dingen die me vooral opvallen...
Hoofdpodium heet dus nu definitief "SOUTH"... (ik opper toch nogmaals, er zal vast de naam "Jan Smeets Stage" gereserveerd zijn).
Clashes tussen NL-acts, dat was voorheen, volgens mij, niet. Maar met het aantal NL-acts op het affiche lijkt me dat een onvermijdelijk euvel.
Is het qua genres over de tijdblokken redelijk verdeeld, een enkele lichte uitzondering, al valt het blok met Turnstile, Mother Mother en Dead Poet Society wel enorm op.
Wat ook opvalt is nog altijd geen act op Stage 4 gelijktijdig met de headliner. Iets wat met meer acts op Stage 4 en de aankomende veranderingen toch wel verwacht kon worden, ook om de veelgevraagde alternatief tijdens de headliner te bieden. Ik wil nog maar zien hoe dat uit pakt, nu zijn er zelfs tijdblokken met overlap van 3 acts. Ik zou dan toch de tip aan Pinkpop geven, volgend jaar wel een Stage 4 act tijdens de headliner of dan toch een act minder op Stage 4 en weer gelijktijdige blokken met hoofdpodium?
Voor 2023 lijkt me ook dat we geen Nu of Nooit winnaar meer hebben, er is dan imo weer de mogelijkheid om ook een act op Noord te laten starten, wat weer een +1 act is voor de openingsdag.
Dit jaar valt ook op, de mainstage sub heeft geen 1,5 uur, alleen TOP 1uur en 20 minuten. Maar ook Volbeat, op Noord, heeft 1 uur en 15 minuten met 15 minuten uitloop (?).
Opvallend ook het kwartier voor de headliners, dat is echt zo'n moment om publiek een positie te laten innemen lijkt me, zodat "iedereen" optijd kan komen (fyi, Fleetwood Mac begon 2019 al in dat kwartier).
Vraag me ook af, als Noord podium daadwerkelijk omgedraaid gaat worden, hoe pakt dat uit qua geluid aan de voorzijde van de tent?
Uberhaupt, hoe pakt dat uit als Noord, Tent en Stage 4 gelijktijdig spelen qua geluid?
Zo te zien ben ik niet bij Stage 4, al ga ik heel misschien alsnog Ramkot bekijken (moet toch van Son Mieux op Noord naar Frank Carter in de Tent).
Anders opvallend punt, weinig dj / dance dit jaar (niet dat ik dat een probleem vind), maar wel veel gitaarwerk (i approve).
De mix tussen oude namen en nieuwe namen lijkt me goed in balans dit jaar.
Commentaar dat ik wel vaak zag, was over het aantal vrouwelijke acts, daar lijkt Pinkpop op gelet te hebben en ruimschoots aan voldaan.
Waarschijnlijk ben ik (traditioneel) weer veel op en neer tussen South en Noord dit jaar, enkel bij Stage 4 misschien bij Ramkot en in de Tent enkel waarschijnlijk voor Elle Hollis, Blaudzun, Frank Carter, Navarone en Inhaler.
(... en zoals eerder aangegeven aan Pinkpop, let op voldoende toiletten!)
Al met al, dik tevreden... Alleen zien het uitpakt met Stage 4 aankomend jaar.
@RickHuissen goed idee!
ZONDAG:
Navarone - Festileaks meeting tijdens Maan/W.H.Lung !?! - Turnstile -
ach mensen, hoe dan ook,
NOG 8 WEKEN TOT PINKPOP 2022 ?