Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Heb net de planning voor vandaag gezien, Mt Atlas, Jett Rebel en Krezip zijn inderdaad alle artiesten die hier gaan spelen. Die laatsten met een akoestische set. 12.30 worden de eerste namen onthuld, bouwt per dag op tot 14.00 hele poster. Ze rekken de boel mooi dus haha

Thanks! Dan zorg ik dat ik om 12.30 mijn lunch op heb en achter de computer zit.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ik vind TOP wel echt goed hoor! Ben zeker een fan. En dat van Lowlands 2015 heb ik dan gemist. Ik zie ze ook zeker als toekomstige headliner. Maar kom op, zeg nou zelf. Een band die voor ’t laatst op Pinkpop in de tent staat en dan ineens een paar jaar later als headliner zonder nog 1x tussendoor daar te zijn geweest. Er hebben meer bands vaker op ’t podium op Pinkpop gestaan op een hogere spot die eerder headliners verdienen, gewoon omdat ze al langer een grotere status hebben. Je moet een band niet te snel de headline status geven, er valt niet veel meer te geven dan dat.
Ik vond de Ziggo sowieso al een te grote zaal voor ze. Niet vanwege ’t publiek, want die krijgen ze makkelijk gevuld! Maar een band als Twenty One Pilots is veel beter in een zaal max grootte van de AFAS. Die band doet veel met het publiek en met zo’n groot publiek is hun show snel minder dan in kleinere zalen.

Wat een dommige comment, ben je überhaupt geweest gister? Ze hebben een vrij bombastische show die in een zaal als de Ziggo écht prima werkt. Het is geen Fleet Foxes die uren lang staan te tokkelen. Ze konden de Ziggo makkelijk aan en gaven een puntgaaf optreden. Bovendien, wat een onzin dat je ergens 10x gespeeld moet hebben voordat je er 'mag' headlinen, als je groot genoeg bent voor een headlinespot dan verdien je die gewoon, dat hoef je niet op te bouwen met een dozijn aan eerdere shows op hetzelfde festival, maar met populaire nieuwe muziek en goede zaalshows.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Dr. Hannibal wrote:
Heb net de planning voor vandaag gezien, Mt Atlas, Jett Rebel en Krezip zijn inderdaad alle artiesten die hier gaan spelen. Die laatsten met een akoestische set. 12.30 worden de eerste namen onthuld, bouwt per dag op tot 14.00 hele poster. Ze rekken de boel mooi dus haha

Thanks! Dan zorg ik dat ik om 12.30 mijn lunch op heb en achter de computer zit.
Bij mij is het andersom.. Ik zit hele dagen achter de computer behalve tijdens de lunch :D.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Denk inderdaad dat het júist het probleem is dat Pinkpop te veel vasthoudt aan de headliners die al overal hun sporen duizend keer hebben verdiend. Daarbij is Pinkpop zeker niet degene die voorop loopt om dergelijke bands als eerste headlineposities te geven.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Joslittel wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Heb net de planning voor vandaag gezien, Mt Atlas, Jett Rebel en Krezip zijn inderdaad alle artiesten die hier gaan spelen. Die laatsten met een akoestische set. 12.30 worden de eerste namen onthuld, bouwt per dag op tot 14.00 hele poster. Ze rekken de boel mooi dus haha


Thanks! Dan zorg ik dat ik om 12.30 mijn lunch op heb en achter de computer zit.

Bij mij is het andersom.. Ik zit hele dagen achter de computer behalve tijdens de lunch :D.

Haha, ja dat bedoelde ik er ook mee. Heb er voor gezorgd dat ik geen afspraken heb in die twee uur en mijn collega's moeten maar even wat korter van mijn aanwezigheid genieten tijdens de lunch. Wil het niet missen!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Same here! Ik sla mijn dagelijkse wandeling ook over (gezien het weer geen hele grote straf).
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Jaaa, dacht dat ik het niet kon volgen en pas in de avond mee zou krijgen wie/wat/hoe/waar/wanneer.
Maar afspraak gaat niet door, dus zit er klaar voor op mijn werk :D
Veel plezier daar in Paradiso!
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Pim wrote:
Ik vind TOP wel echt goed hoor! Ben zeker een fan. En dat van Lowlands 2015 heb ik dan gemist. Ik zie ze ook zeker als toekomstige headliner. Maar kom op, zeg nou zelf. Een band die voor ’t laatst op Pinkpop in de tent staat en dan ineens een paar jaar later als headliner zonder nog 1x tussendoor daar te zijn geweest. Er hebben meer bands vaker op ’t podium op Pinkpop gestaan op een hogere spot die eerder headliners verdienen, gewoon omdat ze al langer een grotere status hebben. Je moet een band niet te snel de headline status geven, er valt niet veel meer te geven dan dat.
Ik vond de Ziggo sowieso al een te grote zaal voor ze. Niet vanwege ’t publiek, want die krijgen ze makkelijk gevuld! Maar een band als Twenty One Pilots is veel beter in een zaal max grootte van de AFAS. Die band doet veel met het publiek en met zo’n groot publiek is hun show snel minder dan in kleinere zalen.

Wat een dommige comment, ben je überhaupt geweest gister? Ze hebben een vrij bombastische show die in een zaal als de Ziggo écht prima werkt. Het is geen Fleet Foxes die uren lang staan te tokkelen. Ze konden de Ziggo makkelijk aan en gaven een puntgaaf optreden. Bovendien, wat een onzin dat je ergens 10x gespeeld moet hebben voordat je er ‘mag’ headlinen, als je groot genoeg bent voor een headlinespot dan verdien je die gewoon, dat hoef je niet op te bouwen met een dozijn aan eerdere shows op hetzelfde festival, maar met populaire nieuwe muziek en goede zaalshows.
Amen. Was er zelf niet bij gisteren hoor, daar niet van. Maar dat je ergens eerst een aantal keer moet spelen is inderdaad de reinste onzin. Dan hadden Justin Bieber en Bruno Mars natuurlijk ook eerst in de tent moeten staan voordat ze tot headliner gepromoveerd zouden worden. Lol.
 

chuckofalltrades

Playlistbediener
16 sep 2018
39
0
Have fun, everyone at the conference; and have fun, everyone here. 273 pages and it's finally come down to this - good luck to everyone's blood pressures!
Keenly following the action from here in Mumbai.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Er staat in ieder geval een mooie crazy horse op de poster
poster-square.jpg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken