Pinkpop 2023

brutus257

Dagopener
20 nov 2013
501
211
het idee van het omdraaien van het Noord Podium was een idee van Trommelen (mojo)
hierdoor staan de twee grootste podia tegenover elkaar over het hoofdveld weerszijde.
ze spelen dan om en om over een publiek capaciteit van >60.000 a 70.000
daarbij is het noord podium qua productie tegenwoordig even groot als ook het hoofdpodium.
waar voorheen het podium iets kleiner was en het publiek dat op dat gedeelte terrein kon ook beperkter.
nu is het in feite inderdaad een dubbele mainstage opstelling, maar dan niet naast elkaar maar tegenover elkaar

en idd wat eloelo zegt, naast elkaar past waarschijnlijk niet
Nooit meer stage dives wat voor heen wel kon! Ik vind het een slechte ontwikkeling enkel voor het skydeck bedacht...
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
Door het skydeck wordt er blijkbaar aan een vraag voldaan, anders zat het niet (redelijk) vol.
Plus extra omzet, wat de "normale" bezoeker merkt, anders waren tickets/consumpties waarschijnlijk duurder.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.215
3.189
Door het skydeck wordt er blijkbaar aan een vraag voldaan, anders zat het niet (redelijk) vol.
Plus extra omzet, wat de "normale" bezoeker merkt, anders waren tickets/consumpties waarschijnlijk duurder.
Daar geloof ik niet in. Als ze tickets/consumpties duurder willen maken, wordt dit niet gedrukt door het aanbod van een eventueel skydeck. Dat is gewoon op beide fronten maximaal cashen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.149
512
Gewoon hopen op RATM he. Is zowel het kamp 'wij willen old school rocken op een grote weinig risicovolle headliner' als het kamp 'wij willen niet iets uit dezelfde recyclagebak' tevreden.
Zou ze best nog eens willen zien op PP maar of het realistisch is??
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Ik snap die Arctic Monkeys uitspraak eerlijk gezegd best wel hoor. De AM fan schuurt tegen het niche aan en is nog toch geen main stream act die je ook op Radio Veronica of Q-Music hoort. Een BKS verkocht ook niet in no-time uit met AM, terwijl dat juist voor BKS een giga naam is. De ZiggoDome vullen staat nog steeds niet gelijk aan het vol spelen van complete velden. Zeker in NL niet. Het is niet dat ik morgen bij de koffiezet apparaat over AM kan hebben met mijn collega’s die minder met muziek bezig zijn. En ik vind AM ook niet kneiter veel “hits” hebben om eerlijk te zijn. Terwijl ik de band best lief heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en DennisvdBr

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
625
628
Ik snap die Arctic Monkeys uitspraak eerlijk gezegd best wel hoor. De AM fan schuurt tegen het niche aan en is nog toch geen main stream act die je ook op Radio Veronica of Q-Music hoort. Een BKS verkocht ook niet in no-time uit met AM, terwijl dat juist voor BKS een giga naam is. De ZiggoDome vullen staat nog steeds niet gelijk aan het vol spelen van complete velden. Zeker in NL niet. Het is niet dat ik morgen bij de koffiezet apparaat over AM kan hebben met mijn collega’s die minder met muziek bezig zijn. En ik vind AM ook niet kneiter veel “hits” hebben om eerlijk te zijn. Terwijl ik de band best lief heb.
Do I wanna know heeft 1.7 miljard streams op Spotify, de enige pp headliner van de afgelopen jaren die daar overheen gaat is Imagine Dragons en ook daarvan werd gezegd dat het geen voltallige headline show is.

Headliner zijn is meer dan hits of stadions uitverkopen, want dat kan Snollebollekes ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
625
628
Weet je welke band veel hits heeft? De band die zojuist de Ziggodome af heeft gebroken. Man, wat was dat een fijne Pinkpop headliner geweest. Depeche Mode.
Max 500 miljoen streams op Spotify 😉

Maar zonder grappen, ik ben het zeker met je eens. Hoe mensen altijd uit hun dak gaan als op een saai feestje de DJ Just can't get enough erin knalt plus het feit dat Ghost Again laat zien dat deze zeker nog relevant zijn.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.149
512
De banners hangen ook weer in de hofstraat , we kunnen aftellen.

Banner-2-768x1024.jpg
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Nee, Depeche Mode past prima op Pinkpop.
tja, ik kan me voorstellen dat het een goed optreden was in Ziggo.
ik kan me voorstellen dat wanneer je ca 17.000 fans en liefhebbers bij elkaar pakt in 1 ruimte het de sfeer zeker ten goede komt.
vraag mij alleen sterk af of Mojo er nog wel een Pinkpop headliner in ziet tegenwoordig en voor minder dan een headliner spot komen ze ook niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken