Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

degrotegeneraal

Playlistbediener
20 feb 2019
49
0
degrotegeneraal wrote:
Ik heb kaartjes voor het tweede concert (de 23e), dus hoe kom je erbij dat er geen tweede concert is aangekondigd? Wel weer belachelijk duur, maar ja je leeft maar eens

Toen ik mijn bericht typte was er echt nog geen 2e concert in de verkoop.
Inmiddels heb ik ook twee staanplaatsen voor het concert op de 23e. Whoohooow! EDDIE!

Haha top dat je de kaarten ook hebt. Zit er over te denken om ook Werchter nog mee te pakken :p
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.175
4.318
Paddy wrote:

Timmetje wrote:

wenters wrote:

Timmetje wrote:
Snap wel wat Oasis bedoelt. Het is best opmerkelijk dat er zo gigantisch veel grote namen touren en dat het headlinerrijtje van Pinkpop in vergelijking met vrijwel alle andere majors dan toch behoorlijk tegenvalt. Vraag me af hoe dat mogelijk is. Hier was veel meer uit te halen geweest.


Pinkpop zit dan wellicht qua headliners onder oa. Rock Werchter, maar ik heb liever wat 3 mindere headliners en een leuker dagprogamma. 21 Pilots headlined op RW, op PP staan ze niet op die positie. (RHCP of 21 Pilots had wat mij betreft omgedraaid kunnen worden, echter heeft RHCP meer naam in Nederland vermoed ik.)


21 Pilots is geen headliner op RW, Kendrick Lamar is de headliner die dag.


Beiden zijn headliner, Timmetje.

Dan is 21 Pilots ook als headliner te betitelen op Pinkpop. Als je dat bent op een dag met Kendrick Lamar, ben je het zeker ook op een dag met RHCP.

Nee, want Pinkpop werkt met absolute headliners en Rock Werchter ook met coheadliners. Dus op Pinkpop ga je een duidelijk verschil zien in tijd en positie. Vergelijk maar hoe SOAD in 2017 op Pinkpop en op RW stond.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.948
Pinkpop zit dan wellicht qua headliners onder oa. Rock Werchter, maar ik heb liever wat 3 mindere headliners en een leuker dagprogamma.

Ga je nu beweren dat Pinkpop een beter dagprogramma neerzet dan Werchter? Laat me niet lachen. Pinkpop is toch al jaren het grote headlinerfestival waar de dagen gewoon gevuld worden met 3FM meuk?
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Pearl Jam uitverkocht.
( ging wel minder hard dan 2018 ) 2de concert.
34.000
Ticketswap 135 kaartjes zijn binnenkort ook wel op.

Had de pinkpop zondag ook kunnen gebruiken.
We wachten af wat daar staat.
Ik denk een mindere headliner dan PJ.
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
wenters wrote:
Pinkpop zit dan wellicht qua headliners onder oa. Rock Werchter, maar ik heb liever wat 3 mindere headliners en een leuker dagprogamma.

Ga je nu beweren dat Pinkpop een beter dagprogramma neerzet dan Werchter? Laat me niet lachen. Pinkpop is toch al jaren het grote headlinerfestival waar de dagen gewoon gevuld worden met 3FM meuk?

Is dat niet persoonlijke voorkeur?
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
wenters wrote:
Pinkpop zit dan wellicht qua headliners onder oa. Rock Werchter, maar ik heb liever wat 3 mindere headliners en een leuker dagprogamma.

Ga je nu beweren dat Pinkpop een beter dagprogramma neerzet dan Werchter? Laat me niet lachen. Pinkpop is toch al jaren het grote headlinerfestival waar de dagen gewoon gevuld worden met 3FM meuk?

Dit jaar was het dagprogramma anders erg sterk op Pinkpop en volgend jaar ziet vooral de vrijdag er ook al heel goed uit. Kwestie van smaak idd.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Is dit dan die band die al geboekt zou zijn en eventueel door kan schuiven naar de headlinerpositie??

4e plek, bizar zeg.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Vanaf deze spot ff een felicitatie voor de man die 20 juni 2020 op Pinkpop staat.

Danny Vera is met Roller Coaster de hoogste nieuwe binnenkomer ooit in de NPO Radio 2 Top 2000. Vera komt binnen op de vierde plaats.

En "Hou je bek en bef me" is gisteravond Song Van Het Jaar geworden bij 3VOOR12.
Noem me maar een zure ouwe lul, maar ik kan dit soort lijsten nu dus écht niet meer serieus nemen, voor zover dat in het verleden wel kon ;-)
 

inflatiemunt

Campingartiest
3 jul 2019
69
79
En “Hou je bek en bef me” is gisteravond Song Van Het Jaar geworden bij 3VOOR12.
Noem me maar een zure ouwe lul, maar ik kan dit soort lijsten nu dus écht niet meer serieus nemen, voor zover dat in het verleden wel kon ?[/quote]

Ja, erg matige winnaar.. maaaaar Album van het Jaar is meer dan terecht naar het mooie album van Willem gegaan. Echte muziek wordt dus toch nog gewaardeerd :p
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Na afgelopen woensdag eindelijk clashfinder weer aangepast. Ik ga mee in de GNR theorie.

https://clashfinder.com/s/pinkpop2020/?user=Chileera&
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Shows van GnR variëren nog al. Soms een uitzondering van 3,55 uur (Nijmegen 3.22 uur in 2017 met Angus Young) soms een ingekorte festival show van 2.45 uur. Zou het toejuichen als ze komen. Springsteen trad ook 3 uur op dus kan makkelijk.
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Elle Hollis heeft zondag 8 december de finale van ‘Nu of Nooit’ in de Muziekgieterij in Maastricht gewonnen. Afgelopen maanden streden vijfentwintig popacts verspreid over vijf voorrondes in de Limburgse poppodia om een plek in de finale van de provinciale popwedstrijd Nu of Nooit. Vijf Limburgse acts wisten door te dringen naar de finale en streden daar om een plek op Pinkpop en andere mooie prijzen. Elle Hollis mag zich als winnaar van ‘Nu of Nooit’ de meest veelbelovende pop-act van Limburg noemen en opent Pinkpop ‪op vrijdag 19 juni 2020‬.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.591
11.208
Elle Hollis heeft zondag 8 december de finale van ‘Nu of Nooit’ in de Muziekgieterij in Maastricht gewonnen. Afgelopen maanden streden vijfentwintig popacts verspreid over vijf voorrondes in de Limburgse poppodia om een plek in de finale van de provinciale popwedstrijd Nu of Nooit. Vijf Limburgse acts wisten door te dringen naar de finale en streden daar om een plek op Pinkpop en andere mooie prijzen. Elle Hollis mag zich als winnaar van ‘Nu of Nooit’ de meest veelbelovende pop-act van Limburg noemen en opent Pinkpop ‪op vrijdag 19 juni 2020‬.
Da's wel heel andere koek dan Mt. Atlas van afgelopen editie.
Tja, het trekt me niet, maar leuk voor haar dat ze Pinkpop mag openen.
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
wenters wrote:
Elle Hollis heeft zondag 8 december de finale van ‘Nu of Nooit’ in de Muziekgieterij in Maastricht gewonnen. Afgelopen maanden streden vijfentwintig popacts verspreid over vijf voorrondes in de Limburgse poppodia om een plek in de finale van de provinciale popwedstrijd Nu of Nooit. Vijf Limburgse acts wisten door te dringen naar de finale en streden daar om een plek op Pinkpop en andere mooie prijzen. Elle Hollis mag zich als winnaar van ‘Nu of Nooit’ de meest veelbelovende pop-act van Limburg noemen en opent Pinkpop ‪op vrijdag 19 juni 2020‬.

Da’s wel heel andere koek dan Mt. Atlas van afgelopen editie.
Tja, het trekt me niet, maar leuk voor haar dat ze Pinkpop mag openen.

Absoluut mooi voor hun.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
Absoluut mooi voor hun.
zeker weten...

Leuk weetje, de Brunssumse dame stond ook op Pinkpop 2019. In de oranje bus van de IBA Parkstadstand heeft ook zij elke dag een optreden gegeven. Ook wel een overwinning voor Parkstad Popstad. Elle Hollis mocht zich in 2018 al de eerste ‘Artist In Residence’ van Talentontwikkelingsplan Parkstad Popstad noemen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken