Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Ik vraag me trouwens ook nog af waar Taylor Swift zal gaan staan in NL? Althans als ik niet iets heb gemist.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Nergens. Ze is benelux exclusive in Belgie.

Ik snap niet dat mensen wat Smeets zegt nog meteen voor waarheid aannemen.... zolang er geen persbericht van PP is geloof ik nog niet in een voorverkoop.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
In theorie zouden ze de 29e nov een eerste headliner bekend kunnen maken en de zaterdag de 30e starten met de verkoop..
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Wat Jan in petto heeft? Waarschijnlijk een hoop ongemakkelijke momenten, foute uitspraken en wat weinig gearticuleerd gebrabbel.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Ik snap niet dat mensen wat Smeets zegt nog meteen voor waarheid aannemen…. zolang er geen persbericht van PP is geloof ik nog niet in een voorverkoop.

Nou kennen we Jan al wat langer alleen mag je toch aannemen dat wanneer je als festivaldirecteur iets over zo'n onderwerp zegt in de media dat dat dan op enige waarheid is berust??
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Lijkt me meer dan logisch dat de kaartverkoop eerder plaats vindt. Een meerderheid van de bezoekers en vriendengroepen gaat toch naar maximaal 1 meerdaags festival per jaar. Als concurrerende festivals hun headliners al bekend hebben gemaakt en kaarten aan het verkopen zijn dan ben je niet slim bezig om de kaarten nog voor je te houden. Lowlands was dit jaar bijvoorbeeld al uitverkocht voordat Pinkpop met de kaartverkoop begon. Ook de combi's van Werchter zijn wel eens uitverkocht geweest voordat Pinkpop met de kaartverkoop begon. Lijkt me dat je dan bij een eerdere start van de verkoop meer tickets kunt verkopen, met name dus aan die genoemde bezoekers en vriendengroepen die meerdere festivals overwegen maar naar slechts een gaan.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Tuurlijk zou het niet meer dan logisch zijn om eerder dan maart die kaarten in de verkoop te gooien. Maar ik zou zeker niet te veel waarde hechten aan wat Jan Smeets in de media verkondigt.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
weet je nog ???
Vroeger??
toen Giel beelen JAN nog wel eens opbelde..

stiekum mis ik dat best wel
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Een eerste voorspelling van mijn kant. Van vrijwel alle niet-Nederlandse acts is al bekend dat ze touren door Europa in juni/juli.
Vind het lastig in te schatten of PP meer hardere Fortarock namen zal krijgen. Verder zal er ook wel iets meer Nederlandse hiphop komen te staan.

Vrijdag 19 juni
Post Malone - Twenty One Pilots - Pixies - The Hives - Sofi Tukker - Motionless in White - Daughtry - Whitney - Snelle - Miya Folick

Zaterdag 20 juni
Volbeat - Within Temptation - Korn - Zara Larsson - Lukas Graham - Tove Lo - Rhys Lewis - Danny Vera - Hot Water Music - Naaz

Zondag 21 juni
Coldplay - Kensington - Disturbed - Alt-J - Billy Talent - Lewis Capaldi - Mura Masa - Wolf Alice - Social Distortion - Tropical Fuck Storm
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Vind het lastig in te schatten of PP meer hardere Fortarock namen zal krijgen.

Met de timing van festivals zal dat meevallen. Ik verwacht nog steeds niet zo heel veel hardere namen als je kijkt naar de grote metalfestivals in hetzelfde weekend als Pinkpop. Je hebt dan Graspop, Hellfest en Copenhell. Enige naam waar iknop Pinkpop op hoop, is Volbeat. Grotere kans dat ze dan niet op Graspop staan.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Een eerste voorspelling van mijn kant. Van vrijwel alle niet-Nederlandse acts is al bekend dat ze touren door Europa in juni/juli.
Vind het lastig in te schatten of PP meer hardere Fortarock namen zal krijgen. Verder zal er ook wel iets meer Nederlandse hiphop komen te staan.

Vrijdag 19 juni
Post Malone – Twenty One Pilots – Pixies – The Hives – Sofi Tukker – Motionless in White – Daughtry – Whitney – Snelle – Miya Folick

Zaterdag 20 juni
Volbeat – Within Temptation – Korn – Zara Larsson – Lukas Graham – Tove Lo – Rhys Lewis – Danny Vera – Hot Water Music – Naaz

Zondag 21 juni
Coldplay – Kensington – Disturbed – Alt-J – Billy Talent – Lewis Capaldi – Mura Masa – Wolf Alice – Social Distortion – Tropical Fuck Storm

Graag die zaterdag en zondag omdraaien dan. Kan ik zondag gewoon rustig naar huis rijden ;).
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Ik ga mee met Dennis. Alhoewel ik ze net iets te klein vind, is Volbeat denk ik toch plausibel als derde headliner...

Coldplay - Volbeat - Guns 'n Roses
Dua Lipa - Within Temptation - 21 Pilots
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ja, ik wilde die niet weer aanzwengelen, maar ben het toch echt met Tim eens. M.i. heeft Dua Lipa misschien zelfs wel meer recht op een headlinepositie (op een festival als Pinkpop) dan Volbeat.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
593
245
Ja, ik wilde die niet weer aanzwengelen, maar ben het toch echt met Tim eens. M.i. heeft Dua Lipa misschien zelfs wel meer recht op een headlinepositie (op een festival als Pinkpop) dan Volbeat.

Dua Lipa heeft denk ik meer hits die bij het grote publiek bekend zijn dan Volbeat, dus kan me hier wel in vinden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Oasiss wrote:
Ja, ik wilde die niet weer aanzwengelen, maar ben het toch echt met Tim eens. M.i. heeft Dua Lipa misschien zelfs wel meer recht op een headlinepositie (op een festival als Pinkpop) dan Volbeat.

Dua Lipa heeft denk ik meer hits die bij het grote publiek bekend zijn dan Volbeat, dus kan me hier wel in vinden.
Toch werkt het niet zo op festivals.

Verder vond ik Dua Lipa op Lowlands verdomd saai. Volbeat is ook wel cliché, maar kan nog enigszins vermakelijk zijn. Het lijkt wel stiekem toch een tegenvallend weekje te worden. Mad Cool was geinig, maar uiteindelijk ook niet heel veel "nieuws" op Pixies na.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ja precies., en begrijp me niet verkeerd hoor, wat mij betreft beide niet, maar het argument "Sad mans tongue en Lola Montez worden ook op bruiloften gedraaid" vind ik ook niet zo veel zeggend. Volbeat heeft op de wat hardere festivals misschien wel eens geheadlined en kan dat misschien ook blijven doen (al was hun laatste album volgens mij door niemand echt goed gewaardeerd).

Daartegenover staat gewoon dat TOP meer kaarten verkoopt, en meer bekende hits heeft bij de massa. Wat de hits betreft, geldt dat ook voor een Dua Lipa.
Dat er 100 of 500 mensen op Megaland een Volbeat-shirt draagt, doet daaraan niet af.
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Goed lijstje Popijn! Ik zou alleen 21 Pilots en Volbeat omdraaien. ?

Kan ik inderdaad ook inkomen hoor. Het idee was alleen dat Volbeat / Within Temptation en Twenty One Pilots / Post Malone iets betere combi's zijn dan bijv. Post Malone / Volbeat. Bij Guns N' Roses ipv Post Malone klinkt het een stuk logischer
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ja precies., en begrijp me niet verkeerd hoor, wat mij betreft beide niet, maar het argument “Sad mans tongue en Lola Montez worden ook op bruiloften gedraaid” vind ik ook niet zo veel zeggend. Volbeat heeft op de wat hardere festivals misschien wel eens geheadlined en kan dat misschien ook blijven doen (al was hun laatste album volgens mij door niemand echt goed gewaardeerd).

Daartegenover staat gewoon dat TOP meer kaarten verkoopt, en meer bekende hits heeft bij de massa. Wat de hits betreft, geldt dat ook voor een Dua Lipa.
Dat er 100 of 500 mensen op Megaland een Volbeat-shirt draagt, doet daaraan niet af.
Nouja Volbeat staat dan weer wel Rock Am Ring te headlinen niet eens zo heel veel KM's verderop. Maar goed, wel weer het harde segment natuurlijk. Ik vind ze eigenlijk allemaal "net niet". Dua Lipa vind ik dan nog de minste van de 3, ondanks haar hits. Allemaal mooie ZiggoDome vullers, maar een festivalweide is toch andere koek.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken