Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.960
1.738
Ik heb ook vrij lang gepredikt dat Volbeat een te magere headliner is, en dat vind ik nog steeds. Ik heb alleen mijn perspectief veranderd: We hebben in de loop der tijd meerdere headliners gehad die, in mijn ogen, net zo min/evenveel recht hadden op die plek. Dan denk ik met name aan KoL, the Killers en Placebo. In die gedachtegang zou Volbeat te verantwoorden zijn. Daarnaast vermoed ik heel sterk dat ze in 2020 op PP staan, dus het zou weleens de kleine headliner kunnen zijn tussen 2 grotere namen...
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.325
1.338
Popijn wrote:

Graag die zaterdag en zondag omdraaien dan. Kan ik zondag gewoon rustig naar huis rijden ;).

Sorry, maar dit snap ik eigenlijk nooit. Niet perse jou, maar dit idee in het algemeen. Je wil toch een 3 daags festival? En daar betaal je ook voor. Hoe langer een festival, hoe meer plezier toch? De reden dat er de volgende dag gewerkt moet worden snap ik dan nog. Maar "lekker rustig aan vertrekken" gaat er bij mij niet in.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
610
281
Ik heb ook vrij lang gepredikt dat Volbeat een te magere headliner is, en dat vind ik nog steeds. Ik heb alleen mijn perspectief veranderd: We hebben in de loop der tijd meerdere headliners gehad die, in mijn ogen, net zo min/evenveel recht hadden op die plek. Dan denk ik met name aan KoL, the Killers en Placebo. In die gedachtegang zou Volbeat te verantwoorden zijn. Daarnaast vermoed ik heel sterk dat ze in 2020 op PP staan, dus het zou weleens de kleine headliner kunnen zijn tussen 2 grotere namen…

The Killers zou een hele goede headliner voor Pinkpop zijn hoor. Hadden echt een geweldige show op Glastonbury dit jaar. Vind dat een grotere naam dan Volbeat, ook al hebben ze al een paar jaar geen nieuwe muziek uitgebracht.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.638
11.388
Oasiss wrote:

Popijn wrote:

Graag die zaterdag en zondag omdraaien dan. Kan ik zondag gewoon rustig naar huis rijden ;).

Sorry, maar dit snap ik eigenlijk nooit. Niet perse jou, maar dit idee in het algemeen. Je wil toch een 3 daags festival? En daar betaal je ook voor. Hoe langer een festival, hoe meer plezier toch? De reden dat er de volgende dag gewerkt moet worden snap ik dan nog. Maar “lekker rustig aan vertrekken” gaat er bij mij niet in.

Als hij de headliner op de laatste dag niks vindt, kan hij toch gewoon eerder vertrekken? Iedereen betaalt voor zijn of haar eigen festival en trekt toch zijn of haar eigen plan. Dan mag ie best rustig aan vertrekken als de laatste (paar) act(s) hem niet bevalt/bevallen.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
610
281
Lijkt erop dat Mad Cool weer een aantal namen gaat droppen. Wolf Alice nu de eerste.

Wat Indiaantje dus zegt.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.986
565
Lijkt erop dat Mad Cool weer een aantal namen gaat droppen. Wolf Alice nu de eerste.

Wat Indiaantje dus zegt.
Eentje per dag lijkt me. Straks om 14:00 ongetwijfeld weer een hint uit een telefoongesprek met een fan...

Anyway, we hebben natuurlijk ook een Mad Cool topic:
https://forum.festileaks.com/forums/topic/mad-cool-2020-nieuws-en-geruchten/
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.252
4.528
Oasiss wrote:

Popijn wrote:

Graag die zaterdag en zondag omdraaien dan. Kan ik zondag gewoon rustig naar huis rijden ;).

Sorry, maar dit snap ik eigenlijk nooit. Niet perse jou, maar dit idee in het algemeen. Je wil toch een 3 daags festival? En daar betaal je ook voor. Hoe langer een festival, hoe meer plezier toch? De reden dat er de volgende dag gewerkt moet worden snap ik dan nog. Maar “lekker rustig aan vertrekken” gaat er bij mij niet in.

True, maar Pinkpop is voor mij eigenlijk een (overpriced) vriendenweekend. En die ene dag die Popijn voorspelde (objectief misschien niet eens zo'n dramatische dag) heeft letterlijk niks wat ik wil zien. Misschien zou ik Naaz wel bekijken, maar Volbeat hoef ik niet te zien en Within Temptation en Korn wil ik gewoon écht niet zien. En dan kan de rit terug naar Utrecht wat eerder plaatsvinden en scheelt weer een dagje verlof ;-).

Verder ben ik het wel met je eens hoor! Ieder ander festival waarvan ik (op zijn minst) 1/3 kut vind, zou ik gewoon negeren.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.252
4.528
Ik heb ook vrij lang gepredikt dat Volbeat een te magere headliner is, en dat vind ik nog steeds. Ik heb alleen mijn perspectief veranderd: We hebben in de loop der tijd meerdere headliners gehad die, in mijn ogen, net zo min/evenveel recht hadden op die plek. Dan denk ik met name aan KoL, the Killers en Placebo. In die gedachtegang zou Volbeat te verantwoorden zijn. Daarnaast vermoed ik heel sterk dat ze in 2020 op PP staan, dus het zou weleens de kleine headliner kunnen zijn tussen 2 grotere namen…

Ik denk toch dat KoL wat meer mainstream is, en wat The Killers betreft (ben fan, dus niet objectief) vind ik hen veel beter, maar ook weer meer mainstream (hoewel niet te vergelijken, toch zie Glastonbury).

Ik snap verder wel wat je zegt, er is bijna altijd wel een kleinere headliner, zoals Mumford and Sons ook vorig jaar. Dat zijn vaak wel de wat makkelijk toegankelijke bandjes.

Ik merk dat ik het lastig op papier krijg, maar wat ik wil zeggen is dus dat ik Volbeat bovenaan een affiche van Pinkpop een misfit vind.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
ligt misschien aan mij...
maar volgens mij is er e.e.a. gaande op de Pinkpop site???

hmmmm?
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Dennis, heb jij een voorspellende gave of voorkennis? Bij mij is er nog niets veranderd.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.960
1.738
Ik denk toch dat KoL wat meer mainstream is, en wat The Killers betreft (ben fan, dus niet objectief) vind ik hen veel beter, maar ook weer meer mainstream (hoewel niet te vergelijken, toch zie Glastonbury).

Ik snap verder wel wat je zegt, er is bijna altijd wel een kleinere headliner, zoals Mumford and Sons ook vorig jaar. Dat zijn vaak wel de wat makkelijk toegankelijke bandjes.

Ik merk dat ik het lastig op papier krijg, maar wat ik wil zeggen is dus dat ik Volbeat bovenaan een affiche van Pinkpop een misfit vind.

Nee hoor ik volg je prima. Maar de argumenten worden inderdaad wat minder met feiten onderbouwt, en smaak gaat meer een rol spelen. Ik vind The Killers helemaal niks qua muziek, maar ik vind ze OOK helemaal niks als headliner, qua muziek EN performance. Ik vind KoL erg goede muziek maken, maar ik vind het een slechte headliner qua performance. Ik vind het muzikale ouvre van Volbeat veel te mager voor ene headliner spot. Qua performance zie ik het nog wel werken. En zo is elke mening anders...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
het is nu weer goed, ongeveer.
kan een cookie ding zijn, maar duidelijk activiteit gaande.

er waren wat BBCodes te zien, waaronder een news-teaser.php

maar er is duidelijk werk aan de site
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
het is nu weer goed, ongeveer.
kan een cookie ding zijn, maar duidelijk activiteit gaande.

er waren wat BBCodes te zien, waaronder een news-teaser.php

maar er is duidelijk werk aan de site
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken