Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Dat duurt niet lang meer en ze gaan voor 140 weg!

En eens met Dennis wat betreft Blof. Topband, heerlijk voor in de zon met een pilsje.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Joh Yannick en Oasiss.
Ik vang de wind wel hoor, voor Pinkpop.

En ja, ik ben serieus dat ik Blof één van de beste NL-boekingen vind op Pinkpop.
In Nederland een heel grote band en had niet anders dan Mainstage kunnen staan.
Afsluiter North zou niet lekker uitkomen.
De positie voor Snow Patrol is helemaal prima, wat mij betreft had Snow Patrol en Blof zelfs van plek mogen wisselen.
Ben nog altijd van mening dat Snow Patrol veel te hoog op affiches staat, maar die nieuwe nummers zijn best binnen te houden...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
En eens met Dennis wat betreft Blof. Topband, heerlijk voor in de zon met een pilsje.

Ik ben helemaal voor zulke bands in de middag van Pinkpop. Guus, Marco, Blof etc. Maar als sub-headliner terwijl ook al acts als Miss Montreal je mainstage bezetten vind ik wat overdreven. Naar mijn smaak gaat het is teveel in de richting van Concert at Sea.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Ik las net dat iemand het echt niet vond kunnen dat The Offspring North afsloot. Laat dat nou 180 graden tegen mijn mening in zijn.

Ik kan me geen beter podium bedenken om met 20.000 anderen uit mijn dak te gaan op hun muziek dan North, sowieso mijn favoriete podium. En zo tegen het eind van de dag, als opwarmertje voor 2,5 uur Pearl Jam, dat word echt fantastisch!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik las net dat iemand het echt niet vond kunnen dat The Offspring North afsloot. Laat dat nou 180 graden tegen mijn mening in zijn.

Ik kan me geen beter podium bedenken om met 20.000 anderen uit mijn dak te gaan op hun muziek dan North, sowieso mijn favoriete podium. En zo tegen het eind van de dag, als opwarmertje voor 2,5 uur Pearl Jam, dat word echt fantastisch!
ja idd...
Naar mijn mening sluit Offspring heel goed aan op Pearl Jam qua 90's rock sentimenten.
Misschien was het te veel van het goede om Offspring sub op main te zetten en Snow Patrol als North sluiter,
Maar die zwijmelerijm van Snow Patrol sluit dan weer aan de bij softere nummers van Pearl Jam.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Ik denk dat de argumenten tegen The Offspring daarin liggen dat ze sinds mensenheugenis niets relevants meer hebben gedaan en hun livereputatie ook niet is om over naar huis te schrijven. Kan me echter voorstellen dat het - als het je ding is - een leuk feestje kan zijn.

Wil er zelf nog niet dood gevonden worden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Timmetje wrote:
En eens met Dennis wat betreft Blof. Topband, heerlijk voor in de zon met een pilsje.

Ik ben helemaal voor zulke bands in de middag van Pinkpop. Guus, Marco, Blof etc. Maar als sub-headliner terwijl ook al acts als Miss Montreal je mainstage bezetten vind ik wat overdreven. Naar mijn smaak gaat het is teveel in de richting van Concert at Sea.
Of gewoon proberen om iets voor Nederlandse begrippen om eens iets exclusiefs neer te zetten wat vanaf Nederland komt. Ik denk dat we allemaal wel beetje mee eens zijn dat Pinkpop toch wel het grootste Pop festival van Nederland is? (neem het niet te letterlijk, Zwarte Cross is groter I know, maar met geschiedenis en ophef rond het festival kan het niet tippen tegenover Pinkpop).

Soms mis ik dus wel dat Pinkpop een beetje klote heeft. Want als ze al een Nederlands act boeken dan staan ze 9 van de 10x gelijk ook op 32 andere goedkopere festivals. En dat maakt het vaak zo jammer. Een Marco Borsato vind ik walgelijk als muzikant, maar ik zou het een "knappe" boeking vinden als ze hem eens kunnen strikken voor overdag op de main, zonder dat hij allerlei zaalshows doet of andere festival shows. Of zelfs een Kensington kan ik dan nog waarderen als exclusieve act. Of een eenmalig Krezip reünie (ja ik ben serieus). Maar hou het een beetje "bijzonder" in dit geval.

Een Nederlandse act komt al heel snel erg uitgemolken over.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Ik denk dat de argumenten tegen The Offspring daarin liggen dat ze sinds mensenheugenis niets relevants meer hebben gedaan en hun livereputatie ook niet is om over naar huis te schrijven. Kan me echter voorstellen dat het – als het je ding is – een leuk feestje kan zijn.

Wil er zelf nog niet dood gevonden worden.

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Live is dat ook gewoon geen goede band (meer?), maar als je fan bent maakt dat meestal niet uit. De mantel der liefde erover.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Soms moet je die relevantie knop ook even kunnen uitzetten. Zeker op de grote commerciële festivals. Gewoon lekker los gaan op die nostalgische platen kan nog steeds leuk zijn ook al is het kut. Ik vond vorig jaar de Kaiser Chiefs en White Lies stiekem nog best geinig. Je bent er toch, dan gewoon maar het beste van zien te maken. En wat is relevant... Foo Fighters zie ik ook liever hun klassiekers spelen dan die gedrochten van het laatste album.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik denk dat de argumenten tegen The Offspring daarin liggen dat ze sinds mensenheugenis niets relevants meer hebben gedaan en hun livereputatie ook niet is om over naar huis te schrijven. Kan me echter voorstellen dat het – als het je ding is – een leuk feestje kan zijn.

Dat werd toen ook over RHCP gezegd in 2016 maar dat was best wel goed. Laten we hopen en duimen dat dat met The Offspring ook zo gaat :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
gedrochten van het laatste album.

LOL @ Gedrochten.....3 leuke nummers en dan is het inderdaad wel gebeurt
 

Schlalip

Playlistbediener
2 apr 2015
48
24
Schlalip wrote:
Stage 4 bands staan al jaren in mijn must see lijst.

Wat is voor jou de reden dit jaar een ticket te kopen?

Toen ik het programma hoorde voor PJ, FF, Triggerfinger, Snow Patrol, The Offspring, Editors en Oscar and the Wolf. Inmiddels, zoals ieder jaar, kun je daar mijn persoonlijke ontdekkingen aan toe voegen: The Last Internationale (vorige keer gemist te ontdekken), A Perfect Circle, Gangs of Youth, Slydigs, The Academic en Pavor Stellar.

Ik blijf altijd hangen in muziek die ik ken en de bandjes die ik leer kennen op festivals doorbreken dat patroon voor me. En vaak zijn dat stage 4 bandjes: Slaves, the Sore Losers, The Struts en de Golden Oldies :p
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
gedrochten van het laatste album.

LOL @ Gedrochten…..3 leuke nummers en dan is het inderdaad wel gebeurt
Voor FF begrippen vond ik dat echt een kut plaat. Sonic HIghways ging ook nog wel, maar ook stukken minder.... Wasting Light vond ik wel geweldig. En die Pinkpop show van 2011 staat nog altijd hoog in mijn favorieten optredens lijstje.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
bcmrmaybe wrote:
gedrochten van het laatste album.


LOL @ Gedrochten…..3 leuke nummers en dan is het inderdaad wel gebeurt

Voor FF begrippen vond ik dat echt een kut plaat. Sonic HIghways ging ook nog wel, maar ook stukken minder…. Wasting Light vond ik wel geweldig. En die Pinkpop show van 2011 staat nog altijd hoog in mijn favorieten optredens lijstje.

Mee eens! Dat was een geweldig optreden inclusief regenboog. Des te groter was de teleurstelling op RW vorig jaar, maar daar hebben we het al genoeg over gehad hier. Geniet ervan op PinkpoP!
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Jullie schieten midden in de roos. Ik geef inderdaad bitter weinig om relevantie. En ik denk dat ik daar niet de enige in ben. The Offspring is echt zo'n jeugddingetje. Veel albums van grijs gedraaid, bij Americana zelfs letterlijk de print eraf. Maar als ik het nou eens op een grotere band projecteer: waarom gaan er straks twee uitverkochte Ziggo shows en een vol Megaland los op Pearl Jam? Neem aan niet vanwege hun recente album.
Ze hebben vaak een stok achter de deur nodig om te gaan touren, en een nieuw album betekent vaak een wereldtour. Dus uitstekend dat ze nieuw werk maken, want dan komen ze. In het geval van PJ zaten ze daar bij Pinkpop al 8 jaar op te wachten. Maar (middel)grote bands die geen nieuw materiaal uitbrengen en toch op tour gaan zou ik zeker niet links laten liggen. Die brengen feestjes mee naar weide. iemand de afgelopen jaren System of a Down, Limp Bizkit of Linkin Park gezien?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Jullie schieten midden in de roos. Ik geef inderdaad bitter weinig om relevantie. En ik denk dat ik daar niet de enige in ben. The Offspring is echt zo’n jeugddingetje. Veel albums van grijs gedraaid, bij Americana zelfs letterlijk de print eraf. Maar als ik het nou eens op een grotere band projecteer: waarom gaan er straks twee uitverkochte Ziggo shows en een vol Megaland los op Pearl Jam? Neem aan niet vanwege hun recente album.
Ze hebben vaak een stok achter de deur nodig om te gaan touren, en een nieuw album betekent vaak een wereldtour. Dus uitstekend dat ze nieuw werk maken, want dan komen ze. In het geval van PJ zaten ze daar bij Pinkpop al 8 jaar op te wachten. Maar (middel)grote bands die geen nieuw materiaal uitbrengen en toch op tour gaan zou ik zeker niet links laten liggen. Die brengen feestjes mee naar weide. iemand de afgelopen jaren System of a Down, Limp Bizkit of Linkin Park gezien?

Alle drie ja! SoaD vorig jaar op RW was legendarisch, veruit een van de betere optredens in jaren. Linkin Park zelf ook groot fan van, na een dipje waren die vorig jaar ook erg sterk. Dus ja, ik snap je wel. Al heb ik wel nieuwe acts nodig op een festival, ook qua optreden zit daar een ander soort energie in, meer bewijsdrang.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Een Nederlandse act komt al heel snel erg uitgemolken over.
dat is zo, zo komt het over.
zeker als ze ook op de "gratis" festivals te zien zijn.
dat ontken ik ook niet, maar dat het Nederlandse acts zijn die gewoon fucking hot zijn momenteel, dat kan niet ontkent worden (al zien wij het hier op het forum heel graag anderes)
Zal zeker en vast helemaal vol staan bij Lil Kleine of Ronnie Flex, voor wat vol is als mainstage opener fyi...
In de tent bij Maan, Sevn, De Likt of Donnie zal het ook wel helemaal vol staan met mensen die dat juist wel willen zien ( ja die zijn er)
Kijk mijn ding is het niet, ik sta dan bij een ander podium,
Lil Kleine / Slydigs,
Ronnie Flex / Tom Walker,
Sevn Alias / A Perfect Circle
Donnie / Snow Patrol,
De Likt / The Script
dan trekt het voor mij aan het positieve eind
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken