Pinkpop 2023

ik heb meer verwijten naar de ticketprijs en de andere opties tijdens/rond het Pinkpop weekend...
ik denk dat dat meer mensen tegenhoudt, P!nk zou normaal een Malieveld uitverkopen, Williams normaal 3 Ziggo's en RHCP normaal Goffertpark.

Maar boek RHCP en Robbie dan niet nadat ze dat hebben gedaan, in hetzelfde jaar of een jaar eerder; maar boek ze juist voordat ze daar staan.

Als je die twee had, terwijl Robbie niet met twee maanden terug 3x ziggo heeft gedaan en RHCP vorig jaar Goffert (en Rock Werchter), dan verkocht meteen een bak meer tickets, lijkt mij.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Zou ik toejuichen, show op PKP vorig jaar was fenomenaal. Zal voor Pinkpop waarschijnlijk niet bekend (radio 2) genoeg zijn. Op RW uiteraard een perfecte headliner.
Geniale show inderdaad. Verwacht dat over 2 jaar pinkpop er wel klaar voor zal zijn ;)

Snap sowieso niet waarom PP zo veel rust op de 3 headliners, dan kan het veelal tegenvallen wanneer de vijver bestaat uit 15 artiesten en wanneer je 3 passende headliners hebt heb je ook nog eens te maken met de hoeveelheid mensen die hoopten op andere.

Tot 01:00 doorgaan met iedere avond 2 headliners lijkt me wel een hele mooie oplossing. Dan met 4 dagen en 8 headliners kun je toch meer concureren met Werchter bijvoorbeeld.

Hebben jullie enig idee wat de reden is dat de 2 mainstages tegenover elkaar staan in plaats van gewoon naast elkaar? Heeft dit bepaalde voordelen? Vind het wel een interessante constructie. Zeker beter dan de oude constructie. maar vraag me toch af wat voor voordelen dit brengt ten opzichte van een 'normale' dubbele mainstage constructie bijvoorbeeld

Tot 01:00 doorgaan met iedere avond 2 headliners lijkt me wel een hele mooie oplossing. Dan met 4 dagen en 8 headliners kun je toch meer concureren met Werchter bijvoorbeeld.

Hebben jullie enig idee wat de reden is dat de 2 mainstages tegenover elkaar staan in plaats van gewoon naast elkaar? Heeft dit bepaalde voordelen? Vind het wel een interessante constructie. Zeker beter dan de oude constructie. maar vraag me toch af wat voor voordelen dit brengt ten opzichte van een 'normale' dubbele mainstage constructie bijvoorbeeld
Als je vooraan staat bij QOTSA, sta je achteraan bij Robbie en kan je heel hard weghollen naar het alternatief euhhhh de camping

Naast elkaar past niet

• Leuk
Waarderingen: Loek123
het idee van het omdraaien van het Noord Podium was een idee van Trommelen (mojo)
hierdoor staan de twee grootste podia tegenover elkaar over het hoofdveld weerszijde.
ze spelen dan om en om over een publiek capaciteit van >60.000 a 70.000
daarbij is het noord podium qua productie tegenwoordig even groot als ook het hoofdpodium.
waar voorheen het podium iets kleiner was en het publiek dat op dat gedeelte terrein kon ook beperkter.
nu is het in feite inderdaad een dubbele mainstage opstelling, maar dan niet naast elkaar maar tegenover elkaar

en idd wat eloelo zegt, naast elkaar past waarschijnlijk niet

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Heerlijk leesmateriaal hier weer iedere dag!
Poule van headliners is volgens mij groot genoeg als je maar in het juiste genre selecteert..
System Of A Down, Florence and the Machine, AM, Pearl Jam, Bruce Springsteen, Metallica, Iron Maiden, U2, Muse, Volbeat, Tool, Depeche Mode, Placebo, Sam Fender (op den duur), Killers, Foo Fighters, Arcade Fire, Rammstein en zo is er nog wel even door te gaan!
Volgens mij is nu net de discussie dat hier heel wat bands tussen staan die of geen festivals (meer) spelen of naar Pinkpop (Trommelen) maatstaven te klein zijn om alleen een dag te dragen. Jaren met Killers, AM of Depeche Mode als headliner zijn geloof ik niet de best verkopende edities geweest.

Users who are viewing this thread