Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Ben ook zeer benieuwd naar volgende week vrijdag hoe de verkoop hier gaat. In Duitsland zijn sommige stadions bijna uitverkocht maar Berlijn loopt voor geen meter.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Nee inderdaad, we moeten realistisch blijven.
Ik hou het op The Police, The Rolling Stones en Coldplay. ?
ik weerhoudt me van commentaar, maar je mag me pm'en bij info ;)
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
In de discussie mis ik grote namen van dJ’s, ik hoop dat er ook wat van dat werk komt.

In oktober komt toch ook meestal wel een eerste grote naam door voor Pinkpop!?
Bruce hoeft van mij niet zo nodig,
Coldplay
Fedde le grand (zoiets)
Fleetwood of iets dergelijks voor de oudjes
Pink!
The Cure

En natuurlijk 4 dagen Pinkpop, omdat 3 eigenlijk net even iets te kort is.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.745
1.904
PJ wrote:
Nee inderdaad, we moeten realistisch blijven.
Ik hou het op The Police, The Rolling Stones en Coldplay.
1f609.svg


ik weerhoudt me van commentaar, maar je mag me pm’en bij info
1f609.svg
Dan kan je nog lang wachten :cool:
Alle gekheid op een stokje, ik hou het voorlopig maar op het rijtje The Cure, Rammstein, Mumford and Sons en P!nk.
Persoonlijk vind ik t niet helemaal top maar ze zijn wel op tour door Europa en vermoedelijk beschikbaar tijdens PP.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.751
De namen die het meest genoemd worden op een rijtje:

Coldplay
Bruce Springsteen
Rammstein
The Cure
Pink
Mumford & Sons
Kensington

Dan denk ik persoonlijk dat je de bovenste 5 internationale stadionacts mag noemen. Ze zijn niet allemaal even geliefd of geschikt voor Pinkpop, maar ze zijn wel allen in staat om meerdere stadion's te kunnen uitverkopen.

De tendens in de dagafsluitende headliners van Pinkpop dit decennia is mijn ogen dat er meestal (niet altijd) 2 van zulke stadionacts acts headlinen, samen met een derde, net-niet headliner. Denk bij een net-niet headliner (wat negatiever klinkt dan dat ik het bedoel, het kunnen wel degelijk steengoede acts zijn) aan bijvoorbeeld Kings of Leon, Killers of Arctic Monkeys.

De grote vraag is: gaat Pinkpop in navolging van andere festivals ook aan co-headliner constructies doen? En wat doen ze met een eventuele vierde dag? Want minimaal drie absolute A namen, en fatsoenlijke dagvulling voor 4 festivaldagen, dat gaat vrees ik wederom een behoorlijke prijsverhoging betekenen... linksom of rechtsom zie ik Kensington dus echt wel die 4e dag headlinen als die dag er komt. Dat is prijstechnisch je logische escape...



 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Een coheadliner constructie gaat alleen werken als Pinkpop gaat sluiten aan de tijden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
In de discussie mis ik grote namen van dJ’s, ik hoop dat er ook wat van dat werk komt.
....
Tiësto en Skrillex zijn geruchtjes voor Lollapalooza's.
November afwachten op die aankondiging...
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:
Hahaha.

Ik blijf bij Mumford and Sons, Coldplay en Kensington.


Verwijten op te hoog inzetten.
Dan met Mumford en Kensington komen als headliner…
LoL

Grote kans hoor….
Ik denk toch niet dat ze voor de 50e editie, als MOJO al een aantal grote topacts heeft laten schieten headliners als deze gaan boeken.
Als dit wel zo is, mogen ze een dijk van een dagprogrammering hebben om serieus de kaarten te verkopen. Want in mijn ogen is Coldplay hier de enige waardige act, Mumford lijkt me eerder een co-headliner met een andere groep en Kensington is toch echt gewoon sub.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
De namen die het meest genoemd worden op een rijtje:

De grote vraag is: gaat Pinkpop in navolging van andere festivals ook aan co-headliner constructies doen? En wat doen ze met een eventuele vierde dag? Want minimaal drie absolute A namen, en fatsoenlijke dagvulling voor 4 festivaldagen, dat gaat vrees ik wederom een behoorlijke prijsverhoging betekenen… linksom of rechtsom zie ik Kensington dus echt wel die 4e dag headlinen als die dag er komt. Dat is prijstechnisch je logische escape…

Als er geen geld is om een fatsoenlijke headliner te boeken voor een 4e dag, wat is dan überhaupt het nut van die dag? Dan houden ze het toch beter gewoon bij 3 dagen.
Kensington als headliner zou voor mij wel echt het dieptepunt in de geschiedenis van Pinkpop zijn (gedeelde eerste plek met Justin Bieber).
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Ja, kans om geboekt te worden wel, maar reele kans als headliner-trio: nee.
Hoe past Rammstein bv. dan in dat plaatje ? Of Pink ? En hoe zit het met de classic acts die al meer dan rumors zijn: Fleetwood Mac; the Police; Iron Maiden ? Die zijn ook allemaal headliner-waardig.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.257
4.534
Op basis waarvan zijn Fleetwood Mac, The Police en Iron Maiden meer dan geruchten? Nog niks concreets over behoudens wensen (met name op dit forum) en gebrabbel van de heer Smeets.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Timmetje wrote:

DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:
Hahaha.

Ik blijf bij Mumford and Sons, Coldplay en Kensington.


Verwijten op te hoog inzetten.
Dan met Mumford en Kensington komen als headliner…
LoL


Grote kans hoor….

Ik denk toch niet dat ze voor de 50e editie, als MOJO al een aantal grote topacts heeft laten schieten headliners als deze gaan boeken.
Als dit wel zo is, mogen ze een dijk van een dagprogrammering hebben om serieus de kaarten te verkopen. Want in mijn ogen is Coldplay hier de enige waardige act, Mumford lijkt me eerder een co-headliner met een andere groep en Kensington is toch echt gewoon sub.

Ik denk eerlijk gezegd dat Mojo dat hele jubileum niet zoveel interesseert. Dat leeft vermoedelijk alleen bij de fans en de Pinkpop organisatie zelf.

Het feit dat er puur doordat er een jubileum is zat kaarten gaan worden verkocht (mensen willen daarbij zijn) zal zelfs kunnen betekenen dat de lineup niet perse groots hoeft te zijn. De marketing hebben ze daardoor toch al mee.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.267
2.204
Pim wrote:

Timmetje wrote:

DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:
Hahaha.

Ik blijf bij Mumford and Sons, Coldplay en Kensington.


Verwijten op te hoog inzetten.
Dan met Mumford en Kensington komen als headliner…
LoL


Grote kans hoor….


Ik denk toch niet dat ze voor de 50e editie, als MOJO al een aantal grote topacts heeft laten schieten headliners als deze gaan boeken.
Als dit wel zo is, mogen ze een dijk van een dagprogrammering hebben om serieus de kaarten te verkopen. Want in mijn ogen is Coldplay hier de enige waardige act, Mumford lijkt me eerder een co-headliner met een andere groep en Kensington is toch echt gewoon sub.

Ik denk eerlijk gezegd dat Mojo dat hele jubileum niet zoveel interesseert. Dat leeft vermoedelijk alleen bij de fans en de Pinkpop organisatie zelf.

Het feit dat er puur doordat er een jubileum is zat kaarten gaan worden verkocht (mensen willen daarbij zijn) zal zelfs kunnen betekenen dat de lineup niet perse groots hoeft te zijn. De marketing hebben ze daardoor toch al mee.

Het leeft bij Jan Smeets. En dus leeft het bij Mojo.
En een 50e editie zet je festival ook internationaal in de schijnwerpers.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
M&S en Kensington op 1 dag en je hebt 2 namen die heel veel kaarten doen verkopen. Zou zomaar kunnen hoor, zijn beiden enorm populair bij het grote publiek.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Het leeft bij Jan Smeets. En dus leeft het bij Mojo.
En een 50e editie zet je festival ook internationaal in de schijnwerpers.

Zoiets als een 50-jarig bestaan en klinkende namen is goede business voor MOJO.

MOJO is verbonden aan Pinkpop. Je gaat je goede naam echt niet te grabbel gooien. Ik denk dat er echt nog wel verrassende namen uit de hoge hoed gaan komen.

@Timmetje Niet zo negatief...Het is The Cult niet en Bieber hebben we al gehad!
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
dag 1:
H: rammstein
S: kensington

dag 2:
H:coldplay
S: Mumford and sons

dag 3:
H: the police
S: golden earing

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken