Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
Wauw, wat een top afsluiter daar in Landgraaf zeg.

Guns, Volbeat, Disturbed, Gojira op die zondag, doen ze goed daar.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Ik vind het trouwens wel opvallend dat bijna iedereen die Guns n Roses hun live reputatie afkraakt dat op basis van recensies en verslagen doet, terwijl veel leden hier op het forum die er zelf recentelijk live bij waren een grotendeels positieve ervaring beschrijven. Misschien is de beleving van een GnR concert toch wat meer dan wat de zure muziek journalistiek jullie wil doen geloven? Ook video opnames geven in mijn ogen vaak niet goed weer hoe de beleving van de muziek tijdens het concert zelf is. Hoe dan ook, ze staan er nu toch, zet je vooroordelen eens aan de kant en ga zelf een kijkje nemen. Als het dan tegenvalt kun je altijd nog weglopen en er gegrond over klagen.

Terwijl die recensies helemaal niet slecht waren/zijn over het algemeen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Black Lies wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Black Lies wrote:
I mean, los van dat ik het zelf kutmuziek vind, is het toch ook gewoon niet headlinerwaardig? Ik snap het ergens wel maar neem ook aan dat dit niet de eerste keuze was geweest.


1f606.svg


Jij trol.


Misschien kunnen ze het nog omdraaien: Volbeat headliner en Guns and Roses ervoor?

Nee joh, Gojira headliner!!!

Vraag me nu wel af welke artiest ze nog als headliner achter de hand hadden. Of was dat GNR al?

Achter de hand weet ik niet of dat wel zo is . Misschien is het wel zo dat GnR hun enige overgebleven optie was na het mislopen van alle andere. Om wat voor reden dan ook zijn er toch een aantal headliners niet doorgegaan. Misschien hadden ze hun hand wel bijna verspeelt en zijn ze achteraf heel blij dat het uiteindelijk met GnR wel gelukt is.....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Faith no More op Werchter. Die zag ook niemand aankomen denk ik... Benieuwd of PP nog verrassingen in petto heeft..
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
593
245
Faith No More zou ik ook graag op Pinkpop zien, maar alleen de zondag is een optie gezien hun tourschema dus dat is waarschijnlijk niet haalbaar met de namen die er al staan die dag.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Faith No More zou ik ook graag op Pinkpop zien, maar alleen de zondag is een optie gezien hun tourschema dus dat is waarschijnlijk niet haalbaar met de namen die er al staan die dag.
Je hebt twee opties in België en waarschijnlijk komt er binnenkort nog wel een zaalshow van Faith No More aan.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
593
245
tom93 wrote:
Faith No More zou ik ook graag op Pinkpop zien, maar alleen de zondag is een optie gezien hun tourschema dus dat is waarschijnlijk niet haalbaar met de namen die er al staan die dag.

Je hebt twee opties in België en waarschijnlijk komt er binnenkort nog wel een zaalshow van Faith No More aan.

Het wordt Pinkpop of Rock Werchter voor mij, dus wellicht lost het 'probleem' zich al op :wink:
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
oke….
Ik wilde in eerste instantie zeggen Bruce Springsteen, Metallica, Muse.

maar… ik zie liever act die er nog nooit (als headliner) stonden.
dan zou mijn ingeving zijn Neil Young (classic headliner), Iron Maiden (rock headliner) en Volbeat (nieuwe headliner)
daarnaast gok ik op, op Megaland door Buro Pinkpop georganiseerde losse concerten van Rammstein en AC/DC

( en dan heb ik niet eens goed nagedacht over de optie dat Coldplay en Eminem in 2020 wel best kunnen touren als headliner opties… )

ZO

Nou gefeliciteerd met volbeat ????‍♂️
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
123
31
Guns N' Roses. Eerste concert in het Goffertpark heb ik mij heel erg goed vermaakt (mede omdat een van mijn helden toen een paar nummertjes op gitaar meespeelde), jaar later op Graspop vond ik het concert (geloof dat ze toen 3,5 uur speelden) toch aan de (te) lange kant.

Ik ben er toch heel erg blij mee dat ze Pinkpop afsluiten. Met alle (in mijn ogen) mogelijke ellende welke de laatste maanden hier op het forum voorbij kwam (Swift/Ellish/Robbie Williams/Marco Borsato) kan ik hier prima mee leven! Sterker nog: ik zie ze liever dan Coldplay. Het mag live dan wellicht niet altijd even goed meer klinken, ze hebben genoeg hits die ik erg graag beluister.

De "harde" zondag in combinatie met de Red Hot Chili Peppers op vrijdag zorgen ervoor dat ik toch redelijk tevreden ben met het programma. Ik ga mij wel weer vermaken!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.823
Ik vind het best opvallend dat zoveel mensen positief zijn over de performance van Guns N’ Roses op Graspop. Ik beschouw mezelf als heel groot fan van de muziek van de band, maar na 30-40 minuten kon ik het niet meer aan. Zelfs Welcome To The Jungle kon me niet bekoren. Dit kwam puur en alleen door Axl Rose. Het heeft helemaal niks meer met zingen te maken wat die man doet: het is kraaien.

Ik was uiteindelijk iets van twee uur voor het einde van de gig alweer terug in Tilburg, met nog drie prachtige festivaldagen te gaan. Nee, ik zet GNR wel lekker op de plaat op.
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
De band en muziek is ook nix mis mee.
De zangers wel. Rhcp en GNR.
2 maal over the Hill zangers + vernieuwend rap act.
Tel uit je winst.
Ze zetten niet voor nix een breed en beter dagprogramma neer sinds 2014.
Headliners gaan de kaartverkoop niet naar grote hoogte brengen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
tom93 wrote:
Volgens mij ben jij nu je gram aan het halen..

Klopt met feiten.

Het is toch een forum en men kan toch gewoon zijn mening geven op basis van waarom je vermoed dat bepaalde acts gaan touren.
Speculeren hoort er ook bij natuurlijk, dat maakt het wel leuk.. Dat dingen later heel anders uitpakken hou je altijd.
Ik zou wel eens willen zien wie deze drie headliners had voorspelt 3 maanden geleden......, Ik denk helemaal niemand.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
tom93 wrote:
Volgens mij ben jij nu je gram aan het halen..

Klopt met feiten.

Wat probeer je hiermee te bereiken? Het hele doel van dit forum is een beetje namen gokken, geruchten bespreken en uiteindelijk festivals (na)bespreken. Daar hoort een beetje gokken en speculeren bij. Je kunt van vrijwel iedereen hier wel een foute voorspelling naar boven halen. Lekker belangrijk.

Jup. Dennis zat er met zijn voorspelling van de drie headliners naast. Ik ook. PJ vast ook. Oasis vast ook. Wenteldave vast ook. Etc. Etc. En ik ook nog tig keer. Iedereen die een voorspelling doet zit er wel eens naast.

Zullen we vanaf nu dan maar gewoon ophouden met speculeren en gokken omdat jij anders een oude post met een foute voorspelling naar bovenhaalt? Of probeer je hier een ander punt mee te maken?

Met andere woorden: Zullen we het gewoon leuk houden hier? :)

Meer on topic: Benieuwd naar de overige 20 a 30 namen en wanneer die komen. Zal wel na de winter zijn?
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Daantje wrote:

tom93 wrote:
Volgens mij ben jij nu je gram aan het halen..


Klopt met feiten.

Wat probeer je hiermee te bereiken? Het hele doel van dit forum is een beetje namen gokken, geruchten bespreken en uiteindelijk festivals (na)bespreken. Daar hoort een beetje gokken en speculeren bij. Je kunt van vrijwel iedereen hier wel een foute voorspelling naar boven halen. Lekker belangrijk.

Jup. Dennis zat er met zijn voorspelling van de drie headliners naast. Ik ook. PJ vast ook. Oasis vast ook. Wenteldave vast ook. Etc. Etc. En ik ook nog tig keer. Iedereen die een voorspelling doet zit er wel eens naast.

Zullen we vanaf nu dan maar gewoon ophouden met speculeren en gokken omdat jij anders een oude post met een foute voorspelling naar bovenhaalt? Of probeer je hier een ander punt mee te maken?

Het gaat niet om de foute voorspelling.
Maar om de wijsheid in pacht gedrag.
Je gelijk halen met een langdurige stilte die we niet gewend zijn en dan er een reactie uitgooien: zo.
Wees eens wat kritischer op je eigen festival.
Lul een slechte line up van hello festival toch ook niet recht.
Er waren hier deze wk mensen terecht kritisch op de moderator.
Owee als je uit de pas loopt hier.
Zijn er weer mensen als de kippen bij om je de les te lezen.
Wordt er niet anders van, laat me de mond niet snoeren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Dennis had vtv aangegeven enorm blij te zijn als het de Guns zouden zijn en zn reactie was daarom volgens mij een welgemeend "zo". Met andere woorden: "Zo. Die zijn binnen." Hij is er niet kritisch op omdat hij er blij mee is. Das iig hoe ik het las. Heeft niets met gelijk halen te maken. Je zoekt volgens mij meer achter zijn comment dan nodig is. :)

Anyway, we hebben de headliners! Benieuwd naar het complete dagprogramma en dan met name de zaterdag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken