Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.795
3.566
Ik probeer wat ik kan met Clashfinder, maar die verschrikkelijke server gooit steeds een 500 error terug.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.845
12.593
Verrassend schema voor Pinkpop met vaak 3 acts tegelijk. Wanneer alternatief voor de mainstage op deze manier waarvoor stage 4 juist zo goede oplossing was. En geen act tijdens de headliner. Maar het goede nieuws is, jullie mogen puzzelen!

Nightwish trouwens een schandalige plek tijdens etenstijd op de main.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
944
1.501
Verdorie.. ben ook eens een avondje weg maken ze dat tijdschema bekend ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
over 8 weken is het zo ver.... Mijn spoorboekje:

VRIJDAG
Elle Hollis - MY BABY - Floor Jansen - Danny Vera - Blaudzun - Nightwish - Greta Van Fleet - Twenty One Pilots - Nothing But Thieves - Metallica

ZATERDAG
Son Mieux - (mwah niks) - Frank Carter - Crowded House - Chef'Special - KALEO - Deftones - Måneskin - Royal Blood - Pearl Jam

ZONDAG
Navarone - Maan - Turnstile - Ziggy Marley - Inhaler - De Staat - Dermot Kennedy - Nile Rodgers - Volbeat - en dan op een afstandje Imagine Dragons
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.184
5.590
over 8 weken is het zo ver.... Mijn spoorboekje:

VRIJDAG
Elle Hollis - MY BABY - Floor Jansen - Danny Vera - Blaudzun - Nightwish - Greta Van Fleet - Twenty One Pilots - Nothing But Thieves - Metallica

ZATERDAG
Son Mieux - (mwah niks) - Frank Carter - Crowded House - Chef'Special - KALEO - Deftones - Måneskin - Royal Blood - Pearl Jam

ZONDAG
Navarone - Maan - Turnstile - Ziggy Marley - Inhaler - De Staat - Dermot Kennedy - Nile Rodgers - Volbeat - en dan op een afstandje Imagine Dragons
Ramkot op zaterdag doen hoor, tof bandje en beter dan mwah niks en zeker beter dan Ronnie Flex
 

Michiel02

Nieuw lid
21 apr 2022
4
0
Hallo! Dit is mijn eerste festival ooit! Dus ik kan zeker wat tips gebruiken. Hoe kom ik vooraan bij mijn favoriete act? Alvast bedankt!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Verrassend schema voor Pinkpop met vaak 3 acts tegelijk. Wanneer alternatief voor de mainstage op deze manier waarvoor stage 4 juist zo goede oplossing was. En geen act tijdens de headliner.

Was ook eigenlijk wel een beetje te verwachten, er zouden meer acts op Stage 4 komen. Waardoor er daar 6 verdeeld zouden worden, waar op de andere podia 5 staan. En dan hebben ze het dit jaar wederom ook nog zo gezet dat er geen headliner gelijktijdig speelt met Stage 4, waardoor het tijdschema van Stage 4 nog meer geknepen is. Dat er overlap zou komen op dat podium, dat lag imo wel in lijn der verwachting, maar het overlapt inderdaad wel heel raar zo...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Ja ja leuk, maar wat is heeeeel vroeg? moet ik de act daarvoor óók vooraan staan?
nou, grappig dat je dat zegt... Bij de headliner is dat misschien geen heel gek idee hoor.
Maar bij andere acts, 15 a 25 minuten vooraf, is doorgaans voldoende (maar dat is geen garantie om helemaal vooraan te komen!!!)
 
  • Leuk
Waarderingen: Michiel02

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Tamelijk apart tijdschema met die overlappen tussen 3 podia. Over het algemeen niet heel erg ongunstig voor ons op het eerste oog. Op dag 1 vind ik de clash tussen IDLES, Blaudzun en Smash into Pieces wel lastig. Op dag 2 twijfel ik erg tussen Son Mieux en Nona, waarbij ik het ook nog eens jammer vind dat ze dagopener zijn. Op dag 3 vind ik het jammer en onlogisch dat Turnstile en Mother Mother tegelijk spelen. Beiden alternatieve punk rock. Dat wordt onderzoek doen. Ook Eefje de Visser missen vanwege Volbeat vind ik wel jammer, maar die programmering snap ik dan weer volledig.

Tijdslot van Nightwish vind ik ook nogal minachtend. Die hadden een stuk later mogen staan van me. En zoals gezegd erg verrast dat Volbeat Noord afsluit. Lijkt me een mooie ervaring om ze daar 1,5 uur te zien raggen, dat zeker, maar ik vrees (hopelijk onterecht) voor teveel drukte. Bij QOTSA ging het destijds prima, maar bij Stromae en Kensington op Noord zijn er veel mensen teleurgesteld. Op tijd die kant op dus, en dus hopen dat CHIC zijn pareltjes een beetje verdeeld en niet allemaal aan het einde van de gig speelt...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
451
360
Jezus wat een spot voor Nightwish, cirmineel gewoon. Geef die een mooie spot in het donker en het is de mooiste show van de dag. Nu geen idee wat het gaat worden. Echt ongelofelijk. Had nothing but thieves en nightwish omgewisseld.
Ja erg jammer Nightwish komt met schemer en wat donkerder beter uit. En nu moet ik keuze maken of ik Nightwish vooraan wil zien en dan Smash into Pieces niet helemaal kan zien.

Verder niet ontevreden en weinig clashes en/of overlap.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken