Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.467
2.956
Wat zouden jullie dan vinden van het headliner-trio:
- Tame Impala (als nieuwe band met alternatieve muziek)
- Iron Maiden (als oude rockband die nog nooit op Pinkpop stond)
- Kensington (als nieuwe rockband)

Zo kun je in mijn ogen ook vernieuwen en een verfrissende line-up samenstellen. Het hoeft echt niet allemaal pop en hiphop te zijn. Ik begrijp ook niet waarom ik een oude zak word genoemd, terwijl ik best wel nieuwere headliners zou appreciëren. Mits deze in de alternatievere hoek vallen. Tame Impala zou echt perfect zijn mijns inziens, evenals Arcade Fire, The National, Nick Cave en Nightwish.

Ik ken overigens ook de muziek van Post Malone en deze vind ik gewoon weinig inhoud bevatten. Als je dan toch gaat voor een headliner in de nieuwere hiphoekhoek, dan zie ik veel liever Stormzy. Hij brengt echt veel energie in zijn shows en op Pukkelpop was hij erg goed. Ik zie hem ook nog wel eens iets samen gaan doen met een echte band. Beetje zoals de samenwerking tussen Linkin Park en Jay-Z.

Ik begrijp gewoonweg niet wat een Post Malone, Justin Bieber en Justin Timberlake te zoeken hebben op Pinkpop als je ook de razend populaire alternatievere bands kunt boeken. Afgaande op wat Pinkpop de eerste 45 jaar is geweest.

 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
605
259
Tame Impala zou een fijne headliner zijn, maar past veel meer op festivals als Lowlands, BKS of DTRH. Die zijn toch een stuk alternatiever dan Pinkpop.

Post Malone is vrij mainstream en een echte hitmachine, waardoor hij prima op een mainstreamfestival als Pinkpop kan staan (al blijf ik van mening dat er betere opties waren).
 

basgitaar

Campingartiest
14 jan 2019
71
0
Tame Impala zou een fijne headliner zijn, maar past veel meer op festivals als Lowlands, BKS of DTRH. Die zijn toch een stuk alternatiever dan Pinkpop.

Post Malone is vrij mainstream en een echte hitmachine, waardoor hij prima op een mainstreamfestival als Pinkpop kan staan (al blijf ik van mening dat er betere opties waren).
Als mojo Tame Impala kan boeken gaan ze ze waarschijnlijk op down the rabit hole zetten. Is de headliner waar het festival van droomt en ik vind dat ze daar ook beter passen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Het hoeft echt niet allemaal pop en hiphop te zijn. Ik begrijp ook niet waarom ik een oude zak word genoemd, terwijl ik best wel nieuwere headliners zou appreciëren.
"Ik krijg het gevoel dat ‘fris en nieuw’ eigenlijk een andere benaming is van ‘pop en hiphop’ hier."
"Als ze dan toch topdown programmeren, dan liever per podium. Bespaart me ook die volksverhuizing steeds voor zover ik niet naar Graspop ga dan."
"Lekker per podium topdown programmeren. Kunnen de scholieren en anderen die blij worden van de ‘nieuwe en frisse lichting’ lekker hun tentje opzetten op de Main Stage en dan kunnen de mensen die toch meer van de alternatieve muziek en/of gitaren houden lekker bij de 3FM Stage blijven. Liefst ook nog een eigen ingang, zodat ik niet een Snelle hoef te overleven bij het passeren ?"
"Ik heb persoonlijk anders veel liever voor de 125e keer Kings of Leon dan Post Malone en/of Justin Timberlake voor de eerste keer. Is er dan echt geen rockminnend publiek meer onder de kinderen van tegenwoordig?"
"Ik dacht dat dat nieuwe festival in het hoge noorden (ging dat nou door uiteindelijk?) juist wilde inzetten op het afvoerputje doorgeslagen hitjeskanonnen, zoals Taylor Swift, Bruno Mars, Justin Bieber, Martin Garrix, Arwin van Buren en Post Malone. Blijkt nu Pinkpop het gewoon te gaan doen. "

Dit zijn allemaal quotes van jou van de laatste twee dagen, maar verder geen idee natuurlijk. Dat was bovendien m'n punt niet maar de quotes doen dat hopelijk wél.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Geheel ander onderwerp maar hoe verwachten jullie de aankondigingen de komende week? Dagelijks? Of enkel de laatste headliner plus een paar acts en de rest de komende maanden? Ze zijn sinds woensdag aardig stil op de socials.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.709
1.870
Geheel ander onderwerp maar hoe verwachten jullie de aankondigingen de komende week? Dagelijks? Of enkel de laatste headliner plus een paar acts en de rest de komende maanden? Ze zijn sinds woensdag aardig stil op de socials.

Ik vermoed woensdag en/of donderdag nog een pakketje met namen. Stuk of 10? Inclusief headliner
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.467
2.956
Justin Timberlake, Dua Lipa, Snelle, Charli XCX, James Bay, Scooter, Kensington, Mura Masa, Rae Sremmurd en Miss Montreal lijkt me wel een realistische gok.
 

thedude182

Playlistbediener
11 dec 2013
47
1
Justin Timberlake, Dua Lipa, Snelle, Charli XCX, James Bay, Scooter, Kensington, Mura Masa, Rae Sremmurd en Miss Montreal lijkt me wel een realistische gok.

Trol dat je toch bent hahahaha gelukkig iemand die het luchtig neemt.
 

thedude182

Playlistbediener
11 dec 2013
47
1
Ik heb trouwens Post Malone's laatste cd 'Hollywood's Bleeding' geluisterd. Spotify dus why not.
Maakt me niet uit wat voor genre het is, het is echt behoorlijk slecht hahahahaha.
Nu is er wel meer muziek die slecht is en toch populariteit geniet, das volledig waar. Hij kan niet zingen. Geen probleem dat kan ik ook niet. En de stemvervorming is zo pijnlijk. Inhoud is er niet. Sfeer voel ik niet. Ik weet het ff niet meer ik sta even versteld.

Het is imo echt behoorlijk fucked hahaha. Ik snap het niet. Ik heb wel eens een liedje van Rapper Sjors voorbij horen komen, en voelde me erg ongemakkelijk daarbij omdat het zo slecht was. Maar hij kreeg op z'n minst nog de gun-factor van me.

Dit doet me aan Justin Bieber denken (toonbeeld van wat mis is met de muziekindustrie). Alleen bij Bieber snapte ik de populariteit nog, aangezien jonge meiden hem fysiek aantrekkelijk zouden kunnen vinden (boyband factor). Ook dat kan ik me hier niet voorstellen. Ik probeer het te snappen come on.

Dat gezegd hebbende, als dit is wat tegenwoordig mensen trekt so be it. Dan is het meer mijn probleem toch. Heb ook totaal niks meer met de RHCP maar herken wel factoren als catchy-ness en ritme en de inhoud waardoor ik het best kan meekijken. Heb ze meerdere keren meegemaakt no problemo. Zelfs die DJ van vorig jaar kon ik nog iets positiefs in vinden, hoe slecht de set ook was haha, het zette toch aan tot beweging. Het is echt een unicum dat ik totaal niks positiefs kan vinden in een act.

Kan iemand mijn anti-boomer recept even naar de apotheek faxen, of ben ik nog met praten te redden?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.784
Zo te lezen heb je je best gedaan, meer kun je niet doen haha. Van het boomer-virus lijk je nog veilig :wink:
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Beerbongs & Bentlys is mijlen beter dan die laatste van 'm, eigenlijk Stoney ook wel. Zou zeggen, probeer die 's. Z'n videoclips zijn trouwens ook telkens weer zeer indrukwekkend .
 

remko

Campingartiest
5 feb 2016
81
0
Geheel ander onderwerp maar hoe verwachten jullie de aankondigingen de komende week? Dagelijks? Of enkel de laatste headliner plus een paar acts en de rest de komende maanden? Ze zijn sinds woensdag aardig stil op de socials.

Denk woensdag volgende aankondiging(en). Wellicht do of vr nog een (grote) naam. Hopelijk derde headliner nog niet, kan schelen om een kaartje te bemachtigen
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.709
1.870
Timmetje wrote:
Geheel ander onderwerp maar hoe verwachten jullie de aankondigingen de komende week? Dagelijks? Of enkel de laatste headliner plus een paar acts en de rest de komende maanden? Ze zijn sinds woensdag aardig stil op de socials.

Denk woensdag volgende aankondiging(en). Wellicht do of vr nog een (grote) naam. Hopelijk derde headliner nog niet, kan schelen om een kaartje te bemachtigen
Als alles rond is brengen ze het wel naar buiten denk ik.
Heeft geen zin om er langer mee te wachten..
Behalve als het een headliner van groot kaliber zoals Springsteen Pearl Jam AC/DC. Die maken normaal gesproken een hele tour tegelijk bekend en daar is PP dan afhankelijk van. Dus hoe langer het duurd hoe groter de headliner is mijn theorie............De eerste komt denk ik volgend jaar met data.
De andere 2 normaal gesproken in de eerste 2 weken van december.....
 

remko

Campingartiest
5 feb 2016
81
0
En wanneer maakt Justin B (geen fan) zijn data doorgaans bekend? (Hopelijk komt Bruce nog in beeld)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.709
1.870
En wanneer maakt Justin B (geen fan) zijn data doorgaans bekend? (Hopelijk komt Bruce nog in beeld)
.
Justin B zijn vorige tour kwam beetje bij beetje, in ieder geval niet alles tegelijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
nieuwe week, nieuwe kansen
laatste week voor start kaartverkoop
ik twijfel of we deze week de headliner van zondag krijgen?
maar de afsluiters IBA Parkstadstage / Noord verwacht ik wel, toch minstens Twenty One Pilots voor de vrijdag.
misschien nog een paar plukjes namen?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.709
1.870
Het had wel leuk geweest als ze weer met een klok hadden gewerkt of zo. Nu is het maar weer afwachten......
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Het had wel leuk geweest als ze weer met een klok hadden gewerkt of zo. Nu is het maar weer afwachten……
werkelijk ook geen idee wanneer we iets kunnen verwachten?
elke dag of maar 1 dag.
Ik vermoed, maandag, woensdag en vrijdag een worpje.
dan denk ik ook wel dat er zaterdag voor elke dag evenveel namen staan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.922
PJ wrote:
Het had wel leuk geweest als ze weer met een klok hadden gewerkt of zo. Nu is het maar weer afwachten……

werkelijk ook geen idee wanneer we iets kunnen verwachten?
elke dag of maar 1 dag.
Ik vermoed, maandag, woensdag en vrijdag een worpje.
dan denk ik ook wel dat er zaterdag voor elke dag evenveel namen staan.
Denk dat het inderdaad zoiets zal zijn. Op hoeveel procent van de line-up zitten we dan?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken