Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
vond trouwens de aankondiging van Lionel Richie in 2016 wel grappig, of de reacties op Bieber 2017.
als je goed gokt, dat zijn leuke dingen...

Live was wel mijn favoriet trouwens
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
PJ wrote:
Enkele forumleden beschikken nu eenmaal wel eens over net wat meer info.. Die kunnen er ook niets aan doen dat de info dan weer veranderd. En bij PP veranderd er veel de laatste tijd volgens mij…

Het wordt vervelend als die “net wat meer info” als hard feit wordt geponeerd en tegelijkertijd die info nauwelijks kloppend blijkt.

Je moet altijd een slag om de arm houden natuurlijk. Mij is ook wel eens wat gedeeld maar later was het toch anders. Zo gaat dat nu éénmaal. Is ook wel de charme van het forum als zulke info gedeeld word. Moet geen onzin zijn natuurlijk.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
604
255
Jammer hele tijd die Benelux exclusive boekingen. Heb toch het gevoel dat Nederland dat niet zo vaak lukt, maar de Belgen wel.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.152
5.455
Jammer hele tijd die Benelux exclusive boekingen. Heb toch het gevoel dat Nederland dat niet zo vaak lukt, maar de Belgen wel.

Bwah, dat is gewoon dat ze in de onderhandelingen met Aerosmith of Swift niet zijn uitgeraakt. Dan kunnen ze die sticker er opkleven, handig, niet meer dan dat.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
604
255
Vind het vooral jammer dat ze niet in Nederland te zien zijn. Aerosmith was een ideale naam voor Bospop geweest en ook een hele mooie naam voor Pinkpop. Swift ook voor Pinkpop, al heb ik daar minder mee.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Paul McCartney - Aerosmith - Taylor Swift
21 Pilots - Post Malone - Anderson Paak

was imo echt een ijzersterk bovenste rijtje geweest. Hadden Post en Aerosmith ook weer samen een nummertje kunnen doen!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
Paul McCartney – Aerosmith – Taylor Swift
21 Pilots – Post Malone – Anderson Paak

was imo echt een ijzersterk bovenste rijtje geweest. Hadden Post en Aerosmith ook weer samen een nummertje kunnen doen!

Van alles wat inderdaad, was prima geweest ...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Een van-alles-wat line-up? Dan denk ik hier aan:

Aerosmith - Eminem - Coldplay
Volbeat - Post Malone - Twenty One Pilots
Kensington - Chainsmokers - Dua Lipa
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
In hoeverre mogen we trouwens nog hopen op een of beide namen uit de Within Temptation - Evanescence tandem?
 

remko

Campingartiest
5 feb 2016
81
0
Het verbaast me dat iedereen Aerosmith zo hoog inschaald, zelfs headliner op PP. Ik ben een groot fan en zou het toejuichen maar bij de laatste passage in NL was de belangstelling gering en was het gelredome verre van vol. De tours erna meden ze NL zelfs. Bospop had nog gekund maar helaas blijkt de combi NL en Aerosmith geen gelukkige (al heb ik een keer een heel goed optreden van ze gezien in het Goffrert lang geleden)

Erg benieuwd naar de laatste headliner, leuk om alle geruchten hier te lezen!
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
864
349
In hoeverre mogen we trouwens nog hopen op een of beide namen uit de Within Temptation – Evanescence tandem?
Evanescence doet al 2x ziggo dan lijkt het me niet dat ze ook nog Pinkpop doen en within temptation doet een keer ziggo in april
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.523
10.749
rickhuissen wrote:
In hoeverre mogen we trouwens nog hopen op een of beide namen uit de Within Temptation – Evanescence tandem?

Evanescence doet al 2x ziggo dan lijkt het me niet dat ze ook nog Pinkpop doen en within temptation doet een keer ziggo in april
Wat zeg jij nou? Within Temptation en Evanescence doen die shows met z'n tweeën. Hoofdprogramma is Within Temptation met Evanescence min of meer als 'special guest', als ik het goed heb begrepen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.199
4.434
Als je dan toch weer een paar km zuidelijker kijkt, kun je moeilijk anders dan vaststellen dat Pearl Jam een betere boeking is dan RHCP en Kendrick groter is dan Post Malone.
(dan benoem ik voor mij persoonlijke pareltjes Thom Yorke en Wilco niet (niet echt)).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.297
5.704
Als je dan toch weer een paar km zuidelijk kijkt, kun je moeilijker anders dan vaststellen dat Pearl Jam een betere boeking is dan RHCP en Kendrick groter is dan Post Malone.
(dan benoem ik voor mij persoonlijke pareltjes Thom Yorke en Wilco niet (niet echt)).

Het is vooral een paar kilometer westelijk, vanuit Landgraaf. Maar dat is dan ook het enige wat ik aan te merken heb op wat je zegt :wink:
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.523
10.749
Als je dan toch weer een paar km zuidelijk kijkt, kun je moeilijker anders dan vaststellen dat Pearl Jam een betere boeking is dan RHCP en Kendrick groter is dan Post Malone.
(dan benoem ik voor mij persoonlijke pareltjes Thom Yorke en Wilco niet (niet echt)).
Trap even een open deur in, joh.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Snap wel wat Oasis bedoelt. Het is best opmerkelijk dat er zo gigantisch veel grote namen touren en dat het headlinerrijtje van Pinkpop in vergelijking met vrijwel alle andere majors dan toch behoorlijk tegenvalt. Vraag me af hoe dat mogelijk is. Hier was veel meer uit te halen geweest.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.199
4.434
Oasiss wrote:
Als je dan toch weer een paar km zuidelijk kijkt, kun je moeilijker anders dan vaststellen dat Pearl Jam een betere boeking is dan RHCP en Kendrick groter is dan Post Malone.
(dan benoem ik voor mij persoonlijke pareltjes Thom Yorke en Wilco niet (niet echt)).

Het is vooral een paar kilometer westelijk, vanuit Landgraaf. Maar dat is dan ook het enige wat ik aan te merken heb op wat je zegt
1f609.svg

Topografie was nooit mijn sterkste punt ;-).
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Snap wel wat Oasis bedoelt. Het is best opmerkelijk dat er zo gigantisch veel grote namen touren en dat het headlinerrijtje van Pinkpop in vergelijking met vrijwel alle andere majors dan toch behoorlijk tegenvalt. Vraag me af hoe dat mogelijk is. Hier was veel meer uit te halen geweest.

Pinkpop zit dan wellicht qua headliners onder oa. Rock Werchter, maar ik heb liever wat 3 mindere headliners en een leuker dagprogamma. 21 Pilots headlined op RW, op PP staan ze niet op die positie. (RHCP of 21 Pilots had wat mij betreft omgedraaid kunnen worden, echter heeft RHCP meer naam in Nederland vermoed ik.)
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
In Nederland kiezen de bands sneller voor eigen concerten en is er meer concurrentie om de headliners dan in België. Daar is RW het belangrijkste en dat betekend dat daar de grootste namen staan terwijl die hier verspreidt staan over zalen, evenementterreinen en festivals.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Timmetje wrote:
Snap wel wat Oasis bedoelt. Het is best opmerkelijk dat er zo gigantisch veel grote namen touren en dat het headlinerrijtje van Pinkpop in vergelijking met vrijwel alle andere majors dan toch behoorlijk tegenvalt. Vraag me af hoe dat mogelijk is. Hier was veel meer uit te halen geweest.

Pinkpop zit dan wellicht qua headliners onder oa. Rock Werchter, maar ik heb liever wat 3 mindere headliners en een leuker dagprogamma. 21 Pilots headlined op RW, op PP staan ze niet op die positie. (RHCP of 21 Pilots had wat mij betreft omgedraaid kunnen worden, echter heeft RHCP meer naam in Nederland vermoed ik.)

21 Pilots is geen headliner op RW, Kendrick Lamar is de headliner die dag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken