Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Nou, toch redelijk vlot eruit gekomen. Mijn voorlopige spoorboekje:

VRIJDAG
Ten Times a Million - Floor Jansen - Danny Vera - IDLES - Nightwish - Greta van Fleet - Eten bij Wies/TOP - Nothing but Thieves - Metallica

ZATERDAG:
Son Mieux - Ramkot - Frank Carter - Crowded House - Chef Special - Eten bij Kaleo/KennyHoopla - Deftones - Maneskin - Royal Blood - Pearl Jam

ZONDAG:
Navarone - Festileaks meeting tijdens Maan/W.H.Lung !?! - Turnstile - Ziggy Marley - Inhaler - De Staat - Interpol - Eten bij CHIC - Volbeat - Eindfeestje bij Imagine Dragons

Ga zo mijn spoorboekje maken!
Jammer dat de Garden of Love is verdwenen! Gaf mij eventjes een rust momentje ?

Voor mij alleen de vrijdag.

Ten Times A Million / Floor Jansen /
Danny Vera / IDLES
Nightwish / Greta Van Fleet (Froukje zie ik wel ergens anders) / WIES/ Twenty One Pilots / Nothing But Thieves / Metallica

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr
Mijn spoorboekje

Vrijdag 17 juni
MY BABY – Floor Jansen – Danny Vera – IDLES – Nightwish – Greta van Fleet – Twenty One Pilots – Nothing But Thieves – Metallica

Zaterdag 18 juni
Ramkot – Frank Carter & the Rattlesnakes – Crowded House – Courtney Barnett – KALEO – Deftones – Maneskin – Royal Blood – Pearl Jam

Zondag 19 juni
Turnstile – Ziggy Marley – Inhaler – De Staat – Interpol – Nile Rodgers & Chic – Volbeat – Imagine Dragons

Nou, toch redelijk vlot eruit gekomen. Mijn voorlopige spoorboekje:

VRIJDAG
Ten Times a Million - Floor Jansen - Danny Vera - IDLES - Nightwish - Greta van Fleet - Eten bij Wies/TOP - Nothing but Thieves - Metallica

ZATERDAG:
Son Mieux - Ramkot - Frank Carter - Crowded House - Chef Special - Eten bij Kaleo/KennyHoopla - Deftones - Maneskin - Royal Blood - Pearl Jam

ZONDAG:
Navarone - Festileaks meeting tijdens Maan/W.H.Lung !?! - Turnstile - Ziggy Marley - Inhaler - De Staat - Interpol - Eten bij CHIC - Volbeat - Eindfeestje bij Imagine Dragons
Tijdens CHIC wil ik Sea Girls nog wel zien, maar dit komt aardig overeen met mijn lijstje tot nu toe. Moet nog wel wat artiesten luisteren..

Snap niet helemaal dat je nightwish zo laag zet en dan op je poster wel hoog
Kan me zo voorstellen dat het voor mevrouw Jansen niet heel fijn is om een hele dag te moeten wachten op het terrein/backstage. Vermoed dat deze indeling zo haar het best uitkomt.

Enige wat ik wel echt merk is dat je door de nieuwe opzet amper naar de stage 4 kan want je mist dan meestal gewoon 2 andere namen

Mijn spoorboekje:

Vrijdag: My Baby - Floor Jansen - Danny Vera - Nightwish - Greta van Fleet- Nothing But Thieves - Metallica

Zaterdag: Son Mieux - Ramkot - Frank Carter & The Rattlesnake - Crowded House - Courtney Barnett - Deftones - Mäneskin - Pearl Jam

Zondag: Navarone - (tijdens Maan festileak meeting?) - Turnstill - Ziggy Marley - Inhaler - Interpol - Nile Rodgers & Chic - Volbeat en op afstand Imagine Dragons en anders eerder naar huis

• Leuk
Mijn spoorboekje voor het weekend

Vrijdag 17 juni
Ten Times A Million - Floor Jansen - Danny Vera - Idles/ Smash into Pieces - Nightwish - Greta van Fleet - Twenty One Pilots - NBT / Parcels - Metallica

Zaterdag 18 juni
Son Mieux - Ramkot - Frank Carter & the Rattlesnakes - Crowded House - Chef'Special -Kaleo/KennyHoopla/Deftones - Maneskin - Royal Blood/Lost Frequencies, - Pearl Jam

Zondag 19 Juni
Joost - Turnstille - Ziggy Marley - Inhaler - De staat - Dermot Kennedy - Nile Rodgers & Chic - Volbeat - Imagine dragons

Lastige clashes:
Eerste lastige Idles/ Smash into Pieces
2de clash - Nothing But Thieves voor de 3de keer of Parcels voor de eerste....
3de en hoe... Kaleo/KennyHoopla/Deftones wil ik alle 3 helemaal zien
4de Weer een lastige, namelijk Royal Blood/Lost Frequencies, toch wel 2 shows die ik heel graag wil zien, maar waarschijnlijk voor Royal Blood
5de doet ook beetje pijn, Volbeat en Eefje.

• Leuk
Niemand zal naar Sylvie Kreusch gaan, en dat snap ik gezien de clash met zowel Parcels en NBT, maar wát gaf deze vrouw zojuist een show weg in Maastricht. Verdiend echt een veel betere spot, althans, meer publiek dan er zal gaan staan.

Mijn program:

Vrijdag: Ten times a million - Floor Jansen - Smash into Pieces - Grandson - Twenty One Pilots - Nothing But Thieves - Metallica

Zaterdag: Son Mieux - Ramkot - Frank Carter - Crowded House - Chef Special/Saint PHNX (clash) - KennyHoopla - Deftones - Royal Blood - Pearl Jam

Zondag: Joost (liggend in het gras nog wakker te worden) - Turnstile - Ziggy Marley - Inhaler/Zara Larsson (afhankelijk van weer, stemming, zin om de tent in te gaan) - De Staat - Interpol - Nile Rodgers - Volbeat - Imagine Dragons

Kortom: ik hang veel bij Stage 4. Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken, open air stage, geen tent meer, vond "dat tentje" wel zijn charme hebben.

• Leuk
Ik ga alleen op de zaterdag.

Mijn 'must sees' die dag zijn mooi over de dag verspreid (Crowded House, Courtney Barnett, Deftones en Pearl Jam).
Heel netjes dat Pearl Jam 2,5 uur krijgt.

Maar: Dat hele blok tussen Deftones en Pearl Jam vind ik tegelijk wel erg schraal hoor.
Hoe komt Maneskin als sub op het hoofdpodium terecht?
En in welk universum is Kaleo een grotere naam dan Crowded House?

Voorlopig wordt het iets als Son Mieux - Selah Sue - Crowded House - Courtney Barnett - Deftones - ??? (eten en bier) - Pearl Jam

• Leuk
Niemand zal naar Sylvie Kreusch gaan, en dat snap ik gezien de clash met zowel Parcels en NBT, maar wát gaf deze vrouw zojuist een show weg in Maastricht. Verdiend echt een veel betere spot, althans, meer publiek dan er zal gaan staan.
Ik denk dat ik dan misschien wel semi-alleen bij Sylvie Kreusch ben. Maar knap waardeloos inderdaad als je 4 podia hebt, 3 podia tegelijk spelen.

Ai, geen clashes voor mij bovenin op Vrijdag, maar weet niet of ik echt zin heb om Naar Nightwish, Greta van Fleet, Twenty one pilots, Nothing but thieves en Metallica telkens van stage te wisselen en overal achteraan te staan. Misschien Greta en Nothing but thieves toch skippen dan.... :(

Ai, geen clashes voor mij bovenin op Vrijdag, maar weet niet of ik echt zin heb om Naar Nightwish, Greta van Fleet, Twenty one pilots, Nothing but thieves en Metallica telkens van stage te wisselen en overal achteraan te staan. Misschien Greta en Nothing but thieves toch skippen dan.... :(
Dit vind ik ook erg vervelend aan Pinkpop. Met een dergelijk tijdschema zou een dubbele Main Stage, zoals bij Graspop, echt van toegevoegde waarde zijn.

Pinkpop doet het echter al jaren zo, dat je of moet kiezen of dat je tussendoor op en neer aan het rennen bent met als risico dat je in de file staat als je elk optreden tot de laatsts noot hoort.

dingen die me vooral opvallen...

Hoofdpodium heet dus nu definitief "SOUTH"... (ik opper toch nogmaals, er zal vast de naam "Jan Smeets Stage" gereserveerd zijn).
Clashes tussen NL-acts, dat was voorheen, volgens mij, niet. Maar met het aantal NL-acts op het affiche lijkt me dat een onvermijdelijk euvel.
Is het qua genres over de tijdblokken redelijk verdeeld, een enkele lichte uitzondering, al valt het blok met Turnstile, Mother Mother en Dead Poet Society wel enorm op.
Wat ook opvalt is nog altijd geen act op Stage 4 gelijktijdig met de headliner. Iets wat met meer acts op Stage 4 en de aankomende veranderingen toch wel verwacht kon worden, ook om de veelgevraagde alternatief tijdens de headliner te bieden. Ik wil nog maar zien hoe dat uit pakt, nu zijn er zelfs tijdblokken met overlap van 3 acts. Ik zou dan toch de tip aan Pinkpop geven, volgend jaar wel een Stage 4 act tijdens de headliner of dan toch een act minder op Stage 4 en weer gelijktijdige blokken met hoofdpodium?
Voor 2023 lijkt me ook dat we geen Nu of Nooit winnaar meer hebben, er is dan imo weer de mogelijkheid om ook een act op Noord te laten starten, wat weer een +1 act is voor de openingsdag.
Dit jaar valt ook op, de mainstage sub heeft geen 1,5 uur, alleen TOP 1uur en 20 minuten. Maar ook Volbeat, op Noord, heeft 1 uur en 15 minuten met 15 minuten uitloop (?).
Opvallend ook het kwartier voor de headliners, dat is echt zo'n moment om publiek een positie te laten innemen lijkt me, zodat "iedereen" optijd kan komen (fyi, Fleetwood Mac begon 2019 al in dat kwartier).
Vraag me ook af, als Noord podium daadwerkelijk omgedraaid gaat worden, hoe pakt dat uit qua geluid aan de voorzijde van de tent?
Uberhaupt, hoe pakt dat uit als Noord, Tent en Stage 4 gelijktijdig spelen qua geluid?
Zo te zien ben ik niet bij Stage 4, al ga ik heel misschien alsnog Ramkot bekijken (moet toch van Son Mieux op Noord naar Frank Carter in de Tent).
Anders opvallend punt, weinig dj / dance dit jaar (niet dat ik dat een probleem vind), maar wel veel gitaarwerk (i approve).
De mix tussen oude namen en nieuwe namen lijkt me goed in balans dit jaar.
Commentaar dat ik wel vaak zag, was over het aantal vrouwelijke acts, daar lijkt Pinkpop op gelet te hebben en ruimschoots aan voldaan.

Waarschijnlijk ben ik (traditioneel) weer veel op en neer tussen South en Noord dit jaar, enkel bij Stage 4 misschien bij Ramkot en in de Tent enkel waarschijnlijk voor Elle Hollis, Blaudzun, Frank Carter, Navarone en Inhaler.
(... en zoals eerder aangegeven aan Pinkpop, let op voldoende toiletten!)
Al met al, dik tevreden... Alleen zien het uitpakt met Stage 4 aankomend jaar.

@RickHuissen goed idee!
ZONDAG:
Navarone - Festileaks meeting tijdens Maan/W.H.Lung !?! - Turnstile -

ach mensen, hoe dan ook, NOG 8 WEKEN TOT PINKPOP 2022 ?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Dit vind ik ook erg vervelend aan Pinkpop. Met een dergelijk tijdschema zou een dubbele Main Stage, zoals bij Graspop, echt van toegevoegde waarde zijn.

Pinkpop doet het echter al jaren zo, dat je of moet kiezen of dat je tussendoor op en neer aan het rennen bent met als risico dat je in de file staat als je elk optreden tot de laatsts noot hoort.
Het is gewoon onmogelijk om twee MainStages op MegaLand naast elkaar te plaatsen. Daar is de ruimte er niet voor.

Daarnaast hopen ze op deze manier drukte voor de mainstages te voorkomen. Mensen verspreiden zich nu meer.

Ik denk wel dat er bewust meer overlap zit tussen acts dit jaar en dat er soms drie acts tegelijk spelen. Het lijkt er een beetje op dat ze dit hebben gedaan om bezoekersaantallen goed te laten doorstromen. Vaak was het zo dat na een optreden er van twee stages mensen zich gingen verplaatsen. Nu zal het zo zijn dat dit meer verdeelt wordt (verwacht ik)).

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en DennisvdBr
Ik begrijp die wens van jullie niet helemaal om tijdens de headliner nog een act op een klein podium te zetten. Praktijk is dat er nauwelijks publiek op af komt en dat zo'n act vanwege het geluid van het hoofdpodium nooit tot zijn recht zal komen. Je doet daar de artiest en het publiek nooit een plezier mee.

BKS deed zoiets met Marika Hackman en 20 man publiek tijdens Arcade Fire en dat was geen succes....

Vrijdag :
Ten Times A Million - Floor Jansen - Eten/drinken - IDLES - Nigthwish - Greta van Fleet- 21 Pilots - Nothing But Thieves - Metallica

Zaterdag:
Son Mieux - Ramkot - Frank Carter - Eten/drinken - Kenny Hoopla ( half uurtje jammer genoeg) - Deftones - Maneskin - Royal Blood - Pearl Jam

Zondag:
Navarone - W. H. Lung - Wat een clash!! drie bands die ik wel wil zien - Inhaler - De Staat - Interpol - Sea Girls - Volbeat - Imagine Dragons

als ik het zo bij elkaar zet denk ik wel echt van wat een editie is dit!!

• Leuk
Vrijdag:
Antoon – Idles – Nightwish – Froukje – Twenty One Pilots – Nothing But Thieves - Metallica

Zaterdag:
Son Mieux – Selah Sue – Crowded House – Courtney Barnett – Deftones – Royal Blood – Pearl Jam

Zondag:
Ziggy Marley – Zara Larsson – De Staat – Interpol – Nile Rodgers & Chic – Eefje de Visser – Imagine Dragons

• Leuk

Users who are viewing this thread