat ze af en toe iets anders willen. Een keer kleine zalen terwijl ze makkelijk stadions uitverkopen. Of een keer een festivaltoir tussen twee albums door. Een act kan te groot, te duur of te onwelwillend zijn, tot ze toevallig een keer in de buurt zijn, en iets nieuws willen zonder de jackpot te hoeven beuren…
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.022
4.994
Justin Bieber stond er in 2017 nog, P!NK dit jaar met een enorme productie. Die zijn echt niet veel minder populair dan Styles. Het lijkt mij niet uitgesloten dat hij een keer op Pinkpop staat als headliner. Jullie denken van wel, even goede vrienden.
Headliners boeken na 2021 is echt wezenlijk anders dan voor 2020. P!NK is over haar hoogtepunt heen, heeft recentelijk ook te weinig nieuwe muziek uitgebracht. Bovendien trekt zij een doelgroep die ouder is dan 30 jaar (uitzonderingen daargelaten).
Als Styles, net als Springsteen in het verleden, het een keer interessant vindt om een major festival te headlinen, zal dat vast gebeuren. Dat wordt dan Glastonbury. Of Primavera. Of Roskilde. Of misschien Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

colette283

Dagopener
13 sep 2022
564
294
Coldplay en Ed Sheeran gebruiken minder "snaren" dan Harry Styles. Al tokkelt Ed nog wel wat op z'n gitaar meen ik. Enfin, boeie, alle 3 te groot voor Pinkpop. Ze zullen het in een andere hoek moeten zoeken. Volgend jaar Depeche Mode - Foo Fighters - Billie Eilish.
Klopt en zoals ik al in een vorig bericht zei, vind ik kwa stijl Ed Sheeran ook niet echt op pp horen. Al heeft hij nog zulke goede nummers.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Styles heeft alleen al voor zo'n Arena shows straks minstens 150.000 kaartjes weggezet, dat doet op een Coldplay en Beyoncé niemand hem na.
Wow. Dat geloof ik pas als ik cijfers zie. Ik zou er echt van staan te kijken als Styles daadwerkelijk groter is dan Springsteen, Swift, Stones en zelfs Sheeran…

Als hij de komende 10 jaar net zo’n catalogus aan hits bij elkaar zingt, dan zal hij er uiteindelijk vast tussen belanden. Maar nu al? Nee toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283

tom93

Dagopener
24 apr 2019
632
304
Headliners boeken na 2021 is echt wezenlijk anders dan voor 2020. P!NK is over haar hoogtepunt heen, heeft recentelijk ook te weinig nieuwe muziek uitgebracht. Bovendien trekt zij een doelgroep die ouder is dan 30 jaar (uitzonderingen daargelaten).
Als Styles, net als Springsteen in het verleden, het een keer interessant vindt om een major festival te headlinen, zal dat vast gebeuren. Dat wordt dan Glastonbury. Of Primavera. Of Roskilde. Of misschien Werchter.

Er worden hier bijzondere argumenten gebruikt. Hoe kom je erbij dat P!NK over haar hoogtepunt heen is? Geweldige liveshows. En ze heeft begin 2023 een nieuwe album uitgebracht dus zeker wel nieuwe muziek..
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.889
8.894
Styles heeft alleen al voor zo'n Arena shows straks minstens 150.000 kaartjes weggezet, dat doet op een Coldplay en Beyoncé niemand hem na.
3x de arena is meer dan 200k toch? of zijn die shows niet uitverkocht. geen idee eigenlijk.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.022
4.994
Er worden hier bijzondere argumenten gebruikt. Hoe kom je erbij dat P!NK over haar hoogtepunt heen is? Geweldige liveshows. En ze heeft begin 2023 een nieuwe album uitgebracht dus zeker wel nieuwe muziek..
Maar geen hits toch? Prachtig dat ze een nieuw album heeft uitgebracht en fantastische liveshows heeft. Dat doet een Roger Waters ook.
Ze is een terechte headliner dit jaar trouwens. Maar na dit jaar is het wel klaar voor dit soort spots wat mij betreft.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
564
294
Headliners boeken na 2021 is echt wezenlijk anders dan voor 2020. P!NK is over haar hoogtepunt heen, heeft recentelijk ook te weinig nieuwe muziek uitgebracht. Bovendien trekt zij een doelgroep die ouder is dan 30 jaar (uitzonderingen daargelaten).
Als Styles, net als Springsteen in het verleden, het een keer interessant vindt om een major festival te headlinen, zal dat vast gebeuren. Dat wordt dan Glastonbury. Of Primavera. Of Roskilde. Of misschien Werchter

Als Edje al niet op pinkpop hoort en Styles niet groot genoeg is dan begrijp ik die poule van 15 headliners wel
Zoals ik al zei, Ed Sheeran is echt wel een goede artiest alleen persoonlijk vindt ik zijn muziek niet echt iets voor pp. Ik bedoel dat is gewoon het tegenovergestelde van Metallica enzovoort. Dat bedoel ik meer. En ik zei ook niet dat styles er niet thuis hoort. Maar er denk ik beter zal staan als hij meer hits heeft.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
3.006
4.073
Zoals ik al zei, Ed Sheeran is echt wel een goede artiest alleen persoonlijk vindt ik zijn muziek niet echt iets voor pp. Ik bedoel dat is gewoon het tegenovergestelde van Metallica enzovoort. Dat bedoel ik meer. En ik zei ook niet dat styles er niet thuis hoort. Maar er denk ik beter zal staan als hij meer hits heeft.

Is Metallica dan de standaard voor wat op pinkpop 'hoort'?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken