Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Om even van alle headliner-discussies te ontwijken, misschien een leuke kleinere naam waar ik erg van ben geworden new-wave bandje: Day Wave, naam zegt genoeg. Link naar spotify Geen idee of hun gaan touren maar als nog leuk om te delen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

...
...een co-headliner constructie.
een grote nederlandse band en daarna een dj
kensington – armin van buuren.

zou commercieel natuurlijk een topper zijn, dag is op tijd van niets uitverkocht.

maar ik koop er geen kaartje voor
Zou echt volkomen kut zijn imo...
Armin leuk voor de internationale uitstraling.
Maar of het veel buitenlandse bezoekers trekt, dat denk ik niet, sowieso in zelfde weekend 2 Duitse dance festivals voor Armin.
Kensington leuk voor de Nederlandse kaartverkoop, maar meer ook niet.
Heb de band lang ontweken, misschien moet ik ze weer zien een keer. Maar HOOP echt VAN GANSE HARTE dat ze Pinkpop NOG een jaar overslaan ivm TE véél overkill!!!!

Daarbij, ik zou het echt absoluut verafschuwen als Mojo dit gaat verzinnen en zo'n dode mus achterhouden tot de perspresentatie. Gatver!! Niet één optie in mijn gedachten.
Daarnaast heb ik niets met zo'n dj act persoonlijk, dus dat gaat sowieso aan mij voorbij.

Gelukkig trekt de rest van de lineup veel goed ;)

Ik zou er ind

the cure, komt op een ander ned festival
ed sheeran, route is onlogisch en zou al lang aangekondigd zijn
alle, maar dan ook echt alle andere potentiële headliners hebben al een datum in juni in Nederland staan.

ik geloof niet dat PP het voor elkaar heeft om een exclusief iets te regelen ( beyonce), maar wie dan headliner wordt op pinkpop 2019

het enige realistische dat ik me nog kan bedenken is een co-headliner constructie.
een grote nederlandse band en daarna een dj
kensington – armin van buuren.

zou commercieel natuurlijk een topper zijn, dag is op tijd van niets uitverkocht.

maar ik koop er geen kaartje voor
Ik vind de Kensington gedachte nog niet zo gek. Zeker kijkend naar hun agenda de aankomende tijd, er staat maar één show in en dat is de support-act van Bon Jovi (ik zag 2 dagen geleden dat Navarone ook suppor-act is, misschien vervangen ze Kensington zelfs).
Dat kan betekenen dat de show op pinkpop voor dit jaar een exclusieve Kensington show zal zijn en dat gaat zeker kaarten verkopen. Verder zijn ze bezig aan hun 5e studio album, waar ze op Pinkpop al een mooi visitekaartje mee kunnen afleveren.
Mij lijkt het bij gebrek aan beter een geniale zet.
Ik heb zelf Kensington al vele keren live gezien en ze zetten gewoon een knaller van een show neer. Het enige nadeel is dat het de laatste 2 jaar wel telkens dezelfde show is.
Ze hebben de hits, de fans, kunnen entertainen, spelen goed en als er geen andere data komen, is het ook nog eens exclusief voor dit jaar.
Ik snap dat het voor Pinkpop fans niet de headliner is waar ze van dromen, maar het lijkt toch echt te gaan gebeuren.

Trouwens, om even over 'internationale' uitstraling een beetje door te gaan. Ooit gedacht dat ze Kensington op die manier kunnen gebruiken om een internationale uitstrallng te krijgen?

Niet vergeten dat De Staat heeft betaald om als support van The Stones een paar jaar geleden in de Arena te staan. Van onze belastingcenten wel te verstaan. Wat waren ze slecht en zo gekunsteld in vergelijking tot The Stones, werkte eigenlijk averrechts dacht ik. Maar dat terzijde. Glyniss Grace heeft precies hetzelfde gedaan om op Glastonbury een paar jaar geleden te staan (ook van onze belastingcenten), om op deze manier internationaal aandacht te krijgen. Zal hetzelfde idee achter Navarone dit jaar zijn.

Ze kregen 1 miljoen subsidie elk die ze mochten gebruiken om zichzelf te promoten., en hiervoor gebruiken ze het om zichzelf bij grote/ internationaal evenementen te promoten om hun fanbase te vergroten. Denk je echt dat Glastonbury uit zichzelf de Whitney Housten tribute act zou boeken en ervoor geld zou neerleggen? Of The Stones voor De Staat?
Er zijn tegenwoordig meerdere manieren om de gage van artiesten te (deels) te kunnen betalen.

En daar draait het eigenlijk om. Geld. Je denkt veel te ingewikkeld over boekingen Dennis. Tegenwoordig is de levensduur van een band vele malen korter dan in het verleden. Er zijn altijd een paar uitzonderingen dat zeker. Dus boeken zoveel mogelijk terwijl ze 'hot' zijn. Want over een paar jaar is het klaar. KOL, Nickelback en Editors zijn hier goede voorbeelden van. Ze hebben nog een redelijke trouwe fanbase maar niet meer de allure van een paar jaar geleden.

Met dat allemaal gezegd blijft Kensington de enige echte serieuze mainstream Nedelandse act die daadwekelijk internationaal heel groot kunnen worden. Navarone blijft zo een standaard rock bandje die in Nederland redelijk populair zal blijven verwacht ik zelf.

En daar draait het eigenlijk om. Geld. Je denkt veel te ingewikkeld over boekingen Dennis.
Nou, over het algemeen kijk ik wat er rond Pinkpop tourt, met een flink pak eigen mening en verwachting. Vooral ook wat ik ergens van vind (zoals bij bijvoorbeeld Volbeat of Iron Maiden, vind ik het oprecht headliners en ook voor Pinkpop). Of van een act als Eminem, geloof ik serieus dat het niet bij de Australische tour blijft in 2019.

Met dat allemaal gezegd blijft Kensington de enige echte serieuze mainstream Nedelandse act die daadwekelijk internationaal heel groot kunnen worden.
Kan, maar is ze vooralsnog nog steeds niet gelukt. Terwijl ze Sziget en Werchter aangedaan hebben op een klein podium, ook daar niet echt van de grond kwamen tot nu. Ik zie ze als enkel succesvol binnen onze landsgrenzen, zoals ook Anouk bijvoorbeeld. Allemaal prima naar mijn mening, verkoop lekker ArenA en Ziggo uit, maar daarmee overtuig je mij niet met een headliner spot op Pinkpop. Dat is mijn mening. Als ze dan ook nog gaan betalen om zo'n spot in te nemen, dan mag dat serieus van ticketprijzen af. Nee, mijn stand punt is met je preek niet beter geworden!!

2 weken voor Pinkpop zal hier iets van komen? Ik hoop enorm op the interrupters maar eigenlijk mogen ze allemaal wel doorkomen.

Waren beide uitverkocht. Op de avonden zelf waren er via Ticketmaster geen tickets meer verkrijgbaar. Ook alle recensies schrijven over een uitverkochte Ziggodome.

Voor beide shows waren op dezelfde dag nog de nodige kaarten te koop voor alle categorieën (dus inclusief staanplaatsen). Ik geloof er niet in dat Post Malone op eigen kracht de shows heeft uitverkocht.

Ik ben er serieus benieuwd naar hoe het kan dat zo'n show dan toch het bordje uitverkocht krijgt. Worden de resterende kaarten dan weggegeven aan relaties en/of massaal ergens gedumpt tegen goedkopere prijzen?

Wat ook nog kan... Wel al voorbij zien komen hier.
Robert Plant als headliner in co-headline met Van Buuren in late night shift.
Dan kan je altijd nog een grote NL band er voor zetten als sub.

Daar zou ik vreden mee kunnen hebben....

Wat ook nog kan… Wel al voorbij zien komen hier.

Daar zou ik vreden mee kunnen hebben….

Diezelfde Robert Plant die op Werchter gewoon 's namiddags op een zijpodium staat?

Ik zie echter wel gebeuren wat jij voorstelt, maar dan eerder met een act van het kaliber The Killers.

Nee, mijn stand punt is met je preek niet beter geworden!!

Dus, je geeft toe dat het een slecht standpunt is? Of op ze minst dat het beter zou moeten? Tegen beter weten in wellicht? Vreemde opmerking dit...

Wat ook nog kan… Wel al voorbij zien komen hier.

Daar zou ik vreden mee kunnen hebben….

Ja, jij zou “vreden” hebben met een typische middagact als headliner? Paar jaar terug middag Barn op Werchter, Pinkpop niet veel anders. Maar ja, een kat in het nauw...

... als nu zelfs Robert Plant serieus als headliner wordt gezien zie ik dat oude Van Halen-gerucht ook wel weer terug komen

En wat Kensington betreft: Mojo zal die alleen op Pinkpop plaatsen om uit te verkopen. Kensington zit bij concurent Friendly Fire, dus een internationale profilering van die band levert Mojo weinig op.

I bedoelde niet dat Kensington tegenwoordig geld betaalt om een spot te bekleden, hoeft niet meer voor ze, al een gepasseerd station. Een act zoals Navarone zal tegenwoordig betalen om op een affiche (Bon Jovi) te staan.

Eens dat Kensington internationaal niet groot is, mijn strekking is dat ze veel meer kans maken dan een Glyniss Grace of De Staat om internationaal door te breken (die maken geen kans), maar ze proberen het allemaal en dat mag.

Was best wel vermakelijk in de Arena met The Stones bij De Staat: op een gegeven moment was het de bedoeling dat de zanger samen met de 'uitzinnige fans' zouden dansen. Voor zijn 'rent a crowd' hebben ze een blonde dame in een gele shirt neergezet als een referentiepunt voor de zanger zodat hij vanaf de podium konden zien waar zijn 'uitzinnige fans' stonden en niet terecht zouden komen bij de rest van de toeschouwers die zich helemaal niet interesseerde over De Staat . Maar omdat ze zo 'opviel' in tegenstelling tot de rest van de toeschouwers, was het overduidelijk wat de bedoeling was, en was het meer lachwekkend dan iets anders. Volgens mij zal het ergens op Youtube te vinden zijn.

Mist Pinkpop nu zelfs Keane?!?

https://www.dvhn.nl/drenthe/Keane-tweede-headliner-op-Hello-Festival-in-Emmen-24217442.html

Dus Keane valt nu inderdaad ook al af. Damn.
Gaat lekker zo.

En Kensington slecht voor de internationale uitstraling maar Robert Plant als headliner niet?

Nee, de combi Robert Plant met Armin van Buuren zie ik ook niet gebeuren. Dat is echt te weinig voor een dagafsluiting op Pinkpop. De vorige keer stond Robert Plant toch niet eens op het hoofdpodium, als ik me niet vergis? Dan kunnen ze daar echt niet serieus mee aankomen lijkt me.

Dan is Kensington met iets erna veel aannemelijker.

Maar laten we hopen op een konijn uit de hoed; dat gun ik Pinkpop wel. Eminem zou prima zijn (al is hij misschien niet al te waarschijnlijk). Maar dan heb je een redelijk exclusieve classic act met FM en twee acts die in hun eentje de Goffert vol spelen (M&S en Eminem) en voldoende hits hebben om ook voor de niet-fans herkenbaar te zijn. Dat is bij bijvoorbeeld Volbeat inderdaad beduidend minder het geval.

En ook The Cure of The Killers hebben zo veel bekende nummers dat het voor veel mensen acceptabel zal zijn. Al vind ik dat niet de meest voor de hand liggende derde namen. Al is The Cure een all time favourite van mij.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread