Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Wel dikke vette zin in die perspresentatie. Als ze de headliner tot dan stil houden dan ga je bijna hoop krijgen op een echte klapper! (Of nieuws over de eerste NL headliner ooit maar laten we daar niet op hopen)

Eerste NL headliner ooit is natuurlijk onzin. Of mag ik niet meer verwijzen naar Krezip in 2001?
Ik zie Kensington echt niet headlinen en ik verwacht (wat aangesterkt is door wat goede hoop) een act die wij hier allang hebben afgeschreven of niet eens aan gedacht hebben. Nog 5 weken wachten!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.815
Timmetje wrote:
Wel dikke vette zin in die perspresentatie. Als ze de headliner tot dan stil houden dan ga je bijna hoop krijgen op een echte klapper! (Of nieuws over de eerste NL headliner ooit maar laten we daar niet op hopen)


Eerste NL headliner ooit is natuurlijk onzin. Of mag ik niet meer verwijzen naar Krezip in 2001?
Ik zie Kensington echt niet headlinen en ik verwacht (wat aangesterkt is door wat goede hoop) een act die wij hier allang hebben afgeschreven of niet eens aan gedacht hebben. Nog 5 weken wachten!

Heeft Krezip ooit het hoofdpodium mogen afsluiten op Pinkpop? Nee toch?
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Eddie Vedder toch naar de Ziggo Dome, waarschijnlijk morgen aankondiging.

Jammer ..... had hetm graag op Pinkpop gezien in de middag ... beginnende avond ... zonnetje ... biertje .....
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Timmetje wrote:
Wel dikke vette zin in die perspresentatie. Als ze de headliner tot dan stil houden dan ga je bijna hoop krijgen op een echte klapper! (Of nieuws over de eerste NL headliner ooit maar laten we daar niet op hopen)


Eerste NL headliner ooit is natuurlijk onzin. Of mag ik niet meer verwijzen naar Krezip in 2001?
Ik zie Kensington echt niet headlinen en ik verwacht (wat aangesterkt is door wat goede hoop) een act die wij hier allang hebben afgeschreven of niet eens aan gedacht hebben. Nog 5 weken wachten!

Krezip was niet headliner in 2001 toch?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Afsluiter / headliner op de zaterdag.
http://www.pinkpop.org/2001.htm

(Al heeft die positie niet dezelfde status als de headliner van de laatste dag).
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.600
606
Keane heeft eerste twee festivals (Cornbury Music Festival + 4everValenciaFest) in juli aangekondigd. Dus even afwachten of ze ook begin juli festivals doen.
Op dat eerste festival btw ook The Beach Boys
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.225
822
Nee ben ik met je eens, maar was toen wel gewoon headliner/afsluiter van de zaterdag.

Hierbij moet wel vermeld worden dat in 2001 op dag 1 en 2 van het festival alleen de tent en het noordpodium (tegenwoordig: IBA-stage) gebruikt werden. Het zuidpodium (mainstage) was alleen op dag 3 in gebruik. Krezip was dus weliswaar noordpodium-afsluiter, maar om het nou echt headliner te noemen, daar kun je over discussiëren.
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
Laat ik mijn 'gevoel' even de vrije doortocht geven: mensen. Pinkpop gaat ECHT niet met een Nederlandse headliner(combi) komen. Echt. Niet. Ja, het draait om de knikkers. Ja, een headliner moet beschikbaar zijn. Als Ed Sheeran/Eminem/The Cure-andere opties niet 'willen' of kúnnen, urineert Pinkpop naast het urinior. MAAR. Pinkpop gaat écht niet, op zijn 50e editie aan komen zetten met Kensington bovenaan de poster. Ook bij Mojo (luister naar de podcast van Michiel Veenstra), hebben ze iets meer gevoel dan alleen gevoel voor centjes (wat ik op dit forum vaak lees, tot mijn spijt). Mojo bestaat zelf 50 jaar dit jaar! Reken maar dat daar een 'overlap' in gaat zijn. Mojo zal er alles aan doen om Pinkpop een vette headliner te 'geven'. Net als dat ze zich uit de naad zullen werken voor een ijzersterk (en interessant) randprogramma.

Buitenlandse bands zal het worst zijn, dat het de 50e editie van Pinkpop is. Die romantiek moet ik helaas weghalen (vooral bij mezelf). Dave Grohl dacht vorig jaar dat-ie op Pukkelpop stond. Om maar eens iets te noemen. En geen woord over de beenbreuk, etc. Enkelen (Elbow, Bruce S., Pearl Jam) willen hier nog wel aandacht aan besteden.

Ik verwacht - maar dat is púúr een gevoel - dat er veel bands gaan komen die - vroeger - vaak op Pinkpop stonden. Bands die nog steeds (of alweer) bestaan, verwacht ik weer op het podium, in Landgraaf. Denk aan Fatal Flowers, K's Choice (ooit headliner!)... dat soort bands. Verwacht ik. Denk ik. Hoop ik.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.657
819
Laat ik mijn ‘gevoel’ even de vrije doortocht geven: mensen. Pinkpop gaat ECHT niet met een Nederlandse headliner(combi) komen. Echt. Niet. Ja, het draait om de knikkers. Ja, een headliner moet beschikbaar zijn. Als Ed Sheeran/Eminem/The Cure-andere opties niet ‘willen’ of kúnnen, urineert Pinkpop naast het urinior. MAAR. Pinkpop gaat écht niet, op zijn 50e editie aan komen zetten met Kensington bovenaan de poster. Ook bij Mojo (luister naar de podcast van Michiel Veenstra), hebben ze iets meer gevoel dan alleen gevoel voor centjes (wat ik op dit forum vaak lees, tot mijn spijt). Mojo bestaat zelf 50 jaar dit jaar! Reken maar dat daar een ‘overlap’ in gaat zijn. Mojo zal er alles aan doen om Pinkpop een vette headliner te ‘geven’. Net als dat ze zich uit de naad zullen werken voor een ijzersterk (en interessant) randprogramma.

Buitenlandse bands zal het worst zijn, dat het de 50e editie van Pinkpop is. Die romantiek moet ik helaas weghalen (vooral bij mezelf). Dave Grohl dacht vorig jaar dat-ie op Pukkelpop stond. Om maar eens iets te noemen. En geen woord over de beenbreuk, etc. Enkelen (Elbow, Bruce S., Pearl Jam) willen hier nog wel aandacht aan besteden.

Ik verwacht – maar dat is púúr een gevoel – dat er veel bands gaan komen die – vroeger – vaak op Pinkpop stonden. Bands die nog steeds (of alweer) bestaan, verwacht ik weer op het podium, in Landgraaf. Denk aan Fatal Flowers, K’s Choice (ooit headliner!)… dat soort bands. Verwacht ik. Denk ik. Hoop ik.

En toen werd je wakker
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.184
Het lijkt mij ook gewoon volkomen onlogisch om te denken dat Pinkpop en Mojo hun eigen jubileum zouden verknallen met een slappe line-up.
Ze zullen vanzelfsprekend echt willen vlammen dit jaar, en hebben daar volgens mij ook de middelen voor, gezien de zeer succesvolle afgelopen editie, en wellicht zelfs wat geld 'bespaard' (bewust of niet) op een relatief lichtere undercard.
Ik verwacht dan ook dat ze zo lang mogelijk hun lippen stijf op elkaar houden, om de hype tijdens/na de persconferentie en de run op kaarten zo groot mogelijk te creëren.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ik begrijp niet zo goed waarom sommige mensen in een negatieve bubbel blijven bij Pinkpop.
Kom op...George Ezra, Mumford & Sons zijn gewoon prima namen en trekt veel jeugd!
Fleetwood Mac is best wel exclusief...en een echte classic act!
Verder is Krezip echt wel een leuke naam (kijk naar hoe snel de Ziggo Dome was uitverkocht)
Er komt een nieuwe Pinkpop tent en een Pinkpop dag duurt tot 02:00!

Wacht gewoon af tot de persconferentie daarna kan het klagen beginnen (mocht dat nodig zijn!)
Ik ben er nu wel zeker van dat Pinkpop met een dikke line-up komt omdat ze al sinds 2014 met de line-up van dit jubilieumjaar bezig zijn!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.036
Laat ik mijn ‘gevoel’ even de vrije doortocht geven: mensen. Pinkpop gaat ECHT niet met een Nederlandse headliner(combi) komen. Echt. Niet. Ja, het draait om de knikkers. Ja, een headliner moet beschikbaar zijn. Als Ed Sheeran/Eminem/The Cure-andere opties niet ‘willen’ of kúnnen, urineert Pinkpop naast het urinior. MAAR. Pinkpop gaat écht niet, op zijn 50e editie aan komen zetten met Kensington bovenaan de poster. Ook bij Mojo (luister naar de podcast van Michiel Veenstra), hebben ze iets meer gevoel dan alleen gevoel voor centjes (wat ik op dit forum vaak lees, tot mijn spijt). Mojo bestaat zelf 50 jaar dit jaar! Reken maar dat daar een ‘overlap’ in gaat zijn. Mojo zal er alles aan doen om Pinkpop een vette headliner te ‘geven’. Net als dat ze zich uit de naad zullen werken voor een ijzersterk (en interessant) randprogramma.
Ik wil je best volgen in je verhaal en positief zijn maar buiten het geloof 'de organisatie zal zijn best doen want jubileum', geef je hier geen enkel sterk argument waarom een Nederlandse headliner(combi) niet kan.
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
Ik begrijp niet zo goed waarom sommige mensen in een negatieve bubbel blijven bij Pinkpop.
Kom op…George Ezra, Mumford & Sons zijn gewoon prima namen en trekt veel jeugd!
Fleetwood Mac is best wel exclusief…en een echte classic act!
Verder is Krezip echt wel een leuke naam (kijk naar hoe snel de Ziggo Dome was uitverkocht)
Er komt een nieuwe Pinkpop tent en een Pinkpop dag duurt tot 02:00!

Wacht gewoon af tot de persconferentie daarna kan het klagen beginnen (mocht dat nodig zijn!)
Ik ben er nu wel zeker van dat Pinkpop met een dikke line-up komt omdat ze al sinds 2014 met de line-up van dit jubilieumjaar bezig zijn!

Ik quote met plezier jouw volledige bericht. Dit is PRECIES wat ik bedoel. Hou toch eens op met dat gezeik, allemaal. Ik stond ook niet te springen bij Justin B. En nee, ook niet bij de Editors, vorig jaar. #smakenverschillen. Maar heb ik daardoor een rot weekend gehad? NEE, natuurlijk niet. Sjongejonge, denk eens aan die magische camping, de sfeeah, de... ach, ik kan nog wel 23459024759084 dingen benoemen. Leuk als er een band staat die je heulemaal te gek vindt. Maar we kunnen het toch nóóóit iedereen naar de zin maken. Nooit. Er was boegeroep toen Bruno Mars werd aangekondigd. En was boegeroep toen Bruce Spingsteeen werd aangekondigd. Ja, zelfs toen Pearl Jam werd aangekondigd. En er werd geklapt bij Guus Meeuwis. Ik bedoel maar.

Jongens. Blijf thuis als het je niet zint. Schei uit met die Werchter-vergelijking. Dat is een ander festival met een ander budget. PUNT. Schei uit met woorden als 'zwaktebod'. Pinkpop kan het niet helpen dat Lindsey B. uit FM is gezet. Net zo min als dat sommige bands tóch niet gaan touren, ondanks die 'belofte'. Smeets en Co. hebben dit te accepteren. Mojo werkt zich te barsten, geloof me maar. En ja, als sinds 2014, dat klopt, inderdaad.

Zo. En nu hopen op goede namen. Ik hoop op The Doors, Jimi Hendrix, Eagles, Beatles, Janis Joplin én Prince.

Dat was een grapje.
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Dan waarom verwacht je een sterker (duurdere) line up van Pinkpop dan Werchter?
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
PinkpopSinds2008 wrote:
Laat ik mijn ‘gevoel’ even de vrije doortocht geven: mensen. Pinkpop gaat ECHT niet met een Nederlandse headliner(combi) komen. Echt. Niet. Ja, het draait om de knikkers. Ja, een headliner moet beschikbaar zijn. Als Ed Sheeran/Eminem/The Cure-andere opties niet ‘willen’ of kúnnen, urineert Pinkpop naast het urinior. MAAR. Pinkpop gaat écht niet, op zijn 50e editie aan komen zetten met Kensington bovenaan de poster. Ook bij Mojo (luister naar de podcast van Michiel Veenstra), hebben ze iets meer gevoel dan alleen gevoel voor centjes (wat ik op dit forum vaak lees, tot mijn spijt). Mojo bestaat zelf 50 jaar dit jaar! Reken maar dat daar een ‘overlap’ in gaat zijn. Mojo zal er alles aan doen om Pinkpop een vette headliner te ‘geven’. Net als dat ze zich uit de naad zullen werken voor een ijzersterk (en interessant) randprogramma.


Ik wil je best volgen in je verhaal en positief zijn maar buiten het geloof ‘de organisatie zal zijn best doen want jubileum’, geef je hier geen enkel sterk argument waarom een Nederlandse headliner(combi) niet kan.

Je hebt volledig gelijk hoor; ik heb er geen argumenten voor. Ik zei al: het is púúr mijn gevoel. Als 'argument' zou ik willen zeggen (en ook dat blijkt weer 'gevoel', aargggh) dat ze er simpelweg niet mee wegkomen, op een internationaal festival als Pinkpop, dat ook nog eens 50 jaar bestaat. Ja, het verkoopt wellicht duizenden kaarten. Misschien raakt die dag zelfs uitverkocht. Commercieel gezien heb ik inderdaad geen tegenargumenten. Ik weet ook dat het een hele grote groep niets zou uitmaken als Kensington bovenaan de poster staat en Armin daarna komt draaien, in plaats van een grote, internationale band of artiest.

Je leest het al: ook hier komt geen argument naar voren; laat staan een sterk argument.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Ze zullen vanzelfsprekend echt willen vlammen dit jaar.

Ja, maar dat is een beetje hun probleem geweest.

Mijn twee centjes. :) Ik denk dat we nu wel allemaal doorhebben dat Coldplay - Eminem - Fleetwood heel lang de beoogde combo was. En het lijkt erop dat die eerste 2 geen zin meer hadden in een 2019 EU tour (of toch zeker die eerste). Voor namen als Muse, The Cure, Pink, Tool werd niet hard genoeg onderhandeld (vanwegen hun fixatie op die andere namen), waardoor die bruggen achteraf afgebrand waren voor 2019. En dan is het een kwestie van B-plannen zoeken. Met Mumford hebben ze er eentje gevonden (ondanks de Ziggo) en die derde lijkt nog niet gelukt te zijn.

Dus ja: tuurlijk willen ze heel graag een goede lineup neerzetten, maar het moet nog lukken ook natuurlijk. Daarnaast hoop ik dat ze niet heel goedkoop de lineup volzetten met NL (of BE) bands "omdat die een connectie hebben met PP", want dat hebben ze wél in handen. We hebben nu Earring, Rowwen en Krezip die vrij hoog gaan staan, en Armin lijkt ook een zekerheidje. Lijkt me wel genoeg NL- glorie onder de grotere namen niet?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken