Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Pearl Jam is al genoemd zeker?

Oeh, Pearl Jam. De vaste grote kanshebber voor zowat elk jaar.

Misschien is de kans zelfs groter dat Eddie er eerder solo staat dan met z'n matties.
 

Spdrlnd

Playlistbediener
4 apr 2017
16
1
Laat Tool alsjeblieft niet op pinkpop komen. Ik verkoop mijn nier nog voor die band maar dan niet op zo'n festival.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Laat Tool alsjeblieft niet op pinkpop komen. Ik verkoop mijn nier nog voor die band maar dan niet op zo’n festival.

Als er iets is wat je niet moet doen is het wel de goden verzoeken. Ik ben voor. Het probleem met Tool is dat het geen Moshpit/wall0fDeath muziek....het is luistermetal maar ik denk dat als ze komen en ze zouden een festival doen ze goed op Fortarock zouden passen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Laat Tool alsjeblieft niet op pinkpop komen. Ik verkoop mijn nier nog voor die band maar dan niet op zo’n festival.

Als er iets is wat je niet moet doen is het wel de goden verzoeken. Ik ben voor. Het probleem met Tool is dat het geen Moshpit/wall0fDeath muziek….het is luistermetal maar ik denk dat als ze komen en ze zouden een festival doen ze goed op Fortarock zouden passen
Past idd meer bij FortaRock.
Zou beter zijn voor een comeback van het festival overigens.
Ik denk, dat voor FortaRock je beter kan kijken naar een band die daar laatste jaren géén headliner geweest is om een mooie comeback na een jaar afwezigheid te kunnen maken.
imo is Metallica of TOOL daarvoor misschien wel geschikt, al denk ik dat A7X een veilige keuze kan zijn uit MOJO oogpunt (denk ik zo).

Elke headliner die op FortaRock staat is direct een afvaller voor Pinkpop, Pinkpop en FortaRock vissen uit dezelfde vijver met de rockacts.
Daarvoor zal je altijd Download Festival in de gaten moeten houden, is mijn idee...
TOOL zie ik best voor de festivals in Europa in aanmerking komen, dus zeker ook voor Pinkpop rekening mee te houden, is dan voor Pinkpop al 12 jaar geleden.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ok ok

Nou vooruit,

Scorpions…. komen in 2018 met een nieuw album en een wereldtournee.


Niks voor Pinkpop, dat is bijvoorbeeld voor Bospop en ev, Fortarock.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
2e Europese leg in 2018 voor The Stones...???

Wat denken we, festivals aan de orde dan?
Waren geruchten over enkele festivals in juni/juli dit jaar, waren deze geruchten gebaseert op 2018 ipv 2017???
Nou... TW Classic, Boutique of zelfs Rock Werchter een optie in België, in Nederland tja...
NL overslaan of los evenement, anders is er maar 1 festival waar ze kunnen toch???

https://twitter.com/RollingStones/status/862596928021946369
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Wat denken we, festivals aan de orde dan?
Waren geruchten over enkele festivals in juni/juli dit jaar, waren deze geruchten gebaseert op 2018 ipv 2017???
Nou… TW Classic, Boutique of zelfs Rock Werchter een optie in België, in Nederland tja…
NL overslaan of los evenement, anders is er maar 1 festival waar ze kunnen toch???

Vrij vreemd dat ze Koning Boudewijn Stadium niet aan doen maar wél 2x in NL staan. TW Classic zou zomaar kunnen ja, in Nederland zou denk ik een los concert op Megaland ofso best een optie zijn..
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
735
436
Op de Facebookpagina van Pinkpop fans zag ik het voorbijkomen. Hun hebben ook vaak de geruchten goed etc.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
PINKPOP 2018 is op 15, 16 en 17 juni. Dus dat is een positief iets!!!
Dit valt onder de categorie: FAKE NEWS !

er is al een ander nederlands festival gepland op die derde weekend in juni.....Best Kept Secret ?
Of gaat de pinkpop organisatie nu ook nog geen vrienden maken in festivalland.....? dat zou dom zijn, Mojo is toch echt een heel beetje kleiner dan FKPScorpio. En Mojo moet zijn aandacht al verdelen over drie grote festival s in NL, waar FKP maar 1 festival doet in NL.....
het zij zo. may the best festival win: Dit jaar (2017) is dat zeker Best Kept Secret...daar wordt tenminste niet geplaybackt. ;-)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Misschien moeten Pinkpop en DTRH maar gewoon van weekend wisselen? Dan kan DTRH mee profiteren van de alternatieve lichting die voor Primavera in Europa zit, terwijl Pinkpop gelijk met Glasto en vlak voor Werchter zou vallen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Misschien moeten Pinkpop en DTRH maar gewoon van weekend wisselen? Dan kan DTRH mee profiteren van de alternatieve lichting die voor Primavera in Europa zit, terwijl Pinkpop gelijk met Glasto en vlak voor Werchter zou vallen.

Ja, zit idd wat in.
Ik denk vooral aan de Amerikaanse festivals die Pinkpop ten last zijn, vooral Glasto, Roskilde en Rock Werchter zitten daar verder na en profiteren dan van de artiesten die later in juni in europa zijn.
Is ook wel een kleine "maar"... ik ben van mening dat Pinkpop ook meer moet kijken bij LiveNation festivals begin juni als Download Festival of RaR/RiP. met meer rock-genre.
Dit jaar (2017) 6 overeenkomsten met Download en 8 overeenkomsten met RaR/RiP.
Wat ik ondanks de (zachtgezegd) aardige lineup van BKS, zie ik toch nog veel gelijkenis met Scorpio festival Hu/So op Pinkpop, maarliefst 10 overeenkomstige namen nog.
Ik denk dat binnen het rock-genre veel meer draagvlak is voor Pinkpop-bezoekers, het aantal overeenkomsten met Download en RaR/RiP zal eigenlijk hoger moeten kunnen.
Ik zeg niet dat Pinkpop meer richting Hellfest of Graspop moet qua programma, maar neem bijvoorbeeld Pinkpop 2014 waar de Metallica-dag een veelbesproken en geprezen dag was of bijvoorbeeld Pinkpop 2008.
Maar misschien draaf ik dan meer naar een genre-programmering, dan dat ik aanspoor op verandering van datum richting Glasto/Roskilde...
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat door juist niet te verschuiven en dichter bij die festivals zitten, juist meer overlap zo moeten inhouden.
Het verschuiven zou niet in alle gevallen de beste oplossing zijn.
Sterker nog te dicht op die grote festivals gaan zitten zal niet ten goede komen van beschikbaarheid, te veel giganten bij elkaar die weekenden.
Pinkpop doet er goed aan begin juni te zitten, dat denk ik althans...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
er is al een ander nederlands festival gepland op die derde weekend in juni…..Best Kept Secret ?
Of gaat de pinkpop organisatie nu ook nog geen vrienden maken in festivalland…..? dat zou dom zijn, Mojo is toch echt een heel beetje kleiner dan FKPScorpio. En Mojo moet zijn aandacht al verdelen over drie grote festival s in NL, waar FKP maar 1 festival doet in NL…..
het zij zo. may the best festival win: Dit jaar (2017) is dat zeker Best Kept Secret…daar wordt tenminste niet geplaybackt.

Alsof die uit dezelfde vijver vissen. Maar ik denk inderdaad dat Mojo dit niet gaat doen. Publiciteitstechnisch erg dom plus je wil andere promotors niet tegen het zere been schoppen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik denk dat binnen het rock-genre veel meer draagvlak is voor Pinkpop-bezoekers, het aantal overeenkomsten met Download en RaR/RiP zal eigenlijk hoger moeten kunnen.


Gezien de kaartverkoop dit jaar kunnen we het er over eens zijn dat Rock/Metal beter scoort. Ik denk dat Hellfest bijvoorbeeld te veel is en dat je een lijn tussen luisterpop en stadionrock moet vinden met een paar uitschieters zoals Ghost bijvoorbeeld.

Bieber is te....ik denk dat bijvoorbeeld Ed Sheeran niet voor zoveel weerstand had gezorgd
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken