Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Geen Kacey Musgraves. Daar gaat toch wel 1 van de meest bijzondere acts van het weekend.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Kacey Musgraves genoodzaakt is Landgraaf over te slaan.

Op Pinkpop zondag, 19 juni, reist de Canadese groep Mother Mother af naar Landgraaf. De groep bestaat al zeventien jaar en heeft met hun alternatieve rock een trouwe fanbase opgebouwd in eigen land. Nadat hun liedjes viral gingen op TikTok, wisten zij ook internationaal harten te stelen. Ook nieuw in de line-up en hekkensluiter is het viertal van Dead Poet Society. Na zes jaar lang singles en EP’s te hebben uitgebracht, verscheen in maart 2021 eindelijk het debuutalbum. Het album onderstreept de veelzijdigheid van de band. Stuwende poprocksongs, experimentele trekjes, bluesy ondertonen en een krachtige en heldere zang: de band doet het allemaal.
apart
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Lijkt erop dat ze ook alleen Landgraaf niet doet en de rest van de tour wel.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
481
194
Oke, geen grote naam meer dus, toch wel weer enigzins te hoge verwachtingen gehad voor die laatste naam.
Maarja tijdschema incoming soon!!
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
741
445
Weinig spannende namen die worden toegevoegd op de zondag, apart om daar zo lang op te moeten wachten
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Daar gaat Tiësto haha. Het ziet ernaar uit dat Nile Rodgers gaat subben ook. Vreemd...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Echt niet. Die sub is voor Volbeat natuurlijk...

EDIT: da's natuurlijk ook maar mijn mening, dus zal 'm even toelichten: Volbeat schurkt tegen headliner aan, alleen nog niet voor zo'n major festival als Pinkpop. Wel denk ik dat ID een zwakke broeder is tussen het geweld van PJ en Metallica, en dat die dus wel wat ruggesteun van een flinke band als Volbeat kunnen gebruiken. Voor mensen die ID zelf weinig tot niks aan vinden, zou Volbeat gevoelsmatig weleens hun 'headliner van de dag' kunnen zijn. Ik denk dat het onmogelijk is om Volbeat op Noord te zetten als afsluiter, en lager dan sub lijkt me ook echt ondenkbaar. Ik denk dat Nile Rodgers ofwel Noord afsluit, ofwel de twee-na-laatste act op mainstage is...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.494
6.167
Een grote naam als Interpol tussen Eefje de Visser en Maan blijft een gek gezicht.

Vraag me af waarom Kacey Musgraves niet meer op Pinkpop staat. Lijkt niet alsof de rest van de tour gecanceld is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken