Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
wenters wrote:

Timmetje wrote:
Snap wel wat Oasis bedoelt. Het is best opmerkelijk dat er zo gigantisch veel grote namen touren en dat het headlinerrijtje van Pinkpop in vergelijking met vrijwel alle andere majors dan toch behoorlijk tegenvalt. Vraag me af hoe dat mogelijk is. Hier was veel meer uit te halen geweest.


Pinkpop zit dan wellicht qua headliners onder oa. Rock Werchter, maar ik heb liever wat 3 mindere headliners en een leuker dagprogamma. 21 Pilots headlined op RW, op PP staan ze niet op die positie. (RHCP of 21 Pilots had wat mij betreft omgedraaid kunnen worden, echter heeft RHCP meer naam in Nederland vermoed ik.)

21 Pilots is geen headliner op RW, Kendrick Lamar is de headliner die dag.

Beiden zijn headliner, Timmetje.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
593
245
Pinkpop heeft al heel wat gewaagde/verrassende dingen gedaan met de line-up tot nu toe. Zondag lijkt een hele (hard)rock dag te worden. Post Malone als headliner. Twenty One Pilots als sub/afsluiter Noord, terwijl ze meestal headliner zijn. Doen ze goed.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.822
Paul McCartney – Aerosmith – Taylor Swift
21 Pilots – Post Malone – Anderson Paak

was imo echt een ijzersterk bovenste rijtje geweest. Hadden Post en Aerosmith ook weer samen een nummertje kunnen doen!
Kan nog steeds toch? Posty staat nog niet op Werchter dus is nog welkom in Dessel. :idea: :wink:
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Welke onaangekondigde band zou er nu nog kunnen staan die zou kunnen subben en headlinen maar die nog niet is aangekondigd?

Within Temptation?

Faith No More zou ook kunnen maar dat zou dan van 1 na laatste op Noord 2015 naar afsluiter 2020 ook wat bizar zijn.

The Chemical Brothers? Zijn in de buurt, en zie ik eventueel ook noord wel afsluiten. Althans, zie ik graag gebeuren
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Timmetje wrote:

wenters wrote:

Timmetje wrote:
Snap wel wat Oasis bedoelt. Het is best opmerkelijk dat er zo gigantisch veel grote namen touren en dat het headlinerrijtje van Pinkpop in vergelijking met vrijwel alle andere majors dan toch behoorlijk tegenvalt. Vraag me af hoe dat mogelijk is. Hier was veel meer uit te halen geweest.


Pinkpop zit dan wellicht qua headliners onder oa. Rock Werchter, maar ik heb liever wat 3 mindere headliners en een leuker dagprogamma. 21 Pilots headlined op RW, op PP staan ze niet op die positie. (RHCP of 21 Pilots had wat mij betreft omgedraaid kunnen worden, echter heeft RHCP meer naam in Nederland vermoed ik.)


21 Pilots is geen headliner op RW, Kendrick Lamar is de headliner die dag.

Beiden zijn headliner, Timmetje.

Dan is 21 Pilots ook als headliner te betitelen op Pinkpop. Als je dat bent op een dag met Kendrick Lamar, ben je het zeker ook op een dag met RHCP.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
theoretisch zijn ze IBA stage / Noord headliner ;)

of zoals Jan zou zeggen, second-headliner
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Mijn Gouden Tips ook weer ingediend...

1. Damian Wilson
2. The Teskey Brothers
3. Laurence Jones
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
Mijn Gouden Tips ook weer ingediend…

1. Damian Wilson
2. The Teskey Brothers
3. Laurence Jones
Ga ik zo ook even doen, na een paar keer gevloekt te hebben op de kaartverkoop voor Pearl Jam.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.622
Paddy wrote:

Timmetje wrote:

wenters wrote:

Timmetje wrote:
Snap wel wat Oasis bedoelt. Het is best opmerkelijk dat er zo gigantisch veel grote namen touren en dat het headlinerrijtje van Pinkpop in vergelijking met vrijwel alle andere majors dan toch behoorlijk tegenvalt. Vraag me af hoe dat mogelijk is. Hier was veel meer uit te halen geweest.


Pinkpop zit dan wellicht qua headliners onder oa. Rock Werchter, maar ik heb liever wat 3 mindere headliners en een leuker dagprogamma. 21 Pilots headlined op RW, op PP staan ze niet op die positie. (RHCP of 21 Pilots had wat mij betreft omgedraaid kunnen worden, echter heeft RHCP meer naam in Nederland vermoed ik.)


21 Pilots is geen headliner op RW, Kendrick Lamar is de headliner die dag.


Beiden zijn headliner, Timmetje.

Dan is 21 Pilots ook als headliner te betitelen op Pinkpop. Als je dat bent op een dag met Kendrick Lamar, ben je het zeker ook op een dag met RHCP.

Nou, het zit hem vooral in de manier waarop de acts worden gepresenteerd. Je kan zoals Werchter TOOL en The Cure na elkaar zetten, dat zijn dan beide absolute headliners die ook een volledige set afwerken. Pinkpop doet dit niet, het zijn beide headliners als ze een volledige set spelen, en imo ook beide (deels) in het donker spelen. Je zou dan The Cure en Armin wel beide headliners kunnen noemen ja, maar dat is toch anders. Ik zou het in ieder geval enorm toejuichen om Tame Impala of iets dergelijks de spot ná Posty te geven, dán heb je 2 headliners & niet als je TOP op Noord wegstopt.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ook maar weer eens gedaan:
1. Vampire Weekend
2. King Gizzard & the Lizard Wizard
3. Ezra Furman
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.190
765
na een paar keer gevloekt te hebben op de kaartverkoop voor Pearl Jam.

Same here. Had op een gegeven koment tickets in mijn winkelmandje, maar 90 euro voor tweede ring met beperkt zicht?!?! En nog geen tweede concert aangekondigd.
 

degrotegeneraal

Playlistbediener
20 feb 2019
49
0
wenteldave wrote:
na een paar keer gevloekt te hebben op de kaartverkoop voor Pearl Jam.

Same here. Had op een gegeven koment tickets in mijn winkelmandje, maar 90 euro voor tweede ring met beperkt zicht?!?! En nog geen tweede concert aangekondigd.

Ik heb kaartjes voor het tweede concert (de 23e), dus hoe kom je erbij dat er geen tweede concert is aangekondigd? Wel weer belachelijk duur, maar ja je leeft maar eens :p
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.190
765
Ik heb kaartjes voor het tweede concert (de 23e), dus hoe kom je erbij dat er geen tweede concert is aangekondigd? Wel weer belachelijk duur, maar ja je leeft maar eens

Toen ik mijn bericht typte was er echt nog geen 2e concert in de verkoop.
Inmiddels heb ik ook twee staanplaatsen voor het concert op de 23e. Whoohooow! EDDIE!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
De 23e nog genoeg plaats
1f609.svg
Vooral veel plekken voor één persoon. Nou, hopelijk heeft iedereen onderhand zijn of haar ticket binnen. Toch wel opvallend dat veel mensen er niet achter zijn gekomen dat er dan ook nog een concert is. Die zullen zich achteraf wel voor hun kop slaan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
Er is ook een Pearl Jam topic.
Best, maar het is ook niet zo dat hier normaliter alleen maar over Pinkpop zelf wordt geluld. Op dat soort momenten is er geen haan die ernaar kraait.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken