Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.256
4.534
Ik begrijp die wens van jullie niet helemaal om tijdens de headliner nog een act op een klein podium te zetten. Praktijk is dat er nauwelijks publiek op af komt en dat zo'n act vanwege het geluid van het hoofdpodium nooit tot zijn recht zal komen. Je doet daar de artiest en het publiek nooit een plezier mee.

BKS deed zoiets met Marika Hackman en 20 man publiek tijdens Arcade Fire en dat was geen succes....
Tijdens The Cure was het zelfs al druk bij een Silent Disco, dus ik denk dat er op een festival waar 60k personen zijn, ook tijdens een headliner wel wat volk naar een alternatief gaat. Ik kan niet anders zeggen dan dat Pearl Jam steengoed is, maar voor mij hoeft dat geen 2,5 uur. Net als dat Metallica helemaal niet mijn ding is. Ik was dan graag naar Sylvie Kreusch of Mimi Webb gegaan. Nu is het alternatief eerder naar de camping om de nacht te beginnen. Op zich ook geen straf, maar blijf erbij dat het ontbreken van een alternatief tijdens een headliner kwalijk is, zeker als een headliner uren speelt. Verder zou het volgens mij gewoon veel logischer geweest zijn om tent/noord en main/stage 4 telkens gelijktijdig te vullen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Gisteren ben ik met mijn vrouw nog even naar de bios geweest op het Chasseveld (voor wie het wil weten: Morbius... aanrader!) en ik kreeg het toch even moeilijk toen ik voor het eerst in ruim 2.5 jaar weer een groot openluchtpodium in aanbouw zag. Ok, dit evenement is niet helemaal ons ding maar sjezus wat heb ik zin in 17 Juni zeg...
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.233
745
t programma is prima, enkel imagine dragons laten afsluiten????
stel je voor dat pearl jam en ID van plek zouden ruilen
dan ga je toch met een ander gevoel naar huis, ( ik althans)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.256
4.534
Waarschijnlijk word het voor mij in ieder geval:

Vrijdag:
Antoon - IDLES - Nightwish - Froukje - TOP/Wies - Sylvie Kreusch

Zaterdag (minste dag persoonlijk):
Son Mieux en Ronnie Flex (als ik op tijd ben) - Selah Sue - Courtney Barnett - Lost Frequencies (op een dag waar je nauwelijks dingen wil zien toch nog een clash, had ook graag Mimi Webb gezien)

Zondag:
Joost (als ik op tijd ben) - Ziggy Marley - Hang Youth - MEAU - Interpol - Eefje de Visser - Imagine Dragons
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Ik vond het heerlijk dat ik Rammstein kon ontlopen in 2016 door naar Stage 4 te gaan om Noisia mee te pakken.
Een of andere heer McCartney wilde de dag na Rammstein niet dat er nog een andere act speelde tegelijk met hem.. en zo was het alternatief tijdens de headliner meteen verleden tijd.

3 act tegelijk laten optreden als je 4 podia hebt is eigenlijk echt not done..

Dit jaar is er veeeeel te weinig alternatieve dance, zoals Noisia, Pendulum, Chase & Status, etc..

Even alle ergernissen opgesomd, nu weer door..

Maar goed, zoals ieder jaar, genoeg te klagen, maar wat hebben we er zin in!! ???
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.256
4.534
nou, ja ik heb een theorie over die "zondag headliner" ?

maar heb die al een tijdje in de koelkast geparkeerd voor het Pinkpop 2023 topic ?
Denk dat die langzaam ook maar geopend kan worden he? Iedereen heeft langzaam zijn dagen uitgestippeld en benoemd, dan kunnen we nog een paar pagina's vullen over dat het bier te duur is en/of dat het in plastic bekertjes zit, maar verder is er niet zo veel meer te bespreken, I guess ;).
 
  • Confetti
Waarderingen: DennisvdBr

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Ik begrijp die wens van jullie niet helemaal om tijdens de headliner nog een act op een klein podium te zetten. Praktijk is dat er nauwelijks publiek op af komt en dat zo'n act vanwege het geluid van het hoofdpodium nooit tot zijn recht zal komen. Je doet daar de artiest en het publiek nooit een plezier mee.

BKS deed zoiets met Marika Hackman en 20 man publiek tijdens Arcade Fire en dat was geen succes....
Ja maar dan moet die ene naam net wel je ding zijn of je moet vroeger naar huis.

Ik was tijdens RW19 héél blij dat ik naar New Order/Underworld kon gaan tijdens Muse en naar The Good The Bad & The Queen tijdens Florence, of anders waren die avonden wel heel snel klaar.

Dit jaar overwoog ik de zondag voor een kaartje (zeker met Kacey), maar ik wil zou Imagine Dragons ook skippen. Dan is het toch fijn om alternatieven te hebben?
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Vrijdag:
Ten Times a Million - Antoon - Danny Vera - Smash Into Pieces - Nightwish - Greta van Fleet - Twenty One Pilots – Nothing But Thieves - Metallica

Zaterdag:
Ramkot - Selah Sue - Crowded House - Chef'Special - KennyHoopla - Måneskin - Lost Frequencies - Pearl Jam

Zondag:
Navarrrone - Festileaks meeting (goed idee!) - Dead Poet Society - Ziggy Marley - De Staat - Volbeat - Imagine Dragons

Dikgedrukt zijn de must-sees, de rest wil ik heel graag zien.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Denk dat die langzaam ook maar geopend kan worden he? Iedereen heeft langzaam zijn dagen uitgestippeld en benoemd, dan kunnen we nog een paar pagina's vullen over dat het bier te duur is en/of dat het in plastic bekertjes zit, maar verder is er niet zo veel meer te bespreken, I guess ;).
En dat is best lekker!!!! Ik zeg: nog 55 dagen te gaan!
 
  • Confetti
Waarderingen: DennisvdBr

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
Ik heb nog nooit een Pinkpop gezien waar er geen vervelende clashes waren, maar het is ze gelukt dit jaar. Gewoon geen enkele clash als ik was gegaan. Dat moet ook heerlijk zijn. Oh, en 2,5 uur Pearl Jam is natuurlijk ook best wel fijn.
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Mijn spoorboekje

Vrijdag 17 juni
Antoon of Floor Jansen – IDLES – Nightwish – Greta van Fleet – Twenty One Pilots – Parcels of Nothing But Thieves – Metallica


Zaterdag 18 juni
Ramkot – Frank Carter & the Rattlesnakes – Crowded House – Courtney Barnett – KALEO – DeftonesManeskin Pearl Jam


Zondag 19 juni
Navarone - Turnstile – Ziggy Marley – Inhaler of Zara Larson – Interpol – Nile Rodgers & Chic – Volbeat – Imagine Dragons
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

mart1234

Support act
27 nov 2019
867
349
toen Nothing but Thieves werd aangekondigd zag ik hier toch veel kritiek over waarom ze alleen aangekondigd waren en zo hoog staan maar zie nu bij bijna iedereen dat ze er heen willen
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en DennisvdBr

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
762
1.275
Ook ik heb eindelijk tijd gehad om mijn spoorboekje te maken :ROFLMAO:. Voor mij gaat het zeer waarschijnlijk het volgende worden:

Vrijdag:
Ten Times A Million - Antoon of Floor Jansen - Danny Vera - Smash Into Pieces - dan even eten denk ik - Nightwish - Froukje - Twenty One Pilots - Nothing But Thieves - Metallica

Zaterdag:
Frank Carter & The Rattlesnakes - Crowded House - Chef'Special - eten - Deftones - Maneskin - Royal Blood/Lost Frequencies - Pearl Jam

Zondag:
Joost (hopelijk dit x wel een x op tijd :ROFLMAO:) - Festileaks meeting tijdens Maan zeer goed idee - Nog ff verdiepen in Turnstille, Mother Mother en Dead Poet Society maar ik heb momenteel Turnstille staan - Ziggy Marley - Even kijkenbij Zara Larsson, ff happie eten, stukje zien van De Staat maar inmiddels al best vaak gezien dus zeer benieuwd naar MEAU - Dermot Kennedy - Volbeat - Imagine Dragons

EDIT:

Dikgedrukt zijn mijn must sees, de rest wil ik graag zien
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.060
6.102
zojuist bericht ontvangen dat Landgraaf Live in 2022 niet door gaat.

anders was 6 mei voor mij de eerste dag terug om Megaland voor een concert, op een tributedag "In Honer of Megaland"...
maar helaas...

nu zal wel 17 juni 2022 12:00 weer Megaland op lopen nog meer speciaal worden dan dat het al zou zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: bootje76

Roman

Campingartiest
10 apr 2014
89
27
zojuist bericht ontvangen dat Landgraaf Live in 2022 niet door gaat.

anders was 6 mei voor mij de eerste dag terug om Megaland voor een concert, op een tributedag "In Honer of Megaland"...
maar helaas...

nu zal wel 17 juni 2022 12:00 weer Megaland op lopen nog meer speciaal worden dan dat het al zou zijn!
Waar heb je dat vandaan Dennis?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken