Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

vraagje; weet iemand waar het minst druk is voor hoofdpodium zodat je toch nog beetje naar voren kunt komen? is dat linksom?

En weet iemand hoe je in het voorste vak kunt komen van MainStage?

Dit zijn de tot nu toe bekende signeersessies. Let op, alle tijden onder voorbehoud!

Vrijdag 15 juni:
Oh Wonder (14:30 uur)
Blaudzun (15:45 uur)
Slydigs (16:45 uur)
The Last Internationale (t.b.a.)

Zaterdag 16 juni:
De Likt (14:00 uur)
Parov Stelar (18:30 uur)

Zondag 17 juni:
Michelle David & The Gospel Sessions (14:15 uur)
The Overslept (17:30 uur)
Triggerfinger (20:30 uur)

Houd onze site, Facebook, Twitter en Instagram en ook de kanalen van Pinkpop (waaronder ter plekke de infobalie en lichtkranten) in de gaten voor updates en precieze aanvangstijden van de signeersessies.

vraagje; weet iemand waar het minst druk is voor hoofdpodium zodat je toch nog beetje naar voren kunt komen? is dat linksom?

ik ga meestal links, maar aan niemand doorvertellen dat dat iets rustiger is. Meeste mensen lopen vanuit de trap meteen door eerste vak in namelijk.

Kan je gewoon inlopen door security poorten.
Die poorten gaan pas dicht als er een behoorlijk aantal mensen in zijn.
Vroeg op de dag is het vaak zo op en neer lopen, later op de dag is het drukker en zal het hek vaker en sneller sluiten.
Wil je overdag bij je favoriete act zeker zijn van een spot, dan zal je ongeveer een half uur tot een kwartier voor aanvang er in kunnen.
Bij de headliner, is het bij hele drukke dagen verstandig om tijdens de sub al richting de poortjes te gaan.
Bijvoorbeeld, ik ga tijdens The Script al toiletbezoek verzorgen en een tray bier inslaan om richting de poortjes te gaan. Na The Script zal een deel van Script-fans het voorvak uitgaan. Als dan de poortjes weer open gaan kunnen weer aan flink aantal mensen binnen. Bij Foo's hoop ik dan bij die groep te zitten, klein uurtje wachten en LOS!

De weersverwachtingen zitten in ieder geval best wel mee! Zaterdag en (m.n.) zondag wel even een poncho mee voor de zekerheid, maar zeker op de laatste dag vind ik het niet zo heel erg als ik (tot op zekere hoogte) nat word. Die avond lig ik toch weer in mijn eigen bed en wordt er thuis gedoucht.

Jerry666 wrote:

ik ga meestal links, maar aan niemand doorvertellen dat dat iets rustiger is. Meeste mensen lopen vanuit de trap meteen door eerste vak in namelijk.

Kan je gewoon inlopen door security poorten.
Die poorten gaan pas dicht als er een behoorlijk aantal mensen in zijn.
Vroeg op de dag is het vaak zo op en neer lopen, later op de dag is het drukker en zal het hek vaker en sneller sluiten.
Wil je overdag bij je favoriete act zeker zijn van een spot, dan zal je ongeveer een half uur tot een kwartier voor aanvang er in kunnen.
Bij de headliner, is het bij hele drukke dagen verstandig om tijdens de sub al richting de poortjes te gaan.
Bijvoorbeeld, ik ga tijdens The Script al toiletbezoek verzorgen en een tray bier inslaan om richting de poortjes te gaan. Na The Script zal een deel van Script-fans het voorvak uitgaan. Als dan de poortjes weer open gaan kunnen weer aan flink aantal mensen binnen. Bij Foo’s hoop ik dan bij die groep te zitten, klein uurtje wachten en LOS!

Als je de Stonespraktijken buiten beschouwing laat, is dit denk ik wel een vrij waterdichte methode om in het voorvak te komen bij de afsluiter.

Hoi allen! Ik lees al twee jaar mee, maar heb toch nog maar even besloten om een account aan te maken om de laatste dagen mee af te tellen (:

Ik vind dat er trouwens niet echt bijzondere namen tussen de signeersessies zitten helaas.

De weersverwachtingen zitten in ieder geval best wel mee! Zaterdag en (m.n.) zondag wel even een poncho mee voor de zekerheid, maar zeker op de laatste dag vind ik het niet zo heel erg als ik (tot op zekere hoogte) nat word. Die avond lig ik toch weer in mijn eigen bed en wordt er thuis gedoucht.
ik denk dat we het hiermee moeten doen...
2018_06_13_091954.jpg

2018_06_13_092016.jpg

2018_06_13_092028.jpg

Ziet er goed uit! Noel beweegt niet veel, dus groot zat :wink:

Even een vraag aan de Pearl Jam liefhebber(s). Wat maakt een show van hen zo bijzonder? Ik kijk er erg naar uit om ze te gaan zien. Eén van de grotere bands die ik nog niet heb afgetikt, maar als ik de setlist zie, ken ik een heleboel niet. Nu kan Eddie Vedder het telefoonboek voorlezen en zal het nog mooi klinken, maar waar moet ik tijdens hun optreden op gaan letten?

In 2012 op Sziget zag ik Nick Cave, dacht ik 'wat een rare gast', ben ik weggegaan om vervolgens later erachter te komen hoe geniaal deze man is. Een dergelijk scenario zal met Pearl Jam niet gebeuren, maar ben toch benieuwd naar de ervaringen van de echte liefhebbers van PJ.

Ziet er goed uit! Noel beweegt niet veel, dus groot zat
1f609.svg

Even een vraag aan de Pearl Jam liefhebber(s). Wat maakt een show van hen zo bijzonder? Ik kijk er erg naar uit om ze te gaan zien. Eén van de grotere bands die ik nog niet heb afgetikt, maar als ik de setlist zie, ken ik een heleboel niet. Nu kan Eddie Vedder het telefoonboek voorlezen en zal het nog mooi klinken, maar waar moet ik tijdens hun optreden op gaan letten?

In 2012 op Sziget zag ik Nick Cave, dacht ik ‘wat een rare gast’, ben ik weggegaan om vervolgens later erachter te komen hoe geniaal deze man is. Een dergelijk scenario zal met Pearl Jam niet gebeuren, maar ben toch benieuwd naar de ervaringen van de echte liefhebbers van PJ.
ik ben geen heel groot Pearl Jam fan.
heb ze ook nog nooit live gezien, wel al veel live registraties bekeken (zelfs PP92 en PP2000 meerdere malen).
ik denk vooral genieten, ik hoef niet zo nodig helemaal vooraan, maar hoe verder naar voor hoe beter natuurlijk.
dat laat ik afhangen van Offspring, bevalt me het wel of niet, hoe is voor mij het 'moment', zal ik daar langer blijven of eerder naar Pearl Jam.
Maar bijzonder zal het wel worden, niet elke show is hetzelfde, pas vooraf verzinnen ze de setlist en die is nagelaten op een paar wel verschillend.
Ik denk dat vooral voor Pinkpop bijzonder is dat ze nog nooit headliner zijn geweest en al 18 jaar niet meer zijn geweest, plus begin 90's de europese doorbraak mede op Pinkpop begon.

btw, als er een aantal van jullie zijn die gezamelijk ergens PJ willen kijken, let me know.
misschien kunnen we ergens buiten het linkse voorvak een spot redelijk vooraan vinden, dat we ook nog kunnen proosten/naar de bar tussendoor?

Ben ook een groot PJ fan, niet dat ik elk album volledig uit m'n hoofd ken, maar toch.
Gisteren ze dan eindelijk in een zaalshow gezien, voorheen alleen op festivals (laatste op Rockin' Park als afsluiter in 2010). Is toch een compleet andere beleving die ik toch ook eens mee wilde maken én tjonge jonge wat heb ik genoten (ook al waren niet alle nummers bij mij bekend). Hoogtepunt voor mij was toch wel het 'Ten'-stukje.
Eddie heeft gewoon een geweldige uitstraling en brengt zijn liefde/statements goed over op het publiek en het maakt daarbij niet uit of je groot fan bent of gewoon een muziekliefhebber. Vrijdag gaat gewoon fantastisch worden en ik denk wel zéker een (misschien wel hét) hoogtepunt van PP18!!
Ik heb er nu al bijna spijt van dat ik dit jaar een jaartje oversla... (maar wie weet... :wink: )

Ben ook een groot PJ fan, niet dat ik elk album volledig uit m’n hoofd ken, maar toch.
Gisteren ze dan eindelijk in een zaalshow gezien, voorheen alleen op festivals (laatste op Rockin’ Park als afsluiter in 2010). Is toch een compleet andere beleving die ik toch ook eens mee wilde maken én tjonge jonge wat heb ik genoten (ook al waren niet alle nummers bij mij bekend). Hoogtepunt voor mij was toch wel het ‘Ten’-stukje.
Eddie heeft gewoon een geweldige uitstraling en brengt zijn liefde/statements goed over op het publiek en het maakt daarbij niet uit of je groot fan bent of gewoon een muziekliefhebber. Vrijdag gaat gewoon fantastisch worden en ik denk wel zéker een (misschien wel hét) hoogtepunt van PP18!!
Ik heb er nu al bijna spijt van dat ik dit jaar een jaartje oversla… (maar wie weet…
1f609.svg
)

Die indrukwekkende streak zou eigenlijk dan ook dit jaar wel een bezoekje verdienen ;). Ga je wel nog eventueel ticketswappen? Ik weet niet of je ver moet reizen, maar anders zou ik vrijdag om een uurtje of 12/1 misschien nog wel je slag slaan!

Om je alvast even voor te bereiden op de welbekende quotes van Jan
https://soundcloud.com/een-limburg/sets/het-grote-jan-smeets

volgens buienradar is er nu alleen in de nacht van zaterdag op zondag rond een uur of 4 wat regen. als dat zo blijft wordt het wat weer betreft een prima festival :D

Pim wrote:
Waterpunten van WML op het terrein!

stonden ook al op de plattegrond
1f609.svg

( volgens mij komt bij de toiletten ook gewoon drinkwater uit de kranen hoor )
Oh, ja ik heb niet echt de moeite genomen om de plattegrond echt te bekijken, behalve voor de festileaks meeting. Ik zag deze voorbij komen van WML zelf, en denk, zet hem er even bij.

Tjonge jonge wat een geweldig concert gisteren van PJ. 2,5 alleen maar genieten.
Dat gaat me wat worden vrijdag!!!

Goed om te horen! Ik ga vanavond. En vrijdag in Landgraaf uiteraard. Heb ze al vaker gezien/gehoord en het is altijd genieten.

Users who are viewing this thread