Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Gisteren is The Cure begonnen aan hun festival tour.
Zoals ik begrijp is de groep in vorm
In Zuid Afrika zijn ze gestart. Daar waren 85000 mensen.
Genoeg fans daar.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Geen enkele dag op waarschuwingstand lijkt mij niet zo'n geweldig voorteken hoor. Grote kans dat een van de minder verkopende dagen er niet geweldig voor staat zou ik zeggen. Misschien scheelt het dat er dit jaar geen duidelijke beste dag is maar toch. Ik denk Zondag > Maandag > Zaterdag het beste zullen draaien.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.134
Ik verwacht eerder maandag > zaterdag > zondag als ik zo reacties lees en bij vrienden peil. Maandag vanwege FM en het hoge rock gehalte en zaterdag vanwege Jamiroquai.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
Ik denk ook dat de zondag het snelst zal gaan.

Gokje: zondag - maandag - zaterdag
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik weet gewoon niet of die gekke combinaties goed verkopen. Dan heb je Anouk nog als grote naam maar deelt die fans met Mumford and Jamiroquai?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.134
Anouk en Jamiro misschien niet maar Ezra, Anouk, Mumford wellicht dan weer wel.

Al met al is het echt best wel een tof programma geworden. Wordt een leuk weekend zo.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Anouk en Jamiro misschien niet maar Ezra, Anouk, Mumford wellicht dan weer wel.

Al met al is het echt best wel een tof programma geworden. Wordt een leuk weekend zo.

Echt ‘what the hell’ dat juist jij dit zegt. ?
Heel tof dat je zo enthousiast bent geworden van het programma dat je nu gewoon voor een heel weekend Pinkpop gaat.

Overigens zit je er wel heel erg naast qua wat de tofste dag is. De volgorde moet natuurlijk zijn maandag > zondag > zaterdag ?

Nee, onzin natuurlijk. Ieder zijn ding. Maar wordt zeker een heel leuk weekend!!


 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.011
Geen enkele dag op waarschuwingstand lijkt mij niet zo’n geweldig voorteken hoor. Grote kans dat een van de minder verkopende dagen er niet geweldig voor staat zou ik zeggen. Misschien scheelt het dat er dit jaar geen duidelijke beste dag is maar toch. Ik denk Zondag > Maandag > Zaterdag het beste zullen draaien.
Ik denk dat dit heus wel goed verkopen gaat, en meer dan de helft al verkocht zou mij zeker niet verbazen. Uitverkopen zullen alleen de weekendtickets, denk ik, maar niet op korte termijn (mogelijk pas vlak voor aanvang van het festival).
Ik verwacht ook een ander soort publiek daar dan de afgelopen jaren, relatief minder jeugd/jongeren/vrouwen, en meer 'muziekliefhebbers' (oftewel mannen van middelbare leeftijd, je kent het type wel :wink: ).
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
Het festival verkoopt altijd uit, ook als het niet uitverkoopt. Smeets verzint wel een nieuwe graadmeter ;-)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Het festival verkoopt altijd uit, ook als het niet uitverkoopt. Smeets verzint wel een nieuwe graadmeter ?
Nou, ha ha ha...
De graadmeter is de grens 60.000 unieke bezoekers op 1 dag (*het Pinkpop festival is uitverkocht als er minstens op één van de festivaldagen meer dan 60.000 bezoekers zijn)
Vanaf 2006 is elke editie "uitverkocht" met uitzondering van 2013, op deze wijze.
Maar ze kunnen doorgaan tot 70.000 met verkopen, dit is de vergunning sinds 2018.
Het kan dus zijn dat de grens 60.000 overschreden is, maar dat er nog kaarten verkocht kunnen worden.
De stempel wordt dan ook pas gegeven als er ook echt geen kaarten meer verkocht worden, dat kan dus op de festivaldag zelf zijn.
Tja, blijft elk jaar rare gedachtekronkel....

Vandaar ook dat ik uit ga van 45k weekendtickets en 25k dagtickets.
Qua populariteit verwacht ik Maandag > Zaterdag > Zondag.
Al denk ik dat de dagen zich niet erg ontlopen qua verkochte kaarten.

Vandaag eens in de gaten houden of er een interview met Jan ergens opduikt met iets van verkoopcijfers...
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Black Lies wrote:
Wat gaan er toch nog veel mensen van hier weer. Waarom dan?

Bump

Voor een gezellig weekend !!!

En er staan toch aardig wat namen op waarvoor ik niet los een concertkaartje zal kopen maar wel live nieuwsgierig naar ben.
Een festival geeft mij toch die kans ?
Is het niets loop ik lekker verder naar een andere artiest of ga gezellig wat eten/drinken of als de zon schijnt ff chillen.
 

Roman

Campingartiest
10 apr 2014
89
27
Net een nieuwe aangekondigde incasso verkregen via m'n bank van OOR. Nu afwachten op de afschrijving en op het kaartje.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Ben trouwens wel benieuwd hoe voor iedereen zijn spoorboekje eruit ziet..
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Ben trouwens wel benieuwd hoe voor iedereen zijn spoorboekje eruit ziet..

Niet echte must-see's tussen < >

Zaterdag: <Bazart> - Golden Earring - Cage the Elephant - <Anouk> - Jamiroquai - Elbow - Mumford & Sons
Zondag: White Lies - The Kooks - <Rowwen Hèze> - <Krezip> - Miles Kane - Lenny Kravitz - The Cure - <Armin van Buuren>
Maandag: Bring Me The Horizon - The 1975 - <Tenacious D> - Slash - <Dropkick Murphy's> - Zo ver mogelijk weg van Bastille - Fleetwood Mac
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
De graadmeter is de grens 60.000 unieke bezoekers op 1 dag (*het Pinkpop festival is uitverkocht als er minstens op één van de festivaldagen meer dan 60.000 bezoekers zijn)
Vanaf 2006 is elke editie “uitverkocht” met uitzondering van 2013, op deze wijze.
Maar ze kunnen doorgaan tot 70.000 met verkopen, dit is de vergunning sinds 2018.
Het kan dus zijn dat de grens 60.000 overschreden is, maar dat er nog kaarten verkocht kunnen worden.
De stempel wordt dan ook pas gegeven als er ook echt geen kaarten meer verkocht worden, dat kan dus op de festivaldag zelf zijn.

Ze mogen het heten hoe ze willen op de website, maar als er nog kaarten voor een bepaalde dag beschikbaar zijn, dan is dat per definitie géén uitverkochte dag. Als de kaarten op zijn, dan is het uitverkocht.

Daarnaast vind ik het een beetje vies om de capaciteit zodanig op te rekken, zeker omdat het terrein in die jaren niet echt groter geworden is? Ik ben in jaren niet meer op Pinkpop geweest, maar herinner me dat het vroeger al onaangenaam crowdy was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken