Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik verwacht niet dat er nog van dat soort dingen "terug gedraaid" worden.
Enkel met wegvallen van acts komen imo andere acts in beeld.

In het kader van ticket-bewaren, verwacht ik dat de insteek gaat zijn zo veel mogelijk copy-paste.
Maar, wellicht dat Pinkpop daar dinsdag avond iets over gaat bekendmaken?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Dan is de vraag of je Post Malone nog terug kan draaien en die alsnog op een lagere spot kan zetten. Misschien wil hij dat niet meer nu hij tot headliner benoemd was. Je weet het niet…

Mwah. De groten der aarde wel, maar daaronder is er best wat mogelijk. Er zijn ook acts die ooit headliner waren, en later voor een lagere spot terugkwamen. Zo uit mijn hoofd o.a. Placebo en Snow Patrol? Zolang de centjes het mogelijk maken...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Het kan... uiteraard.
Maar aangezien, volgens de geruchten, Coldplay de weggevallen act is. Verwacht ik met alle gedoe rondom dat tourgebeuren van ze en nu dit, niet dat Coldplay in the picture komt voor 2021.

Ik denk eerder aan, Foo Fighters of Pearl Jam, stel (wat ik niet verwacht) dat Malone door de Postpone een andere spot op het affiche krijgt in 2021.
En dan nog, verwacht ik eerder een meer vergelijkbare vervanger.
Dan zou een Billie Eilish passend zijn als "jonge" headliner of een Eminem als HipHop achtige vervanger, zoiets.

Graspop gaf in ieder geval aan uiterste best om zoveel mogelijk bands van de GMM20 line-up over te zetten naar de GMM21 line-up.
Ik wacht even een bericht van Pinpop af... Misschien geven ze ook iets aan?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
wenteldave wrote:
Dan is de vraag of je Post Malone nog terug kan draaien en die alsnog op een lagere spot kan zetten. Misschien wil hij dat niet meer nu hij tot headliner benoemd was. Je weet het niet…

Mwah. De groten der aarde wel, maar daaronder is er best wat mogelijk. Er zijn ook acts die ooit headliner waren, en later voor een lagere spot terugkwamen. Zo uit mijn hoofd o.a. Placebo en Snow Patrol? Zolang de centjes het mogelijk maken…

Post Malone is gewoon headlinermateriaal.

Zou wat sneu zijn voor de mensen met eem dagkaart als een eventuele vervanging volgend jaar ineens nog een oude rockband is. Een soortgelijke act zou dan eerlijker zijnm
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Crowded House verschuift de hele Europese tour naar 2021. Zoek en vind het gat voor Pinkpop 2021:

June 16 2020 > June 12 2021 – Cardiff UK, Motorpoint Arena
June 17 2020 > June 09 2021 – Glasgow UK, The SSE Hydro
June 18 2020 > June 11 2021 – Birmingham UK, Arena Birmingham
June 23 2020 > June 22 2021 – Berlin Germany, Tempodrom
June 24 2020 > June 23 2021 – Cologne Germany, Live Music Hall
July 04 2020 > June 14 2021 – London UK, Roundhouse
July 05 2020 > June 15 2021 – London UK, Roundhouse
July 06 2020 > June 16 2021 – London UK, Roundhouse
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Crowded House verschuift de hele tour naar 2021. Zoek en vind het gat voor Pinkpop 2021:

June 16 2020 > June 12 2021 – Cardiff UK, Motorpoint Arena
June 17 2020 > June 09 2021 – Glasgow UK, The SSE Hydro
June 18 2020 > June 11 2021 – Birmingham UK, Arena Birmingham
June 23 2020 > June 22 2021 – Berlin Germany, Tempodrom
June 24 2020 > June 23 2021 – Cologne Germany, Live Music Hall
July 04 2020 > June 14 2021 – London UK, Roundhouse
July 05 2020 > June 15 2021 – London UK, Roundhouse
July 06 2020 > June 16 2021 – London UK, Roundhouse

als Pinkpop naar 18-19-20 juni 2021 gaat, en ze nemen de zaterdag, zou zaterdag 19 juni zijn.
CaS zou ook passen, vrijdag 25 juni 2021 trouwens
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.197
rickhuissen wrote:

wenteldave wrote:
Dan is de vraag of je Post Malone nog terug kan draaien en die alsnog op een lagere spot kan zetten. Misschien wil hij dat niet meer nu hij tot headliner benoemd was. Je weet het niet…


Mwah. De groten der aarde wel, maar daaronder is er best wat mogelijk. Er zijn ook acts die ooit headliner waren, en later voor een lagere spot terugkwamen. Zo uit mijn hoofd o.a. Placebo en Snow Patrol? Zolang de centjes het mogelijk maken…

Post Malone is gewoon headlinermateriaal.

Zou wat sneu zijn voor de mensen met eem dagkaart als een eventuele vervanging volgend jaar ineens nog een oude rockband is. Een soortgelijke act zou dan eerlijker zijnm
En als ie alsnog op dezelfde dag staat, maar dan als sub of voor mijn part in de Brightlands om 13.00?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Dan krijgt hij minder speeltijd.... dat zou balen zijn.

Zie hem ook niet voor minder dan headliner komen. Mits hij toch sub staat dan alsnog graag een soortgelijke act binnen hetzelfde genre als headliner. Eilish of Eminem of Swift oid.

Zie het probleem niet zo. Mocht het programma worden overgeheveld dan staan er twee oude rockbands op het programma. Is het dan zo'n probleem dat de andere headliner binnen een ander genre valt?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Post Malone is gewoon headlinermateriaal.

Vast wel. Die discussie wil ook niet aan gaan. Hij stond daar geboekt dit jaar, dus je hebt gelijk. Dat sommige bronnen aangeven dat dit niet het originele plan was, doet daar niets aan af. En of dat bericht klopt weten we ook nieteens. Ik geef enkel en alleen aan dat ik het mogelijk acht dat hij wordt gedowngraded (is dat een woord?). Die mogelijkheid zie ik bij RHCP en GnR niet. Die komen niet als ze niet headlinen. Denk ik.

Zou wat sneu zijn voor de mensen met eem dagkaart als een eventuele vervanging volgend jaar ineens nog een oude rockband is. Een soortgelijke act zou dan eerlijker zijnm

Daar heb je wel een goed punt. De verschoven editie moet voor IEDEREEN zo goed mogelijk in ere hersteld worden, ook de kopers van een zaterdag ticket. Als er dus een nieuwe headliner komt die de plek van Post Malone inneemt, is het logisch dat je goed kijkt naar welke artiest hier het beste in past. In dat kader is het ook belachelijk om je goedkeuring te geven voor Coldplay als vervanger van GnR :p
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ja absoluut, eens hoor. Hoop voor de mensen met kaarten dat het programma zoveel mogelijk in ere wordt gehouden. Waar mogelijk natuurlijk. Betekent wel dat dit topic voor het eerst in jaren de 100 paginas niet gaat halen. :p

Vraag me wel af hoe Pinkpop hier naar kijkt. Van wat ik begreep viel op de vrijdag na de kaartverkoop wat tegen. Misschien gaan die het juist wel voor elkaar proberen te boksen Malone als sub voor GnR te laten spelen en er dan een nieuwe headliner bijgooien.

Heel boeiend allemaal imo. Een situatie die we nooit echt eerder zo hebben meegemaakt. (En hopelijk nooit weer meemaken.) Hoop echt dat we 2021 weer kunnen festivallen. Mis de festivalzomers nu al.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Als Limestone Festival en Tinderbox komende dagen met een nieuwe datum komen is het misschien wat makkelijker puzzelen met de data van Post Malone.
Lollapalooza Zweden is een week later gaan zitten in 2021, July 2-4, 2021.
Maar kan me voorstellen dat ook Hyde Park rond Lolla Zweden kan zitten.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Ik denk dat de combi Volbeat - GnR redelijk sterk is voor een rock dagje. Daar zou ik niet als eerste het mes in zetten...

Als de zaterdag inderdaad het hardst een boost nodig heeft, dan zou ik daar in het niet-rock genre gaan versterken. Een sterke sub, een sterke headliner en Malone sub, of een co-headliner van 2 optredens die beiden 1,5 á 2 uur duren, er kan van alles. Malone / Eilish ( / Marshmello) klinkt ineens best goed. Allen spelen geen gig van 2 uur, maar samen zetten ze wel zeker 4 uur weg en de kaartverkoop krijgt wel een boost van Eilish...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Of misschien dat de data voor Swift nu beter vallen. Post Malone met daarna Taylor Swift zou echt een droomdagje zijn.

Benieuwd of die zaterdag de boost het hardst nodig heeft. Denk dat za en zo best weleens aardig gelijk oplopen.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Of misschien dat de data voor Swift nu beter vallen. Post Malone met daarna Taylor Swift zou echt een droomdagje zijn.

Benieuwd of die zaterdag de boost het hardst nodig heeft. Denk dat za en zo best weleens aardig gelijk oplopen.

Zou kunnen. De zondag had natuurlijk als nadeel dat veel rockers dat weekend in Dessel zouden vertoeven. De zaterdag had als nadeel dat de namen lang uitbleven, en toen er wat meer gedropt werden, kwam mevrouw Corona al om de hoek kijken. Beiden liepen in ieder geval niet echt hard...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.197
Ben benieuwd of Graspop en Pinkpop (en Hellfest, etc.) weer in hetzelfde weekend gaan zitten...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ben benieuwd of Graspop en Pinkpop (en Hellfest, etc.) weer in hetzelfde weekend gaan zitten…
dat ja...

Hellfest en Graspop alvast wel.
Hurricane/Southside nog geen datum.
18-20 juni 2021 zou niet heel vreemd zijn imo
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
735
436
Was het eigenlijk niet de planning dat Rammstein festivals zou doen voor 2021? Maar dat kan natuurlijk ook allemaal veranderd zijn met dat klote virus?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Processierups wrote:
Crowded House verschuift de hele tour naar 2021. Zoek en vind het gat voor Pinkpop 2021:

June 16 2020 > June 12 2021 – Cardiff UK, Motorpoint Arena
June 17 2020 > June 09 2021 – Glasgow UK, The SSE Hydro
June 18 2020 > June 11 2021 – Birmingham UK, Arena Birmingham
June 23 2020 > June 22 2021 – Berlin Germany, Tempodrom
June 24 2020 > June 23 2021 – Cologne Germany, Live Music Hall
July 04 2020 > June 14 2021 – London UK, Roundhouse
July 05 2020 > June 15 2021 – London UK, Roundhouse
July 06 2020 > June 16 2021 – London UK, Roundhouse

als Pinkpop naar 18-19-20 juni 2021 gaat, en ze nemen de zaterdag, zou zaterdag 19 juni zijn.
CaS zou ook passen, vrijdag 25 juni 2021 trouwens

Even los van Pinkpop maar wat we hier ook uit kunnen opmaken is dat Fleetwood Mac in ieder geval niet op tour zal gaan in 2021.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Was het eigenlijk niet de planning dat Rammstein festivals zou doen voor 2021? Maar dat kan natuurlijk ook allemaal veranderd zijn met dat klote virus?

Ik zie Rammstein niet snel meer festivals doen. Of toch niet bij Live National, met wie ze een halve vechtscheiding hadden niet? Weet niet of dat ook zo was bij Mojo.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Timmetje wrote:
Post Malone is gewoon headlinermateriaal.

Vast wel. Die discussie wil ook niet aan gaan. Hij stond daar geboekt dit jaar, dus je hebt gelijk. Dat sommige bronnen aangeven dat dit niet het originele plan was, doet daar niets aan af. En of dat bericht klopt weten we ook nieteens. Ik geef enkel en alleen aan dat ik het mogelijk acht dat hij wordt gedowngraded (is dat een woord?). Die mogelijkheid zie ik bij RHCP en GnR niet. Die komen niet als ze niet headlinen. Denk ik.


Timmetje wrote:
Zou wat sneu zijn voor de mensen met eem dagkaart als een eventuele vervanging volgend jaar ineens nog een oude rockband is. Een soortgelijke act zou dan eerlijker zijnm

Daar heb je wel een goed punt. De verschoven editie moet voor IEDEREEN zo goed mogelijk in ere hersteld worden, ook de kopers van een zaterdag ticket. Als er dus een nieuwe headliner komt die de plek van Post Malone inneemt, is het logisch dat je goed kijkt naar welke artiest hier het beste in past. In dat kader is het ook belachelijk om je goedkeuring te geven voor Coldplay als vervanger van GnR
1f61b.svg

Mijn "suggestie" Coldplay voor GnR was ook niet heel serieus bedoeld hoor ;-). Ik denk zeker in het kader van het verzoek je ticket te bewaren en (nog) geen refund vragen, dat het heel wenselijk is dat de organisatie ervoor probeert te zorgen het programma zoveel mogelijk gelijk te laten zijn. Pas als dit echt niet mogelijk is, zou je m.i. verder moeten kijken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken