Pinkpop 2023

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
Het is vooral enorm lastig programmeren voor Pinkpop. Wie is je doelgroep namelijk? Die is enorm divers. Van infantiele bakvissen en tokkies tot specifieke liefhebbers (al kunnen ze die laatste doelgroep beter loslaten). Er is geen festival dat zoveel commentaar krijgt, maar tegelijkertijd ook zoveel publiek dat werkelijk alles (hoe schandalig slecht qua kwaliteit dan ook) heerlijk vindt. Past eigenlijk perfect bij het huidige NL.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.928
1.705
Het is vooral enorm lastig programmeren voor Pinkpop. Wie is je doelgroep namelijk? Die is enorm divers. Van infantiele bakvissen en tokkies tot specifieke liefhebbers (al kunnen ze die laatste doelgroep beter loslaten). Er is geen festival dat zoveel commentaar krijgt, maar tegelijkertijd ook zoveel publiek dat werkelijk alles (hoe schandalig slecht qua kwaliteit dan ook) heerlijk vindt. Past eigenlijk perfect bij het huidige NL.
Wow. Mooi gesproken met de botte bijl. Al hoop ik echt niet dat je gelijk krijgt en dat die eerste groep die laatste groep wegjaagd en die doelgroep daadwerkelijk losgelaten wordt. Tokkies winnen op zoveel andere vlakken al van de fatsoenlijke mensen. Laten we ze nou niet ook de festivals laten verpesten. Loslaten vind ik in dit geval ook echt onnodig. Pinkpop heeft 4 stages van verschillende capaciteit (alhoewel Noord nu een upgrade heeft door hem om te draaien) Lijkt me een prima basis om kaf van koren te scheiden. De massa krijgt Volbeat, en de fijnproevers in datzelfde tijdslot Eefje. Da’s toch gewoon mooi?

Wel maak ik me zorgen om mijn eigen bakvis gehalte aangezien ik nul seconde getwijfeld heb om bij Volbeat te gaan kijken 🤔
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
Ik hoop ook op een mooie en interessante mix van stijlen, bands en doelgroepen. Maar juist daarom is dit één van de lastigste festivals om voor te programmeren. Hopelijk kunnen ze het volhouden met de 'van alles wat' line-up. We gaan het zien de komende jaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Het is vooral enorm lastig programmeren voor Pinkpop. Wie is je doelgroep namelijk? Die is enorm divers. Van infantiele bakvissen en tokkies tot specifieke liefhebbers (al kunnen ze die laatste doelgroep beter loslaten). Er is geen festival dat zoveel commentaar krijgt, maar tegelijkertijd ook zoveel publiek dat werkelijk alles (hoe schandalig slecht qua kwaliteit dan ook) heerlijk vindt. Past eigenlijk perfect bij het huidige NL.
Spijker op de kop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Spijker op de kop.
behalve dit stukje tekst dan :

maar tegelijkertijd ook zoveel publiek dat werkelijk alles (hoe schandalig slecht qua kwaliteit dan ook) heerlijk vindt.
dat had imo iets genuanceerder gemogen.
"schandalig slecht qua kwaliteit" is meer een persoonlijke mening gebaseerd op muzieksmaak ga ik van uit...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Het is vooral enorm lastig programmeren voor Pinkpop. Wie is je doelgroep namelijk? Die is enorm divers. Van infantiele bakvissen en tokkies tot specifieke liefhebbers (al kunnen ze die laatste doelgroep beter loslaten). Er is geen festival dat zoveel commentaar krijgt, maar tegelijkertijd ook zoveel publiek dat werkelijk alles (hoe schandalig slecht qua kwaliteit dan ook) heerlijk vindt. Past eigenlijk perfect bij het huidige NL.

Maar wie is de doelgroep van Rock Werchter?

Ik dacht altijd dat vroeger de Pinkpop doelgroep werd omschreven als mannen die van gitaren houden? Zoals @DennisvdBr het noemt, de classic Pinkpopnamen? En met een jonge nieuwe directeur zal het misschien wat meer jeugdiger gericht zijn?

Maarja als Pinkpop RATM had of Foo Fighters als vervanger (volgens mij kort een optie aldus Jimmy), dan was het meteen een heel ander plaatje
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
Maar wie is de doelgroep van Rock Werchter?

Ik dacht altijd dat vroeger de Pinkpop doelgroep werd omschreven als mannen die van gitaren houden? Zoals @DennisvdBr het noemt, de classic Pinkpopnamen? En met een jonge nieuwe directeur zal het misschien wat meer jeugdiger gericht zijn?

Maarja als Pinkpop RATM had of Foo Fighters als vervanger (volgens mij kort een optie aldus Jimmy), dan was het meteen een heel ander plaatje
Dat was in de jaren 90 het geval. De laatste 20 jaar zit er geen lijn in de programmering. Bij RW speelt dit pas de laatste 10 jaar of zo. Hoe groter het festival, hoe diverser je publiek en hoe moeilijker te programmeren. RW heeft toch het voordeel van een mega budget en het feit dat het in de zomer plaatsvindt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
ter info, op de site van ticketmaster is de tekst "DeWolff & Dawn Brothers present Double Cream" aangepast, naar enkel DeWolff

De Pinkpop 2023 lineup is dus als volgt

vrijdag
P!NK / Editors / The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Ellie Goulding / Electric Callboy / Frenna Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Saunderson / MADOUX / Altin Gün / Bente / Goldkimono / Trousdale / ADF Samski

zaterdag
Robbie Williams / Queens of the Stone Age / The Script / The Black Keys / Hollywood Vampires / RONDÉ / Disturbed / Xavier Rudd / Kevin & The Animals / Tove Lo / The Driver Era / Go_A / The Jordan / Daði Freyr / Zwangere Guy / DeWolff / Prins S. en de Geit / blackwave. / SONS / Hot Milk / The Big Moon

zondag
Red Hot Chili Peppers / Machine Gun Kelly / OneRepublic / Tom Odell / Goldband / Warpaint / Tash Sultana / DI-RECT / Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / I Prevail / Nielson / Gayle / Donnie / Only The Poets / Dylan / The Lathums / Brutus / Upsahl / DMA'S / Orange Skyline / Robin Kester

De Wolff dus wel met XXL band, zoals ze zelf aangaven. Op Paaspop, Dauwpop, Spoorpark Live en North Sea Jazz dus wel DeWolff & Dawn Brothers present Double Cream. En op de Pinkpop zaterdag reizen ze door naar Deventer, waar ze met support Boogie Monster staan (ik neem dus aan dat ze vroeg op de dag op het Pinkpop podium staan)
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Dat was in de jaren 90 het geval. De laatste 20 jaar zit er geen lijn in de programmering. Bij RW speelt dit pas de laatste 10 jaar of zo. Hoe groter het festival, hoe diverser je publiek en hoe moeilijker te programmeren. RW heeft toch het voordeel van een mega budget en het feit dat het in de zomer plaatsvindt.

Dan maakt het dus niet uit dat Pinkpop een brede doelgroep heeft, als dat voor Werchter ook zo geldt. Dan heeft Werchter gewoon iets dat het aantrekkelijker maakt om daar te spelen in plaats van op de specifiekere, kleinere festivals in België, als ook in beide landen er veel “versplintering “ is door een berg andere festivals, ten opzichte van Pinkpop en de andere Nederlandse festivals
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
Dat maakt zeker niet uit. Als ze niet voor een brede doelgroep zouden programmering is het ook onmogelijk om ieder jaar voldoende publiek te trekken. Daarom zit er dan ook weinig lijn in de programmering.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.612
behalve dit stukje tekst dan :


dat had imo iets genuanceerder gemogen.
"schandalig slecht qua kwaliteit" is meer een persoonlijke mening gebaseerd op muzieksmaak ga ik van uit...
Je kan wel stellen dat er een grote groep bezoekers is die pakweg Snollebollekes interessanter zou vinden dan The War on Drugs of Warpaint. Dat maakt natuurlijk dat het gehalte 'huishoudbeurs' op Pinkpop erg groot is soms.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Dat maakt zeker niet uit. Als ze niet voor een brede doelgroep zouden programmering is het ook onmogelijk om ieder jaar voldoende publiek te trekken. Daarom zit er dan ook weinig lijn in de programmering.
Op de headliners na. Want dat was voorheen elk jaar wel voornamelijk rock. Met soms 1 popact ernaast.

Dit jaar vermoedelijk ook als RATM niet was weggevallen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
ik heb het vermoeden dat het blokkenschema er misschien bijna aan komt

op de site valt me een verschuiving op in volgorde van acts,
zoals Upsahl staat hoger, Lauren Anderson stond naast Madoux, Orange Skyline en The Big Moon staan opvallend lager, nu staat Robin Kester voorlaatste

1679475253243.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik merkte de afgelopen 2 dagen dat de menu knop van de Pinkpop website (bij mij) niet werkt. Is nu nog steeds het geval...
ja die hapert ontzettend afgelopen dagen inderdaad

site 'laad' ook langzaam, dat zal daar mede oorzaak aan zijn.
 

JulianH

Nieuw lid
22 mrt 2023
1
0
Kan iemand mij vertellen waar ik iets van een lijst met wel/niet toegestaan op camping kan vinden etc.? Ik zoek me al enige tijd rot naar een soort regelement, maar ik kan eigenlijk helemaal niks hierover vinden. Zou het zonde vinden als ik de helft van het bier moet weggooien :'(
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.928
1.705
Kan iemand mij vertellen waar ik iets van een lijst met wel/niet toegestaan op camping kan vinden etc.? Ik zoek me al enige tijd rot naar een soort regelement, maar ik kan eigenlijk helemaal niks hierover vinden. Zou het zonde vinden als ik de helft van het bier moet weggooien :'(
Er staat wel e.e.a. op de site van Pinkpop, maar waarschijnlijk is die info niet voldoende.

Al jaren is de officiële regel voor blikken drank (met alcohol): ca. een halve tray (dus 12 stuks) per persoon. Maakt niet uit of het 0,33L of 0,5L inhoud heeft. Maar in de praktijk doen ze niet zo heel moeilijk over ietsje meer. Daarnaast mag je nog wat pakken sap, frisdrank etc. meenemen. Daar zit geen limiet op.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Een podium indeling zou al eens fijn zijn. Waar wachten en ze op? Droppen die podiums!
ik vind het raar...
vorig jaar was na compleet maken programma, meteen het blokkenschema online.
normaal was er op de perspresentatie (voorheen) ook al een podiumindeling bekend.

wat nu de reden is? ik heb werkelijk geen idee? zouden ze nog iets open willen houden om te schuiven of zijn ze nog aan het schuiven, dat denk ik toch niet? vreemd...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
ik vind het raar...
vorig jaar was na compleet maken programma, meteen het blokkenschema online.
normaal was er op de perspresentatie (voorheen) ook al een podiumindeling bekend.

wat nu de reden is? ik heb werkelijk geen idee? zouden ze nog iets open willen houden om te schuiven of zijn ze nog aan het schuiven, dat denk ik toch niet? vreemd...
Ik denk dat ze gewoon de prioriteit hier niet voor hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken