Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
weet je wat, ik ga toch een (bijgestelde) gok doen.

ga ik nu even voor Rage Against The Machine, Rammstein en Beyonce

RATM, lijkt me voor de zomerfestivals van 2023 een serieuze inkopper. Lijkt mij dan voor Pinkpop geen verrassing zouden ze komen.
Rammstein is wellicht reeler dan U2 die in 2023 met nieuw album uitgebreide tour gaan oppakken, dacht ook even aan The Gunners, maar geen idee of GnR de tour in 2023 gaan doortrekken.
Muse lijkt me voor Pinkpop (en NL) in 2023 wel weer een festival-optie misschien.
Zou Harry Styles na zijn Coachelle optredens niet gek vinden als optie (maar geen persoonlijke voorkeur).
(Beyonce overigens ook totaal geen persoonlijke voorkeur, geheel niet zelfs, maar lijkt me een plausibele optie in 2023 en op wenslijst Pinkpop)

Zou ik eigenlijk U2 of Guns N Roses persoonlijk wel toejuichen.
...en ik ga in 2023 eens goed in de gaten houden hoe de Senjutsu-tour in 2023 vorm gaat krijgen, van Iron Maiden dus ?

( RATM - IRON MAIDEN - U2 ? )

..dromen mag ;)
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
RATM ( hoop echt dat onze tunnelvisie uitkomt )
The Cure ( mis wat vroeg voor een terugkeer?)of Muse
Harry Styles
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Ik ben bang dat je daar vies op verkijkt. Volgens mij verkopen die gasten zo'n beetje alles uit waar ze staan.

Voor hun dagje op Rock En Seine kan je nu nog gewoon tickets kopen
wel. En die show is al vele maanden in de verkoop.

Maar goed: flinke en exclusieve (over de jaren gezien dan) naam natuurlijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
maar, daar is ook geen pijl op te trekken.
Acts die het ene jaar heel goed verkopen of een jaar heel slecht, in een ander land. Hoeft het jaar er op geen garantie te zijn voor NL.
Een zaalshow in NL het ene jaar is soms ook al geen graadmeter voor een festivalshow, kan soms ook wereld van verschil zijn in ticketsales.
Tussen NL en BE zie je ook vaak verschillen in verkoopcijfers.

Voor een festivalshow valt dat soms ook samen met de rest van de dagindeling, of het wat harder loopt of juist niet.
Ik kan mij ook voorstellen dat RATM als headliner misschien wat achter blijft qua dagtickets. Als jullie dat soms bedoelen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
RATM - Harry Styles - Depeche Mode wordt mijn gok. Verder zijn Muse en Dua Lipa voor mij ook grote kandidaten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
ook wel beniewd als The Weeknd met de 2023 tourdata gaat komen?
had het idee dat er iets ging komen, maar nog niets nieuws gezien nog voor EU qua data.
Lijkt wel gelekt voor Koning Boudewijn stadion in Belgie 4 juli 2023.
Zou een stadion tour kunnen worden, maar ik sluit niet uit dat hij best een optie kan zijn in NL voor Pinkpop.
Pinkpop zou maar 2 weekjes voor de show in Belgie zijn, qua data misschien ook wel passend en nog niets vanuit Nederland gelekt?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Ik heb echt helemaal niks met RATM, afgezien van hun genre. Peppers ben ik wel waanzinnig fan van. Die had ik zelf liever gezien dan Metallica, al weet je nooit of je die nog eens te zien krijgt op een festival. Van RHCP verwacht ik dat je die kans een stuk vaker krijgt. En Pearl Jam is eigenlijk altijd goed. ID boeit me ook erg weinig, maar Volbeat er net voor maakt het dan weer top!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ik heb echt helemaal niks met RATM, afgezien van hun genre. Peppers ben ik wel waanzinnig fan van. Die had ik zelf liever gezien dan Metallica, al weet je nooit of je die nog eens te zien krijgt op een festival. Van RHCP verwacht ik dat je die kans een stuk vaker krijgt. En Pearl Jam is eigenlijk altijd goed. ID boeit me ook erg weinig, maar Volbeat er net voor maakt het dan weer top!
Zeg, doe dit lekker in het topic voor 2022.
 
  • Leuk
Waarderingen: bootje76

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Alleen: RHCP doet dit jaar een tour. Zouden die volgend jaar opnieuw de wereld rond trekken? Heb het gevoel dat het tegen die tijd de beurt is aan andere bands.

Idem met Muse, al zie ik die na de uitgebreide festivaltour zich weer concentreren op eigen shows ipv festivals.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Zojuist weer eens de Festileaks podcast geluisterd . Natuurlijk is dit een mening van de makers maar….

Ze verwachten dat Pinkpop het hoor het uitkiezen heeft qua pop namen. Waarom?

* Harry Styles kan nu zeker een festival headlinen gezien de hype. Dus een festivaltour is logisch.

*Dua Lipa gaat vermoedelijk een festival tour koppelen nu na haar concert shows (ook al staat ze dit jaar al op enkele festivals).

*Taylor Swift gaat haar tour van 2020 nog inhalen.

* The Weeknd gaat zijn tour nog inhalen in 2023.

Het is natuurlijk de vraag wat hiervan naar Pinkpop gaat en wat naar de arena, Groningen of het Goffertpark.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
In dit bericht is Bruce Springsteen toch soort van bevestigd? Of lees ik dit nu niet goed. https://www.ad.nl/show/bruce-springsteen-komt-met-e-street-band-naar-nederland~a12c56c6/?referrer=https://www.google.com/

FTfe4wiVEAEt-MF


Update: Even verder gezocht en wordt dus gezegd dat dit absoluut geen onderdeel zou zijn van Pinkpop maar dat lijkt mij erg sterk, misschien toch een soort XL editie? (Bron: https://www.nporadio2.nl/nieuws/muz...steen-kondigt-twee-concerten-in-nederland-aan)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken