Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.244
4.521
markvv wrote:
Je moet bijna je best doen om Kensington niet te zien deze zomer

Jup, maar ik ga het wederom proberen om het te ontwijken. Het lijkt wel een religie die aan iedereen wordt opgedrongen. Gij zult Kensington luisteren!
De betere* Nederlandse bands (Moss, DeWolff, De Staat, Spinvis, Kraak & Smaak, Johan, etc..) zijn blijkbaar te bescheiden of te druk?

*naar mij mening..
1f609.svg

Ik zou Spinvis en Johan ontzettend toejuichen hoor! Maar denk dat Spinvis ook niet in de smaak zou vallen op Pinkpop.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Los van de vraag of Kensington een hoge spot verdient (m.i. verdienen ze zeker niet minder dan sub)
Van het rijtje CaS – Pinkpop – Paaspop – Stadspark – Dauwpop: hoeveel mensen gaan naar meer dan één van de festivals uit dit rijtje?

Ik snap het exclusiviteitsargument wel hoor, zit ook wat in, maar ik krijg het idee dat veel mensen die naar Pinkpop hen niet willen zien omdat ze “overal” staan, maar ga je ze dan ergens anders zien? Als je ze gewoon kut vindt, zou ik ze zeker vermijden (hoewel ik van mening ben dat het betere muzikanten zijn, dan acts die hier wél bejubeld worden), maar als ik ga, ga ik ze gewoon bekijken hoor, ook al staan ze hetzelfde weekend in Groningen. Volbeat staat in hetzelfde weekend in Duitsland, da’s niet (veel) verder rijden van Groningen – Landgraaf.

Volgens mij gaat het er meer om dat mensen zeiden dat Kensington veel mensen zou trekken en kaarten zou verkopen. Maar mensen gaan nu echt niet speciaal voor kensington naar pinkpop komen, omdat ze ze voor goedkoper op meerdere andere plekken in Nederland kunnen zien.
Daarnaast is het een prima combi zo met RHCP hoor, ik zou er ook prima naar gaan kijken als ze toch ergens staan waar ik heen zou gaan
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.366
5.054
Als je gaat kijken wie het vaakst achter elkaar de Ziggo zou uitverkopen, zou Kensington met speels gemak winnen van zowel RHCP als Post Malone.
Daarnaast hoeft een sub ook niet perse ervoor te zorgen dat een dag uitverkoopt. Ik denk dat RHCP – Kensington een meer dan prima deal is (qua kaartverkoop in ieder geval). Een heel groot deel van het (in ieder geval) huidig publiek ziet Kensington en denkt: “leuk, Kensington”.

Vorig jaar stond Jamiroquai voor M&S, nietwaar? Ik durf wel te stellen dat Jamiroquai – net als bijvoorbeeld Volbeat – in Nederland niet (veel) meer dan 15.000 kaarten verkoopt.
NIet als Kensington zelfde bedragen gaat vragen als die 2 bands die je eerder noemde ;).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.218
Kensington in Ziggo Dome:
€35,- tot €60,-

Jamiroquai in Ziggo Dome:
€39,- tot €51,-

Post Malone in Ziggo Dome:
€40,- tot €75,-

Volbeat in Ziggo Dome:
€50,- tot €70,-

RHCP in Ziggo Dome:
€59,- tot €79,-

Scheelt niet bizar veel....
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
De betere* Nederlandse bands (Moss, DeWolff, De Staat, Spinvis, Kraak & Smaak, Johan, etc..) zijn blijkbaar te bescheiden of te druk?

Denk dat dit vooral Pinkpop valt aan te rekenen, zullen niet al teveel Nederlandse bands op het affiche willen en dan de meest populaire vragen. Al die bands die je noemt zeggen vermoedelijk stuk voor stuk ja tegen een optreden op Pinkpop.

Voor de betere* bands moet je trouwens toch al niet naar Pinkpop gaan.

* naar mijn mening..
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.244
4.521
Oasiss wrote:
Als je gaat kijken wie het vaakst achter elkaar de Ziggo zou uitverkopen, zou Kensington met speels gemak winnen van zowel RHCP als Post Malone.
Daarnaast hoeft een sub ook niet perse ervoor te zorgen dat een dag uitverkoopt. Ik denk dat RHCP – Kensington een meer dan prima deal is (qua kaartverkoop in ieder geval). Een heel groot deel van het (in ieder geval) huidig publiek ziet Kensington en denkt: “leuk, Kensington”.

Vorig jaar stond Jamiroquai voor M&S, nietwaar? Ik durf wel te stellen dat Jamiroquai – net als bijvoorbeeld Volbeat – in Nederland niet (veel) meer dan 15.000 kaarten verkoopt.

NIet als Kensington zelfde bedragen gaat vragen als die 2 bands die je eerder noemde ;).

Ook dan ben ik ervan overtuigd. Het is echt niet zo dat de Arena uitverkochten met kaartjes voor twee tientjes.
Ook nu in de Ziggo Dome betaal je "gewoon" € 50,00 voor een staplaats, dit was bij Volbeat een tientje duurder. Kensington verkoopt nu drie keer uit, Volbeat nog niet één keer.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Kunnen we The Script, Passenger en Iggy Pop nog wel bijschrijven voor de vrijdag of zondag toch?

Iggy Pop is een zeer welkome toevoeging.
The Script staat ook al op CaS, lijkt me een afvaller dan.
Als Passenger en Pop nergens anders staan misschien.
Afgelopen editie deelde Pinkpop en Stadspark alleen Anouk, voor nu Kensington. Dus ik ben niet verbaasd als het daar bij blijft hoor.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Volgens mij gaat het er meer om dat mensen zeiden dat Kensington veel mensen zou trekken en kaarten zou verkopen. Maar mensen gaan nu echt niet speciaal voor kensington naar pinkpop komen, omdat ze ze voor goedkoper op meerdere andere plekken in Nederland kunnen zien.

Zelfde gaat toch voor bijna alle namen op?

Keane heeft het afgelopen jaar behoorlijk wat shows gegeven in Nederland, maar wordt hier over het algemeen wel toegejuicht.
Post Malone en Volbeat hebben recent ook shows in Nederland gegeven, gaan fans dan nog speciaal voor die naam naar Pinkpop?

Zijn tegenwoordig weinig namen waar mensen speciaal voor naar Pinkpop komen, draait toch om een combinatie van namen en daar hoort Kensington voor veel mensen gewoon bij.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.366
5.054
Indiaantje89 wrote:

Oasiss wrote:
Als je gaat kijken wie het vaakst achter elkaar de Ziggo zou uitverkopen, zou Kensington met speels gemak winnen van zowel RHCP als Post Malone.
Daarnaast hoeft een sub ook niet perse ervoor te zorgen dat een dag uitverkoopt. Ik denk dat RHCP – Kensington een meer dan prima deal is (qua kaartverkoop in ieder geval). Een heel groot deel van het (in ieder geval) huidig publiek ziet Kensington en denkt: “leuk, Kensington”.

Vorig jaar stond Jamiroquai voor M&S, nietwaar? Ik durf wel te stellen dat Jamiroquai – net als bijvoorbeeld Volbeat – in Nederland niet (veel) meer dan 15.000 kaarten verkoopt.


NIet als Kensington zelfde bedragen gaat vragen als die 2 bands die je eerder noemde ;).

Ook dan ben ik ervan overtuigd. Het is echt niet zo dat de Arena uitverkochten met kaartjes voor twee tientjes.
Ook nu in de Ziggo Dome betaal je “gewoon” € 50,00 voor een staplaats, dit was bij Volbeat een tientje duurder. Kensington verkoopt nu drie keer uit, Volbeat nog niet één keer.
Tsja als je maar blijft krabben en je nooit laat helpen dan krijg je dit misschien wel uiteindelijk ja.

Maar Pinkpop lost het prima op zo. Lijkt ook dat ze The Script een keer overslaan, prima!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.937
6.179
Van wat ik gehoord heb kunnen we Timberlake morgen afschrijven en hebben we de derde headliner iig voor zaterdag. Hoe betrouwbaar dat is durf ik niet 100 procent te zeggen maar ik vertrouw er zelf op dat het klopt.
Tot zo ver de scoops van Timmetje dus.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.218
Jup. Daar klopte idd helemaal niets van. Geen ''scoops'' van mij meer. :) :wink: :lol:
Sorry folks!

Benieuwd wanneer die derde headliner dan wel komt.
 

Stefan Havermans

Playlistbediener
20 okt 2016
18
0
Het lijkt er toch sterk op dat met de toename van het aantal festivals de muziek steeds minder belangrijk is. Mensen kopen gewoon blind een kaartje om sociale redenen, vrienden/bekenden gaan, het was vorig jaar gezellig, het is lekker dichtbij...
... anders kan ik niet verklaren waarom dat Concert at Sea met zo'n lineup zo populair is. Hoop toch dat Pinkpop niet nog meer bands overneemt van die lineup.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
… anders kan ik niet verklaren waarom dat Concert at Sea met zo’n lineup zo populair is.

Qua prijs valt het wel mee, weekendje weg. Idd, de meesten gaan er voor CAS en niet perse voor de line-up
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Jup. Daar klopte idd helemaal niets van. Geen ”scoops” van mij meer.
1f642.svg
1f609.svg
1f606.svg

Sorry folks!

Benieuwd wanneer die derde headliner dan wel komt.
joh trek het je niet aan...
verkeerd geinformeerd, shit happens.
maar het ruikt wel naar een trollen actie ;)

gezien de promo die Pinkpop vandaag plaatste en de reacties vanuit Buro Pinkpop, denk ik dat we met deze 18 namen rustig de vvk in gaan
Nog 1 dag, 17 uur en 30 minuten tot de vvk
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Het lijkt er toch sterk op dat met de toename van het aantal festivals de muziek steeds minder belangrijk is. Mensen kopen gewoon blind een kaartje om sociale redenen, vrienden/bekenden gaan, het was vorig jaar gezellig, het is lekker dichtbij…
… anders kan ik niet verklaren waarom dat Concert at Sea met zo’n lineup zo populair is. Hoop toch dat Pinkpop niet nog meer bands overneemt van die lineup.

Line up van CAS is ieder goed voor de desbetreffende doelgroep, met ieder jaar ook wel weer verrassende namen (bv Sting, Skunk Anansie, Nile Rodgers, Live etc). Daarnaast mooie locatie, goed georganiseerd. Dat het nou niet naar de smaak is van de gemiddelde festileaks forummer, is wat anders. Maar daar mikken ze ook niet op. Mijn vrouw gaat daar jaarlijks heen, ziet leuke optredens en heeft leuke tijd. Prima toch?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.736
1.899
Ligt het aan mij maar ik heb trouwens wel het idee dat er behoorlijk geschoven is mbt headliners de laatste tijd waar je dat eigenlijk niet meer zou verwachten. Er is de laatste tijd van alles gaande op dat gebied heb ik het idee terwijl je dat niet meer zou verwachten. Ik denk dat alleen de RHCP al vroeg definitief geboekt waren...
 

TafkaP

Playlistbediener
8 apr 2016
49
4
op Pinkpop gebeurt toch hetzelfde als bij Cas, wij gaan al jaren naar Pinkpop juist vanwege de diversiteit in het programma sommige gaan voor Disturbed andere voor Post Malone Pinkpop is juist voor mij fijn omdat we dan met de vriendengroep kunnen gaan en de muzieksmaak in onze vriendengroep loopt nogal uit elkaar. dus dan heeft ieder wat leuks om te bekijken. en ben je toch met je vrienden een gezellig weekend op een festival.
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Mocht Passenger langskomen op Pinkpop juich ik dat toe. Laatste show van hem op PP weliswaar via YouTube gezien maar was op dat moment een nieuwkomer. Nu inmiddels een redelijk grote artiest met heerlijke vocals. [video]https://www.youtube.com/watch?v=DRrgWOCEDsI[/video]

Hierboven zijn laatste sessie bijgevoegd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken